اسکرول بار

 
كارك
چیزی كه شروع نشده هرگز به پایان نخواهد رسید
درباره وبلاگ


محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك SBA, ایده پردازی و خلاقیت, تكنولوژی فكر, سبك زندگی

مدیر وبلاگ : احمدرضا علی بخشی
نظرسنجی
لطفا نظرتان را در مورد میزان رضایت و سودمندی محتوای وبلاگ بیان فرمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 



در این وبلاگ
در كل اینترنت
 
تماس با ما
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
افزایش بازدید
 
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام کارک

با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توانید به هر آن چیزی که فکر می کنید دست یابید.  فرقی نمی کند که شما برای کسب و کارتان وب سایت دارید یا ندارید. (اگر ندارید توصیه میکنم اقدام کنید) در هر شرایطی که باشید می توانید برای کسب و کار خودتان از بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از بازاریابی آنلاین بهره ببرید، نیازی نیست که بودجه های سنگینی را هزینه کنید. اگر زیرکانه عمل کنید با بودجه کم همه می توانید نتایج عالی دریافت کنید. ۴ استراتژی بازاریابی اینترنتی را می خواهم با شما در میان بگذارم. با من همراه باشید 

 ۱- از حمایت یک فرد مشهور محلی استفاده کنید.

۲- از وبلاگ های هدف استفاده کنید.

۳- ویدئوهای خودتان را در آپارات آپلود کنید.

۴- یک ایبوک در مورد بزرگترین مسائل و مشکلات موجود در صنعت خود بنویسید.

 در دنیایی که پول به کانون توجهات تبدیل شده، به سختی می توانید توجهات بازار هدف خودتان را جلب کنید. در شرایط موجود نه تنها باید با شرکت های بزرگی در رقابت باشید، بلکه باید با شبکه های اجتماعی هم رقابت کنید! اما این به این معنی نیست که برای بازاریابی باید هزینه های زیادی صرف کنید تا بتوانید در این همهمه، توجه مشتریان را به خودتان جلب کنید. در این مقاله ۵ روش ارزان وجود دارد که از طریق آن می توانید در دنیای دیجیتال، برای کسب و کار خودتان بازاریابی انجام بدهید.

۱- از حمایت یک فرد مشهور محلی استفاده کنید.

بسیاری از صاحبان کسب و کار آرزو دارند که بتوانند حمایت یک فرد مشهور را برای محصولات یا خدمات خودشان داشته باشند. اما شما می توانید به جای تلاش برای جلب حمایت یک سوپراستار، از یک فرد مشهور محلی استفاده کنید. افراد مشهور محلی کسانی هستند که مجلات و روزنامه های محلی شما در مورد آن ها مطلب می نویسند، یک معلم یا فردی که فعالیت مثبتی دارد، می تواند جزء افراد مشهور محلی حساب شود. از آن جایی که این افراد در نزدیکی شما زندگی می کنند، برقراری ارتباط با آن ها کار ساده ای است.

 

۲- از وبلاگ های هدف استفاده کنید.

اگر بخواهید روزی بر روی جلد مجلات، خبری از شما منتشر شود باید مسیر بسیار سختی را طی کنید، ولی می توانید استراتژی های بازاریابی و فرصت های کسب و کار خودتان را در وبلاگ های هدف پیاده سازی کنید. ۳ تا ۵ وبلاگ پیدا کنید. با صاحبان آن ها صحبت کنید و بگوئید که چگونه می توانید برای خوانندگان وبلاگشان مفید باشید. بگوئید که محصولات و خدمات شما چه ارزش هایی برای بازدیدکنندگان آن ها دارد. با ارائه رایگان مقدار کمی از محصولات و خدمات خود به صاحب وبلاگ هدف، حسن نیت خودتان را به او نشان بدهید. ایده های خودتان را برای قرارگرفتن در وبلاگ، برای آن ها بفرستید و توضیح دهید که چرا این مطلب، می تواند برای خوانندگان مفید باشد. در صورت امکان برای سایت خود، با آن ها مصاحبه کنید. این کار باعث می شود که طرف مقابل جذب شود و محتوای شما را ارتقا بدهد، برای اینکه از این طریق دارد کسب و کار خودش را برجسته می کند.

۳- ویدئوهای خودتان را در آپارات آپلود کنید.

آپارات با داشتن کاربران میلیونی در ایران، فضای بسیار خوبی را برای ارتقای کسب و کار شما فراهم می کند. محصولات و خدماتتان را در آپارات معرفی کنید. افراد زیادی ویدئوهای شما را می بینند. رایگان است. ضرری ندارد! امتحان کنید. من مشتریان زیادی از آپارات دریافت کردم. به شما هم توصیه میکنم از این بسیتر مناسب و رایگان استفاده کنید. در فیلمی که می سازید به این نکات توچه داشته باشید. سریع به سراغ اصل مطلب بروید. از بیننده بخواهید که مثلا در کانال شما عضو شود و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر می خواهید افراد بیشتر از طریق ویدئوی شما جذب کانال شما بشوند باید وعده چیزی را به آن ها بدهید. برای فیلمبرداری به هیچ عنوان نیازی نیست از یک دوربین خیلی گران استفاده کنید. می توانید با موبایلتان یک فیلم خوب تهیه کنید.

 

 ۴- یک ایبوک در مورد بزرگترین مسائل و مشکلات موجود در صنعت خود بنویسید.

یک ایبوک ۷ صفحه ای بسازید و آن را در سایت های دانلود کتاب قرار دهید. توصیه میکنم تعداد صفحات ایبوک شما زیاد نباشد. تصور نکنید که اگر یک ایبوک ۱۰۰ صفحه ای داشته باشید از ید مردم ارزشمندتر است، خیر اصلا چنین اشتباهی نکنید. هیج فردی امروز حوصله این را ندارد که ایبوک ۱۰۰ صفحه ای شما را بخواند. اگر از ۱۰۰ خواننده ایبوک شما، ۵ نفر آن را تا انتها مطالعه کنند فرد بسیار خوش شانسی هستید. پس به فکر نوشتن کتاب سنگین نباشید. با توجه به تجربه ای که داشتم به نظرم همان ۷ صفحه گزینه مناسبی است. مجاز هستید تا از این تعداد صفحه هم عبور کنید اما هرچه جمع و جورتر باشد درصد دیده شدن کامل ایبوک افزایش پیدا می کند.

صحبت پایانی

شما صاحب هر مدل کسب و کاری که باشید می توانید از بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. همیشه خیلی از دوستان با من تماس می گیرند و درخواست دارند تا آن ها را در زمینه بازاریابی اینترنتی کمک کنم. متاسفانه مشکلی اینجاست که اکثر دوستانی که صاحب کسب و کار هستند، ابتدایی ترین مسائل را هم اجرایی نمی کنند و تصور می کنند همیشه بازاریابی اینترنتی چیزی فرارتر از مباحثی است که در سایت صحبت می شود. بازاریابی اینترنتی یعنی همین! فقط نباید از ساده ترین نکات، ساده عبور کنید! باید هر آن چیزی که به شما می گویم را انجام بدهید. قرار نیست در این راه کارها شعبده بازی انجام بدهید تا به نتیجه برسید. بازاریابی اینترنتی سرشار از نکات ساده است و شما باید همین نکات به ظاهر ساده و کوچک را اجرایی کنید. قرار گرفتن این نکات ساده کنار هم است که نتایج بزرگی را برای شما به همراه دارد.

برگرفته از سایت آترین وب





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 21 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

اکثرا افرادی که نمیتوانند بروند سمت کارآفرینی می گویند بخاطر پول است و پول می خواهد. ما در این مطلب برای شما کاری کردیم که دیگر این بهانه را نیاورید و کارهایی را آورده ایم که نیازی به سرمایه ای حجیم و زیاد نیست.

اگر شما خلاقیت و مهارت خود را در این کارها بکار ببرید شاید حتی یک کارآفرینی دیگر و کسب و کار دیگر در این کسب و کارها بسازید اما همه اینها بستگی به خلاقیت و مهارت شما دارد.

در پایین می توانید ۵ مورد از کارهایی که با سرمایه ای کم نیاز است را ببینید :

1- ساخت وسایل

کارآفرین کلمه ای که برای بدست آوردنش باید خیلی تلاش کرد. مطمئنا افرادی را دیدید که وسایل هنری یا دستی درست کنند و یا حتی خودتان نیز بلد هستید و اگر هم بلد نیستید می توانید از یکی یاد بگیرید و شروع به درست کردن وسایل دستی از کیف و لباس و عروسک و مجسمه و حتی وسایل الکتریکی کنید.

شما اوایل می توانید با درست کردن یکی دو تا و فروش آن پول خود را بگیرید و کم کم تعداد آن را زیاد کنید. جالب اینجاست که شما کارفرمای خود هستید و در خانه و با هر لباس راحتی که دلتان بخواهد هستید و دیگر نگران چیزی نیستید جز فروش و کسب درآمد.

فروش محصولات دستی که در بالا چندین مورد را مثال زدم سود خالصی دارد از انجایی که ساخت دست می باشد و باید حوصله کرد رفت سمتش و برای همین قیمت آن بیشتر می شود و از همه مهمتر وسایل ارزانی دارد.

در صورت نیاز اگر تعداد فروشتان زیاد شد می توانید با زیادتر کردن تعداد هنرهای دستی و محصول خود آن را به مغازه ها و فروشگاه ها معرفی کنید و یا تعداد زیادی را با کمی تخفیف بفروشید تا خیالتان از فروش کل محصولات راحت شود و اگر نیز خواستید می توانید یک سایت یا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و عکس محصولات با قیمت آنها را بگذارید تا مردم بتوانند از شما خریداری کنند.

 

2- همکاری در فروش

اگر نمی خواهید چیزی درست کنید و یا دوست ندارید کاری ندارد می توانید کالاهای که دیگران درست میکنند را بفروشید!!

شاید عجیب باشد ولی شما واسطه می شوید و کالاهای شرکتها و یا افراد را میگیرید و به فروش میرسانید و از هر فروش مبلغ یا پورسانتی را دریافت می کنید. خیلی از افراد این کار را انجام می دهند و درآمدی از ۳۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومان در ماه دارند البته بگم اینها همه بعد از حداقل یک سال توی اینکار بودن است و الکی بدست نمیاید.

یکی دیگر از همکاری در فروش ها این می باشد که شما اجناس دست دوم را خریداری کرده که الان هم می توانید برنامه ای مثل دیوار را براحتی بگیرید. بعد از خریداری اجناس دست دوم با قیمت پایین آنها را با قیمت بالاتر بفروشید. شاید به نظرتان یکم کار سخت یا عجیبی باشد ولی سایت  ebay که برترین سایت خرده فروشی آنلاین در جهان است نیز اینکار را انجام می دهد و جالب اینجا می باشد که موسس آن یک ایرانی به نام پیر امیدیار می باشد.

3- فروش خدمات

این راه نیز یکی دیگر از راه های کسب درآمد هم در خانه و هم با سرمایه اولیه خیلی کم می باشد. اگر به دنبال کارآفرین بودن و کارآفرین شدن هستید پس با ما باشید.

شما می توانید به صورت آنلاین درس دهید یا هر چیزی که در آن مهارت دارید را تدریس کنید چه به صورت آنلاین و چه به صورت غیر آنلاین.

با داشتن وبسایت می توانید اینکار را به صورت خیلی راحت انجام دهید و جالب اینجاست که در حال حاضر تدریس یکی از ده شغل برتر اینترنتی جهان می باشد.

 

4- خدمات کالا به کالا

اگر از آن دسته افرادی هستید که حرفه یا شغل دارند می توانید در ازای چیزی یا کاری آن کار را برای فردی انجام دهید.

مثلا می توانید برای سایتهای نویسندگی انجام دهید و مبالغی را دریافت کنید یا حتی می توانید تبلیغ کسب و کار خود را در آنجا زده تا محبوب شده و کسب و کارتان بگیرد.

 

5- کم هزینه زندگی کنید

در تمام زندگی خود از اول تا آخر سعی کنید تا زمانی که به موفقیت نرسیدید کم هزینه زندگی کنید و از خدمات کم هزینه استفاده کنید.

یکی از راه های پولدارشدن کم و بهینه خرج کردن می باشد چون باعث زیادتر شدن پول و در نتیجه سرمایه بیشتر می شود.

از شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده کرده و با افراد زیادی آشنا شوید تا بتوانید کارهای مختلفی انجام دهید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 20 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 19 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

۵ درسی که استیو جابز در مورد بازاریابی اینترنتی به ما می آموزد

استیو جابز درباره تمام کارهایی که انجام داد نوعی نگرش منحصر به فرد داشت. خاص بودن شخصیت او، روش کارش، محصولش و کل کمپانی اپل درس‌های فراوانی برای ما دارد. در واقع، تنها شیفتگان فناوری و یا طرفداران محصولات اپل نیستند که می‌توانند از زندگی او و راهبردش چیزی بیاموزند بلکه تمام دنیا می‌تواند با لحاظ کردن تعدادکمی از نکات استیو جابز درسی بیاموزند.

۵ درس درباره بازاریابی اینترنتی که از استیو جابز می توانیم بیاموزیم.

 

1- تمرکز خود را تنها بر یک موضوع در زمانی مشخص قرار دهید

استیو جابز زمانی که در سال ۱۹۹۷ دوباره به اپل ملحق شد نظر خودش را درباره عدم موفقیت های واقعی اپل اینگونه گفت که شرکت و تیم مبتکرش در تلاش است که بر صدها موضوع در یک زمان تمرکز داشته باشد. این قضیه باعث می شود که نه تنها انرژی را از بین می برد بلکه بهره وری کلی شرکت را هم کاهش می دهد. درسی که بازاریابان اینترنتی باید از این موضوع بگیرند اهمیت تمرکز بر مهمترین تاکتیکهای بازاریابی اینترنتی است. بنابراین تنها بدانید که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر کار می کند و تمرکز صد در صدی خودتان را به آن بدهید و به دیگر راهبردهای به ظاهر مطلوب نه بگوئید. هر شرکتی متفاوت است و تمام تاکتیک ها برای شما سودمند نیست.

 

2- یک تصویر ساده از صدهزار کلمه موثرتر است

استیو بر این راز ساده‌ واقف بود و در نتیجه اپل همیشه از تصاویر بیشتر و کلمات کم‌تری در تبلیغاتش استفاده می‌کرد. صرف نظر از این که این تبلیغات در رسانه‌های چاپی در اواخر دهه هشتاد ارائه می‌شد یا رسانه‌های الکترونیکی و کمپین‌های تبلیغاتی امروزه این اصل همواره مورد ملاحظه قرار گرفته است. اپل همواره کلمات کمتر و تصاویر و ویدئوهای بیشتری را مورد استفاده قرار داده استچرا؟ بدیهی است که تصویر تاثیر مستقیم‌تری دارد و به تلاش کمتری برای فهمیده شدن توسط بیننده نیاز دارد.

نکته کلیدی این جاست که تلاش‌های شما در زمینه بازاریابی اینترنتی زمانی بهتر جواب می‌دهد که کارهای که انجام می دهید شامل تعداد بیشتری اینفوگرافیک‌، بازاریابی ویدیویی و سایر روش هایی که برای بینندگان قابل هضم‌تر است و یا به صورت طبیعی با سرعت بیشتر قابل انتقال است باشد.


3- فرهنگ ابداع و نوآوری را به وجود آورید

جابز زمانی چنین گفت:” پولدارترین آدم توی قبرستان بودن برای من اهمیتی ندارد. چیزی که برای من مهم است این است که شب قبل از این که به خواب روم با خودم بگویم کاری فوق‌العاده را به ثمر رسانده‌ام”. او همواره به خلاقیت و نوآوری اعتقاد داشت و اعضای تیم‌اش را هم در این زمینه تشویق می‌کرد.

در زمینه ایده‌های بازاریابی اینترنتی‌تان دیدگاهی کاملا خلاقانه داشته باشید. تکنیک‌های جدید را امتحان کنید، جست‌وجوهای بیشماری را انجام دهید و سبک خاص خودتان را در بازاریابی کشف کنید. محتوای بهتر و خاص‌تری را به وجود آورید.

 

4- هرگز فراموش نکنید که زمان کوتاه است

جابز در زمان مرگ خود تنها ۵۶ سال سن داشت، او در جوانی درگذشت. او همواره درباره مردن در جوانی با دیگران حرف می‌زد و واقعا برای خلق محصولات جدید و مبتکرانه در شتاب بود. او وسواس خاصی در زمینه انجام سریع کارها داشت و این کار را نیز انجام داد. در مدت زمانی کوتاه، او انقلاب فناوری‌ای را به راه انداخت که دیگر شرکت‌ها حتی نمی‌توانستند به آن فکر کنند. بر برنامه بازاریابی‌تان تمرکز کنید و سریع کار کنید تا تغییرات پایداری را به وجود آورید تا یک رهبر صنعتی شوید نه یک پیرو.

 

5- از مشتریان‌تان بیاموزید

استیو می‌دانست خبرگان بازاریابی مطابق نیاز مشتریان‌شان کار نمی‌کنند. به این دلیل او از ارزیابی نظرات مشتریان استقبال می‌کرد و همواره سعی داشت بداند مشتری دقیقا چه محصولی را می‌خواهد. به همین دلیل است که مردم آیفون و آیپد را دوست دارند. نظرات مشتریان خود را ارزیابی کنید تا دریابید آن‌ها واقعا چه می‌خواهند و این معلومات را در کارهای بازاریابی خود لحاظ کنید.

 

صحبت پایانی

همیشه تلاش کنید که از روش های مختلف بازاریابی استفاده کنید. تلاش نکنید که از همه روش های بازاریابی استفاده کنید! به خاطر اینکه قطعا شما نمی توانید در همه زمینه ها به صورت همزمان و به خوبی عمل کنید. چند نوع بازاریابی که برای کارتان سودمند است را انتخاب کنید و بر روی همان ها تمرکز کنید. سعی نکنید که از هر روشی استفاده کنید. از همان روش های کم و تاثیرگذار استفاده کنید. اینطوری در همان بخش های کم می توانید نتایج عالی را رقم بزنید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 18 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

شاید از این تعجب کنید که "آیا واقعاً استفاده از قدرت مغز برای جذب ثروت امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان با استفاد از مغز به كسب ثروت، پول و موفقیت رسید؟" شاید در ابتدا به این موضوع شک داشته باشید، ولی واقعاً چیزی به نام قدرت مغز وجود دارد که می‌توانید برای جذب ثروت و پول در زندگی از آن استفاده کنید.

یاد بگیرید چطور از مغزتان به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جذب پول، ثروت، موفقیت و هر چیز دیگری که احتمالاً در زندگی‌ می‌خواهید استفاده کنید.


مقدمه‌ای بر قدرت مغز

برای استفاده کامل از قدرت مغز، باید بدانید که هر چیزی از انرژی ایجاد شده است. مختصر و مفید بگویم، هر چیزی که می‌بینیم، احساس می‌کنیم یا لمس می‌کنیم از انرژی است. صندلی یا تختخوابی که روی آن می‌نشینید و کامپیوتر ، تبلت یا موبایلی که با آن این مطلب را می‌خوانید همگی از انرژی تشکیل شده‌اند. خانه، اداره، ماشین و هر چیز دیگری از انرژی تشکیل شده‌ است. اتفاقاتی که در زندگی ما رخ می‌دهند توسط انرژی افکار ما جذب می‌شوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. قدرت مغز می‌تواند بر زندگی و سرنوشت ما تاثیر بسزایی داشته باشد. البته، موضوع مغز انسان بسیار پیچیده است که ما نکاتی را به صورت کلی بیان خواهیم کرد .


ارتباط مغز با انرژی

افکار دارای فرکانس های قدرتمند انرژی هستند. از زمان‌های قدیم، انسان‌هایی که به سطوح بالای هوشیاری رسیده بودند قدرت افکار را درک کرده بودند. هر چیزی با فکر شروع می‌شود،افکار باعث ظهور وضعیت‌ها و رویدادهای مختلف می‌شود.
وقتی فردی در سطح خودآگاه به یک اندیشه بارها و بارها فکر می‌کند باعث ایجاد یک سری دستور و برنامه برای ذهن ناخودآگاهش می‌شود. ذهن ناخودآگاه به نوبه خود مثل یک فرستنده عمل کرده و این اندیشه‌ها یا همان انرژی‌ها را به جهان بیرون مخابره می‌کند. پس از مدتی این فرد شروع به جذب رویدادها، اشخاص و اشیای مشابه افکارش از جهان پیرامونش به زندگی خود می‌کند.

این قدرتی است که هر مرد یا زنی می تواند از آن برای ایجاد یا کسب هر چیزی که می‌خواهد اعم از پول، ثروت، موفقیت، روابط، شریک زندگی یا آرامش روحی استفاده کند.

چیزی که باید بدانید پویایی قدرت مغز است. با عملکرد خودآگاه و ناخودآگاه مغز و قانون جذب آشنا شده و بعد خودتان را برای استفاده از این قدرت در جهت ایجاد و کسب پول و ثروت یا شغل و همسر در زندگی‌تان استفاده کنید. اجازه دهید دوباره به این مفهوم اشاره کنم که هر چیزی از انرژی ایجاد شده است.

 

پول چیست؟

پول انرژی و نیروی قدرتمندی است. در جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، پول به عنوان نمادی از انرژی و قدرت در نظر گرفته می‌شود. مثل همه انرژی‌های موجود در جهان، پول هم از یک سری قوانین جهانی پیروی می‌کند.

 

پول و مغز

با دانستن این قوانین و عمل به آنها می‌توانیم خودمان را به یک آهن‌ربای قدرتمند برای جذب پول تبدیل کنیم که به موجب آن ثروت و موفقیت در مسیر ما قرار خواهد گرفت. همه ما از اهمیت کار سخت، عزم و اراده و اشتیاق برای کسب پول آگاه هستیم. با این حال، قوانین دیگری هم برای جذب پول، ثروت و موفقیت وجود دارد. وقتی از آنها پیروی کنید از راه‌هایی که حتی به ذهن‌تان هم خطور نمی‌کند پول را به سمت خود جذب خواهید کرد.

 

قوانین مغز

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که توسط قوانین مشخصی اداره می‌شود. این قوانین همیشه و روی همه افراد و در همه مکان‌ها در حال تاثیرگذاری هستند. به عنوان نمونه، قانون جاذبه، قانون علت و معلول(برای هر اثر و معلولی در جهان یک علت وجود دارد)، قانون حرکت زمین حول محور خود و به دور خورشید و ... وجود دارد. حتی جزر و مد هم توسط حرکت ماه اداره می‌شود.

 

رازهای استفاده از قدرت مغز

همانطور که متوجه شدید، پول فقط پول نیست، پول انرژی هم هست به راحتی برای شما مثال میزنم آیا وقتی جیبتان پر پول است حال بهتری از لحاظ روحی و جسمی در مقایسه با وقتی که آه در بساط ندارید احساس نمیکنید ؟
 
با استفاده از قدرت مغز می‌توانید پول را هم مثل هر چیز دیگری به جذب کنید. برای استفاده موفقیت‌آمیز از قدرت مغز در جهت جذب و کسب پول بیشتر باید افکار و باورهای درستی درباره پول داشته باشید.



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 18 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

وقتی به اهرام بزرگ مصر نگاه می­ کنیم، تعجب می­ کنیم که آنها چگونه توانسته­ اند بدون ابزارهای امروزی چنین شگفتی را بیافرینند، یا دیوار بزرگ چین که بیش از ۲۰۰۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، در دوره­ ای بدون جرثقیل و تراکتور پدید آمده است. خوشبختانه امروزه، نیازی نیست صاحبان کسب­ و­ کار به کارهای کمرشکنی بپردازند که زمانی برای پدید آمدن شگفتی­ های بشری لازم بوده است. با این وجود، وقتی کسب­ و­ کاری را شروع میکنید، کارهایی که باید انجام دهید بمانند ساختن یک بنای عظیم شما را می­ ترساند. از یک جهت هم باید مواظب باشید. کسب­ و­ کار شما در واقع، میراث شماست. این وظیفه شماست که بر تشکیل و ساخت آن نظارت داشته باشید. همچنین مهم است که بدانید شما به ­تنهایی نمی­ توانید این کار را انجام دهید و نباید هم به تنهایی انجام دهید.

در اینجاست که افراد موفق از هنر اهرم استفاده می­ کنند. اهرم یعنی با صرف انرژی کمتر، بازدهی بیشتر حاصل کردن. به بیان دیگر، اهرم یعنی هوشمندانه کار کردن به جای بیشتر کار کردن. یعنی با صرف زمان و انرژی کمتر، خروجی بیشتری به­ دست آوردن. اهرم یعنی تا جایی که می­ توانید، کارها را به دیگران بسپارید. شما منبع محدودی متشکل از دو عنصر زمان و انرژی هستید. بسیاری از افراد ترکیب این دو عنصر را به­ خوبی رعایت نمی­ کنند. به محدودیتها کم توجه­ اند. افرادی که درآمدهای هنگفتی کسب می کنند، لزوما بیشتر کار نمی‌کنند، بلکه این افراد سازنده و خلق­ کننده هستند. آنها از استعدادها، مهارت­ها، ارتباطات، تواناییها و منابع دیگران استفاده می­کنند. شاید افراد دیگر در برخی کارها بهتر از شما باشند. هر کاری که در آن خوب هستید را خودتان انجام دهید و کارهایی را که در آن مهارت کمتری دارید به دیگران بسپارید. به‌ عنوان مثال فروش محصولات بدون اینکه آنها را خریده باشید، یکی از اَشکال اهرم هنگام شروع یک کسب و کار است. به این شکل می­ توانید سرمایه مورد نیاز خود را برای تهیه ابزارهای ضروری جمع­ آوری کنید. نوشتن یک کتاب، تولید یک دوره­ آموزشی یا ایده­ پردازی و فروش آن به دیگران، روش دیگری برای کسب درآمد غیرفعال و بهره­ گیری از قانون اهرم است. یکی دیگر از اَشکال اهرم، آموزش و یادگیری است. مواردی را که دوست دارید یاد می­ گیرید و سپس آنها را در عمل پیاده می­کنید.

پس در هر کسب و کاری که هستید، می­ توانید به کمک اهرم، درآمد خود را افزایش دهید. 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 18 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 16 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

افزایش خلاقیت در ابتدای روز با ۷ راهکار ساده در این مقاله به شما ارائه شده است. اقدامات شما از صبح زود می‌تواند تمام اتفاقات روز شما را رقم بزند. در این مطلب جذاب ما راهکارهایی برای افزایش خلاقیت در ابتدای روز برای شما تهیه کردیم که بسیار ساده و جذاب و موثر خواهد بود.


خبر خوب این که محققین برخی از حقایق شگفت‌انگیز در مورد بدن و مغز انسان را افشا کرده‌اند که می‌توانند خلاقیت شما را صبح‌ها به حداکثر برسانند. این حقایق مشخص می‌کنند کارهایی وجود دارند که ما برای تقویت برونداد خلاقیت خود و حفظ جریان ایده‌ها می‌توانیم هر روز آن‌ها را انجام دهیم. در ادامه ۷ ترفند را عنوان می‌کنیم که صبح‌ها به بالا بردن انرژی و گسترش برونداد خلاقیت شما کمک می‌کنند.

افزایش خلاقیت در ابتدای روز

1- از فشردن دکمه اسنوز گوشی خود دست بردارید

متاسفانه، قابل بحث کردن نیست. اگر می‌خواهید صبح‌ها خلاق باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که زود بیدار شوید. اگر خواب باشید، نمی‌توانید رمان بنویسید، یک شاهکار نقاشی کنید یا طرح بزنید. حتی اگر هدفتان انجام هیچکدام از کارهای بالا نیست، یک زمان بیداری هدف برای خودتان تنظیم کنید. هر هفته با نیم‌ ساعت زودتر بیدار شدن و عقب کشیدن ساعت سعی کنید به زمان بیداری هدف خود برسید. حتی اگر ساعت بیداری هدف شما فقط نیم ساعت زودتر است، قدرت رسیدن به آن را نادیده نگیرید! در همین نیم ساعت خیلی کارها می‌توانید انجام دهید.


به طور حتم، وسوسه می‌شوید که دکمه اسنوز را فشار دهید و وانمود کنید که با تلاش می‌توانید کارهای خلاقانه خود را به بعدازظهر یا شب موکول نمایید. اما دلایل خاصی وجود دارد که چرا صبح‌ها می‌توانید بهتر کار ‌کنید. طبق تحقیق منتشر شده در مجله فیزویولوژی اعصاب، مغز خلاق در ساعات ابتدایی روز قویترین وضعیت را دارد. همچنین مطالعات نشان می‌دهند که اراده در واقع یک منبع محدود است که باید در طول روز به صورت راهبردی استفاده شود- بنابراین اگر کار خود را تا شب به تاخیر بیاندازید، ممکن است هرگز به انجام آن نرسید.

2- بیرون بروید و ورزش کنید

پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های شدید، بهترین کاتالیزورها برای تفکرات بسیار خلاقانه هستند. با آرامش بخشیدن به مغز خود، در واقع به قشر جلویی مغز اجازه می‌دهید که استراحت کند، و ناگهان این برق زدن‌های شبانه به سراغ شما می‌آید. آرامش مغز حامی خلاقیت، سلامت و کاهش استرس است. دلایل مختلفی وجود دارند که چرا این کار مفید است.  پس بیرون بروید تا عملکرد مغز شما تقویت شود، تمرین صبحگاهی بیشترین اثر را دارد. فقط ۳۵ دقیقه دویدن با شدت متوسط، یا ورزش‌هایی همچون ایروبیک مغز شما را آماده اوج عملکرد فکری می‌کند، این کار با متعادل سازی مواد شیمیایی عصبی صورت می‌گیرد که به عملکرد شناختی کمک می‌کند.

اگر قادر به انجام فعالیت‌های بسیار شدید نیستید، مشکلی ندارد. مطالعه اخیر نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی تند می‌تواند شما را بسیار خلاق کند- چون هماهنگی لازم برای پیاده‌روی، منطقه‌ای از مغز را که مسئول تفکر خطی است، اشغال می‌کند و ظرفیت شما را برای دریافت‌‌های خلاقانه، آزاد می‌سازد. بنابراین به خاطر داشته باشید، هر فعالیتی که ضربان قلب شما را بالا ببرد و سطح ویتامین دی شما را افزایش دهد، می‌تواند موجب افزایش در شناخت ‌شود.


3- قبل از استفاده از کافئین یک ساعت صبر کنید

این ترفند ممکن است برای کسانی که عادت به مصرف کافئین دارند، کمی عذاب‌آور باشد. بالاترین سطح کورتیزول مغز زمانی است که صبح از خواب بیدار می‌شوید، درست زمانی که اکثر ما عادت به استفاده از یک لیوان چای یا قهوه داریم. به‌هرحال، این کار درست نیست. وقتی بدن ما دوز کافئین صبحگاهی  را دریافت می‌کند، دیگر به آن تکیه می‌کند. و این کار در کل منجر به تولید کمتر کورتیزول می‌گردد و آن افزایش طبیعی که معمولا صبح‌ها صورت می‌گیرد را کاهش می‌دهد. راهکار این مشکل ساده است: کافیئن خود را حداقل یک ساعت بعد از‌ بیدار شدن استفاده کنید. با این روش، هم کورتیزول به اندازه کافی در بدن شما تولید شده و هم از مزیت کافیئنی که همه ما به آن عادت کرده‌ایم، بهرمند می‌شویم.

4- با دست و بدون قصد و نیت بنویسید

حتماً لازم نیست نویسنده باشید تا بتوانید افکار شکل گرفته در ذهن‌تان را به روی کاغذ بیاورید. در حقیقت، نوشتن می‌تواند یک روش بسیار مفید باشد. وقتی افکار مغشوش، در هم و برهم و دیوانه‌کننده خود را روی کاغذ می‌آورید، می‌توانید روز خود را با چشمانی بازتر و شفاف‌تر آغاز کنید. نوشتن یک محرک فوق‌العاده است که شما را برای داشتن یک روز خلاق و موفقیت‌آمیز آماده می‌کند.

 تایپ کردن را فراموش کنید و درعوض یک قلم بردارید. گاهی نوشتن با دست را تجربه کنید، حضور جوهر را روی انگشتان‌تان حس کنید و بوی کاغذ نو را استشمام کنید. جریان خلاقیت کمی زمان می‌برد. مطالعات نشان می‌دهند که فقط چند دقیقه نوشتن به خاطر نوشتن، می‌تواند همانند یک ورزش درمانی عمل کند که موجب تقویت حافظه می‌شود.

5- تفکر کنید و متفکر باشید

شرکت والت دیزنی پس از معرفی مدیتیشن یا مراقبه در محل کار خود، به نتایج جذابی دست یافت. مشخص شد که تمرکز حواس یک تکنیک عالی است تا به کارمندان کمک کند به راهکارهای خلاقانه دست پیدا کنند. برخی تحقیقات ادعا می‌کنند که مراقبه همراه با تمرکز حواس، سخت‌گیری  شناختی (Cognitive Rigidity)  را کاهش می‌دهد. این تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که مراقبه انجام نمی‌دهند، سخت‌گیری شناختی بیشتری نسبت به کسانی دارند که این کار را به طور منظم انجام می‌دهند، این افراد همچنین تمایل دارند از راهکارهای منسوخ شده و دشوار برای حل مشکلات آسان که مبتنی بر تجربیات گذشته آنان هستند، استفاده نمایند. این در حالی است که افراد اهل مراقبه مشکلات را به روش‌های جدید حل می‌کنند.

روز خود را با ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مراقبه ذهنی آغاز کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا سخت‌گیری شناختی را محدود کنید، این کار ذهن شما را شفاف می‌کند تا درک خلاقیت به شکوفایی برسد. همچنین باعث آرامش احساسات شما و تقویت تمرکز و بینش می‌شود.

6- ده دقیقه موسیقی گوش کنید

موسیقی یک ابزار فوق‌العاده برای باز کردن قفل خلاقیت است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که موسیقی به تحریک بخشی از ذهن شما که کنترل عمل‌های حرکتی، احساسات و خلاقیت را بر عهده دارد، کمک می‌کند. اگر در میانه انجام یک کار خلاقانه هستید موسیقی باعث می‌شود تا تمرکز شما روی کارتان بیشتر شود. به‌هرحال شواهد حاکی از آن هستند که موسیقی در کل کنجکاوی را افزایش می‌دهد. سعی کنید صبح‌ها هنگام دوش گرفتن یا تهیه صبحانه قبل از نشستن پشت میز کارتان به یک آلبوم جدید گوش دهید. موسیقی کلاسیک می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

7- گوشی همراه خود را خاموش یا در حالت بی‌صدا قرار دهید  

هیچ چیز به اندازه حواس‌پرتی نمی‌تواند قاتل خلاقیت باشد. وقفه دشمن انسان است. یک استراتژی برای چک کردن ایمیل، به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی یا پاسخ به متن‌ها تنظیم کنید. اپ‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به خلاقیت شما آسیب بزنند، آن‌ها شما را به سوراخ خرگوشی هدایت می‌کنند که نه تنها انتهایی ندارد بلکه چیزی هم در آن نیست. عدم وجود محرک‌های خارجی باعث می‌شود که مغز محرک‌های خودش را بسازد.

شناور ماندن روی آب خلاقیت را به روشی شبیه خواب یا مراقبه تحریک می‌کند. البته استفاده از این امکان برای هر کسی وجود ندارد، اما شما می‌توانید تمرکز خلاقیت خود را با دوری از شبکه‌هایی همچون اینستاگرام یا فیس بوک تا پایان روز حفظ کنید.


برگرفته از سایت بهترین ایده 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 16 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

جیمز راین‌هارت یک کارآفرین جوان و موفق است. داستان موفقیت او یک داستان ساده و در عین حال آموزنده است. داستانی که شبیه داستان موفقیت اکثر کارآفرینان است؛ داستان ایمان، تلاش و استمرار.

جیمز در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفت استارتاپی را در قالب یک بستر اینترنتی برای تعویض و رد و بدل لباس‌‌ها بین صاحبانشان راه‌اندازی کند؛ ایده‌ای ساده ولی به زعم او کاربردی. او که در آن زمان در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کرد، مانند بسیاری از جوانان در کمد لباسش لباس‌های متعدد و بی‌استفاده مدام جلوی چشمش بود. سرانجام تصمیم گرفت استارتاپی را ایجاد کند چرا که گمان می‌کرد این ایده ساده با استقبال زیادی، بخصوص از سوی والدین کودکان، مواجه شود. استارتاپThredUp  بر اساس همین ایده در سال ۲۰۱۰ ایجاد و راه‌اندازی شد.

اما ایده او چشم هیچ سرمایه‌گذاری را نگرفت! کاربران نیز استقبال چندانی به‌ عمل نیاوردند. او این نکته را در زمان مناسب متوجه شد و در ایده مدل کسب و کار استارتاپش چرخشی (Pivot) ایجاد کرد و آنرا به بستری برای خرید و فروش لباس‌های دست دوم تغییر داد. اکنون دیگر مشتریان موقع عرضه لباس‌های دست‌دوم خود نگران پیداکردن لباسی با همان حدود ارزش نبودند! اما ایده جدید هم‌چنان برای سرمایه‌گذاران بیش از حد ساده و بی‌آینده به‌نظر می‌رسید. به گفته جیمز در آن زمان سیلیکون‌ولی به‌دنبال ایده‌هایی خیلی بزرگ و پیچیده بود و این ایده برای اکثر آنها بیش از حد دم‌دستی به‌نظر می‌رسید.

جیمز راین‌هارت که برای شروع کار از دوستان و آشنایانش پول قرض گرفته‌ بود، برای ادامه کار و گسترش استارتاپش غالب وقت خود را به ارائه ایده کسب و کار و معرفی استارتاپش نزد سرمایه‌گذاران می‌گذراند. جیمز از جلسات ارائه‌اش به‌ عنوان تجاربی تلخ یاد می‌کند. او می‌گوید به دفعات سرمایه‌گذاران را در حال چرت‌زدن دید و گاهی متوجه می‌شد که درست در زمانی که مشغول صحبت درباره مدل کسب و کار و پتانسیل موفقیتش در آینده بود سرمایه‌گذاران در حال ور رفتن با گوشی‌های همراهشان بودند. جیمز می‌گوید: "اما من هیچ‌گاه ناامید نشدم. من مطمئن بودم بالاخره سرمایه‌گذار مورد نظرم را پیدا خواهم‌کرد."

بعد از آن روزهای طاقت‌فرسا، امروز جیمز راین‌هارت یک کارآفرین موفق است که توانسته رقمی در حدود ۱۳۱ میلیون دلار سرمایه برای استارتاپ خود جذب بکند. او تا قبل از جذب اولین سرمایه‌‌، ۲۷ بار از سوی سرمایه‌گذاران دیگر پاسخ منفی شنیده‌ بود. ThredUp اکنون بیش از ۳۵۰ کارمند دارد و علاوه بر موفقیت چشم‌گیرش در جذب سرمایه، روابط تجاری موفقی نیز با برخی کسب و کارهای بزرگ از جمله Target، یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین خرده‌فروشان در آمریکا، دارد.

جیمز رمز موفقیت خود را در دو نکته عمده می‌داند؛ اول اینکه ایده کسب و کار استارتاپش یک ایده ساده و کاربردی است، بدون پیچیدگی خاصی برای کاربران و سرمایه‌گذاران! راین‌هارت دومین عامل موفقیت خود را استمرار در راهی که انتخاب کرده‌ بود می‌داند. جیمز می‌گوید: "هزاران صاحب‌ سرمایه آن بیرون وجود دارد. تنها کاری که شما به‌ عنوان یک کارآفرین جوان باید انجام دهید این است که بگردید و آن سرمایه‌گذار مناسب خود را بیابید." کاری که سخت، طاقت‌فرسا ولی عملی است!

جیمز راین‌هارت برای جوانان علاقمند به کارآفرینی چند توصیه مهم دارد:

- وقتی در مقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرید، درباره اوضاع کنونی دنیا (در حوزه مورد نظر خود) حرف بزنید، آن را خیلی ساده و شفاف توصیف کنید، سپس نشان دهید ایده شما می‌تواند اوضاع کنونی را ده‌ها برابر بهتر کند.

- پوست کلفت باشید و سرسخت، و همیشه به خودتان ایمان داشته‌باشید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 16 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 14 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

تمام افرادی که به نوعی در راه رسیدن به هدفی در تلاش هستند، با سختی ها می جنگند
بعضی ها پس از شکستهای متوالی تسلیم میشوند.
بعضی ها هم تسلیم نمیشوند و تا انتهاادامه میدهند تا آنچه را که هدف مینامند را بدست بیاورند.

با تماشای این ویدیوی ۳ دقیقه ای که بیش از ۱۰ میلیون بار مشاهده شده شما انگیزه ای شگفت انگیز پیدا میکنید تا در تاریک ترین لحظات هم امیدتان را به باریکه نوری که خبر از آینده روشن میدهد، از دست ندهید.

[http://www.aparat.com/v/BHvsA]

 

برگرفته از سایت   12ceo.ir 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 14 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

سر همه شلوغ است، کلی کار داریم ولی فرصت لازم برای انجام همه آنها را نداریم؛ ایده ها و کارها در صف گیر می کنند و بعد از مدتی محکوم به کم کاری و تنبلی می‌شویم.

مشکل شماره یک شرکت‌ها، تیم‌ها و نفرات تمرکز هست.

حجم زیاد و سریع تغییرات (بازار، رقابت، تکنولوژی و …) باعث ایجاد استرس فراوانی در نفرات شده است، کارها به موقع تمام نمیشوند و حجم کار باقی مانده بیشتر و بیشتر شده که این باعث افزایش استرس میشود و این دور ادامه دار است.

همه کلی کار دارند، وقت هم ندارند ولی در عین حال کاری نیز به ثمر نمی‌رسد.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 12 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

در این مقاله ۱۰ ایده کسب و کار اینترنتی برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی مطرح کردیم که بتوانید از همین امروز وارد دنیای کسب درآمد اینترنتی شوید. یکی از هدف‌های وب سایت بهترین ایده حمایت از جوانان و علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی است؛ و بیشترین تماس‌ها و ایمیل‌های ارسالی کاربران نداشتن ایده است. به‌همین دلیل بیشترین تمرکز خودمان را در ماه‌های اخیر بر روی ایده های کارآفرینی اینترنتی گذاشتیم.

ایده‌هایی برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم، ایده‌هایی برای کار در منزل و ورود به دنیای کسب درآمد اینترنتی. پس با بهترین ایده همراه شوید و این ۱۰ ایده کسب و کار اینترنتی را با دقت مطالعه کنید:




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 11 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 11 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی

داشتن استارتاپ موفق سخت است از هر ۱۰ استارتاپ راه اندازی شده در دنیا، ۹ استارتاپ با شکست مواجه می شوند.

عواملی که در موفقیت یک استارتاپ نقش دارند، بی شمار است و از آن جایی که هر یک از استارتاپ ها ویژگی های ذاتی و منحصر به فرد خود را دارند شاید نتوان یک نسخه مشترک برای آن ها تهیه کرد. البته با بررسی استارتاپ های موفق می توان ویژگی های مشترکی را در میان آن ها یافت که در موفقیت شان بی تأثیر نبوده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مارکت گرافی، این مقاله برآوردی از تجربیات شخصی نویسنده است. نویسنده با بررسی استارتاپ های موفق، نحوه عملکرد آن ها و عواملی که در موفقیت در استارتاپ ها نقش داشته اند، این مطلب را گردآوری کرده است. هر یک از عواملی که در این مطلب به آن ها اشاره شده است، در بخشی از چرخه زندگی استارتاپ شما می تواند مفید باشند. با در نظر گرفتن ویژگی ها و شرایط خاص هر استارتاپ، در این مطلب به نکات موثر در موفقیت یک استارتاپ اشاره شده است که بیشتر جنبه عمومی دارد.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 10 تیر 1396
احمدرضا علی بخشی


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic