تبلیغات
كارك - مطالب مرداد 1396 ::: محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك

اسکرول بار

 
كارك
چیزی كه شروع نشده هرگز به پایان نخواهد رسید
درباره وبلاگ


محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك SBA, ایده پردازی و خلاقیت, تكنولوژی فكر, سبك زندگی

مدیر وبلاگ : احمدرضا علی بخشی
نظرسنجی
لطفا نظرتان را در مورد میزان رضایت و سودمندی محتوای وبلاگ بیان فرمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 



در این وبلاگ
در كل اینترنت
 
تماس با ما
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
افزایش بازدید
 
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام کارک

یک ترفند برای انتشار محتوای منظم و بهبود سئو سایت

برای موفقیت در سئو باید کارهای مختلفی را انجام بدهید تا سایتتان به رتبه های اولیه گوگل هدایت شود. گوکل دوست دارد سایت هایی را به صفحه اول هدایت کند که مطالب کاربردی برای کاربرانشان دارند. یکی از روش هایی که باعث می شود تا گوگل متوجه بشود که یک سایت آیا مطالب مفیدی برای کاربرانش داشته است یا خیر نرخ خروج از سایت یا bounce rate است. قطعا اگر شما هم جزء همراهان همیشگی ما باشید می دانید که نرخ خروج چیست. اما برای دوستانی که شاید ندانند نرخ خروج سایت چیست؟ یک توضیح کوتاهی مطرح میکنم.


نرخ خروج (bounce rate) چیست؟

شما تصور کنید که یک وب سایت دارید و ۱۰۰ نفر وارد سایت شما می شوند و از این ۱۰۰ نفری که وارد می شوند، ۳۰ نفر بدون اینکه حتی یک جای سایت شما کلیک کنند از سایت شما خارج می شوند. در این صورت می گوئیم که نرخ خروج از سایت ۳۰ درصد است. پس طبیعی است که هر چقدر این نرخ کمتر باشد به نفع سایت شما خواهد بود. برای اینکه بدانید نرخ خروج از سایت شما چقدر است ۲ راهکار خیلی خوب دارید. راهکار اول این است که از طریق سایت الکسا متوجه بشوید که نرخ خروج از سایت شما چقدر است. برای اینکه به سایت الکسا بروید و آدرس سایتتان را وارد کنید تا سایت الکسا  http://www.alexa.com نرخ خروج سایت شما را نشان بدهد. راهکار دوم این است که گوگل آنالیتیک را بر روی وب سایتتان نصب کنید تا دقیقا متوجه بشوید که نرخ خروج از سایت شما به چه صورتی است.

نرخ خروج از سایت دلایل بسیار زیادی دارد. مثلا می تواند به این علت باشد که سایت به صورت هدفمند بهینه نشده است. صفحه ای که به کار نمایش داده شده است اطلاعات ارزشمندی برای کاربران نداشته است. سرعت وب سایت پائین بوده است. گرافیک سایت غیرحرفه ای بوده است. یک دلیل دیگری که باعث می شود نرخ خروج از سایت افزایش پیدا کند این است که بازدیدکنندگان به خاطر محتوای جدید وارد سایتتان می شوند اما خبری از هیچ محتوای جدیدی نیست! بله بگذارید با یک مثال پیش برویم. شما صاحب یک وب سایت هستید و افرادی هم به سایت شما علاقه مند هستند و مدام سایت شما را چک می کنند. بازدیدکننده امروز وارد سایت شما می شود و میبیند که یک محتوای جدید در سایت منتشر شده است، در نتیجه اگر به موضوع محتوای شما علاقه مند باشد کلیک می کند و محتوا را مشاهده می کند. فردا سر می زند و میبیند که خبری نیست! بدون اینکه کلیک کند از سایت خارج می شود. ۲روز بعد می بیند باز هم خبری نیست! بدون کلیک کردن خارج می شود. این موارد باعث می شود تا نرخ خروج از سایت شما افزایش پیدا کند. هفته بعد به سایت مراجعه می کند و میبیند که شما ۴ تا مطلب جدید در سایت گذاشتید. اینجا باید تکلیف بازدیدکنندگانتان را معلوم کنید. باید یک نظم در تولید محتوا داشته باشید. در پاراگراف بعدی بهتر توضیح می دهم.


نظم محتوا در سئو بسیار مهم است

اگر شما بتوانید به صورت منظم سایتتان را بروزرسانی کنید باعث می شود تا رتبه بهتری در گوگل بگیرید. اگر به صورت منظم محتوا تولید کنید باعث می شود که هم گوگل از شما خوشش بیاد و هم بازدیدکنندگان از شما خوششان بیاد! تصور کنید این هفته ۳ مطلب در سایت منتشر کردید، هفته بعد ۲ مطلب می گذارید، هفته بعدش مطلبی نمی گذارید و خلاصه تولید محتوای شما هیچ ریتمی ندارد. چه اتفاقی می افتد؟ ربات گوگل به سایت شما سر می زند و میبیند که یک بار مطلب جدید دارید و دست پر سایت شما را ترک می کند. یکبار دیگر سر می زند و میبیند که مطلب جدیدی ندارید و دست خالی سایت شما را ترک می کند. بار دیگر دست پر، بار دیگر دست خالی. این خوشایند گوگل نیست. حالا همین حالت برای بازدیدکنندگان هم هست. یکبار به سایت شما مراجعه می کنند و میبینند که مطلب جدیدی دارید، یعنی در نهایت دست پر از سایت شما خارج می شوند. بار دیگر مراجعه می کنند و می بینند که هیچ مطلب جدیدی ندارید. دست خالی سایت شما را ترک می کنند و این برای کاربران هم خوشایند نیست.  حالا تا به اینجای کار متوجه شدید که این تولید محتوای منظم چه تاثیری در کار سئو شما و بازدیدکنندگان شما دارد؟ یعنی ربات گوگل دست خالی سایت را ترک کرده و از طرفی بازدیدکننده هم دست خالی سایت را ترک کرده استچه اتفاقی می افتد؟ نرخ خروج از سایت شما افزایش پیدا می کند و از طریق نرخ خروج از سایت شما، گوگل متوجه می شود که برای برخی کاربران نارضایتی اتفاق افتاده است. در نتیجه ممکن است جایگاه های خوب گوگل را از دست بدهید. به خاطر همین بر روی نظم محتوا تاکید دارم. حالا ببینیم که چه راهکاری برای این موضوع پیش روی ماست.

کارک یک ترفند برای انتشار محتوای منظم و بهبود سئو سایت


ترفندی برای انتشار محتوا و کاهش نرخ خروج (bounce rate) از سایت

همانطور که قبلا هم گفتم، نرخ خروج از سایت دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ها به خاطر عدم بروز رسانی منظم سایت است. شما می توانید برنامه کاری خودتان را در سایت منتشر کنید. طبق برنامه ریزی که انجام دادید قرار است هفته ای یک مطلب در سایت منتشر کنید. همین را در وب سایتتان بنویسید. یعنی دقیقا بنویسید که شنبه هر هفته ساعت ۱۰ صبح یک مطلب جدید در سایت منتشر می شود. با اینکار بازدیدکنندگان متوجه می شوند که دقیقا چه زمانی باید برای دریافت مطالب جدید به سایت شما سر بزنند. به شما پیشنهاد میکنم که حتما برنامه تولید محتوای خودتان را در سایت منتشر کنید تا بازدیدکنندگانتان بدانند که چه زمانی باید به سایت شما مراجعه کنند. خلاصه می توانید یک بنر طراحی کنید و در سایتتان قرار بدهید تا بازدیدکنندگان برنامه شما متوجه بشوند. حتی می توانید کار را فراتر بگذارید و دقیقا بگوئید قرار است هر هفته چه موضوعاتی در سایت قرار داده شود. می توانید یک تقویم محتوا درست کنید و از الان بدانید که قرار است برای ماه آینده چه مطالبی بر روی سایت قرار بگیرد. بسیار عالی! همین تقویم محتوا را در  اختیار بازدیدکنندگان قرار بدهید تا آن ها هم در جریان باشند که قرار است ۳۰ روز آینده چه مطالبی دریافت کنند.


منبع

آترین وب





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 31 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #22




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 31 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

تصورات اشتباه در مورد کارآفرینی 

خیال برخی بر این است که در کارآفرینی ساعات کاری آزادی خواهند داشت و رئیس خودشان خواهند بود، هر وقت دلشان بخواهد سر کار می روند و حساب بانکی شان به طور معجزه آوری پر خواهد شد. درحالیکه این تصورات نادرست است. رئیس یک کارآفرین مشتری و کارمندانش هستند. تا زمانی که آنها برای او کار و از خدمات او استفاده کنند کارآفرین نیز وجود خواهد داشت. در غیر این صورت ورشکست می شود.

در زیر چندین تصوری که به غلط در میان مردم رواج یافته بررسی می شود:


* پول عامل انگیزه بخشی کارآفرینان است

کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز


۶۴٪ متولدین قرن ۲۱ ترجیح می دهند سالانه ۴۰ هزار دلار از کاری دربیاورند که دوست دارند تا اینکه ۱۰۰ هزار دلار درآمد از کاری داشته باشند که دوست ندارند.

محققان افرادی که با علاقه هر روز سر کاری می روند و درآمد زیادی ندارند را مورد بررسی قرار داده و دریافته اند بیشتر این کارمندان جذب فرهنگ یا اهداف عالی شده اند که شرکت دنبال می کند. فرهنگی که مدیرعامل آن شرکت بنا کرده است. مدیرعاملان این شرکتها این حقیقت را به خوبی درک کرده اند که نمی توانند بدون کارمندان ماهر و مشتری هایی که جنسهای شان را بخرند به اوج برسند.


* کارآفرینی بهتر از کارمندی است

تصور غلط این است که کارآفرینان هر وقت بخواهند کار را تعطیل می کنند یا می توانند کار را در پشت درب های بسته ی شرکت بگذارند و به تفریح بپردازند. درحالیکه وضعیت یک کارآفرین برعکس است. او هرجایی که می رود باید کار خود را به همراه داشته باشد تا بتواند موفق شود.

Zac Carman  (مدیرعامل شرکت ConsumerAffairs این شرکت رابط میان مشتری و برندهاست) در این باره می گوید:

«زمانی که از کار تمام وقتم در کارخانه ای در سان فرانسیسکو استعفا دادم و شرکت  ConsumerAffairs را ایجاد کردم، فکر نمی کردم شمار کارمندانم به ۲۰۰ نفر برسد و حالا بار مسئولیت این افراد به دوش من است و مسئولیت سنگینی است.«

اگر کارآفرین خوبی هستید به این دلیل است که توانایی ایجاد کسب و کار در شما وجود دارد. زیرا هر کسی نمی تواند بار مسئولیت مدیر اجرایی را به دوش بکشد. مدیران اجرایی یا مدیرعامل هرگز نمی تواند تلفن خود را در منزل خاموش کند و بگوید: «الان وقت استراحت من است.»


* کارآفرینی ثابت است

یک کارآفرین همیشه در حال فکر کردن است. او باید تصمیمات حیاتی در لحظات سخت بگیرد زیرا آینده ی شرکت در دست اوست. باید از قبل برای تهدیدها برنامه ریزی کند و همه ی جوانب کار را در نظر بگیرد.

۸۸٪ مدیرعامل ها نگران تهدیدهای سایبری، ۷۸٪ نگران تغییر سرعت رشد تکنولوژی و ۶۵٪ نگران قانونهای دست و پاگیر هستند.

با رشد سریعی که تکنولوژی از خود نشان داده، ساخت پهبادها، چاپ سه بعدی و ماشین های خودکار و… مدیرعامل های شرکت ها باید تا می توانند جلوتر از تکنولوژی حرکت کنند.


* پول، اصلی ترین مساله است

جریان یافتن پول مهم است اما نهایتا مشتری ها هستند که اهمیت می یابند. Carmon از شرکتش چنین تعریف می کند:

«در شرکت ConsumerAffairs ماهانه به ۷ میلیون مشتری خدمات ارائه داده می شود. همیشه مشتری ها زمانی به ما مراجعه می کنند که نمی دانند چه چیزی را باید بخرند و بسیار عجله دارند. از این رو فشار زیادی به ما وارد می شود. از طرفی باید همه ی راهنمایی های لازم را به آنها بکنیم تا آنها بهترین خرید ممکن را انجام دهند و باز هم به ما مراجعه کنند. از طرف دیگر یک اشتباه ممکن است مشتری های زیادی را پراکنده کند.»


* تنها راه کارآفرین شدن، رفتن به دانشگاه است

کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز


:Carmon

«چه اشتراکی میان من و بیل گیتس مایکروسافت یا لری پیج گوکل وجود دارد؟ همه ی ما مهندسی خوانده ایم. اطلاعات نشان می دهند که نسبت رشته ی تحصیلی مهندسی به MBA در میان کارآفرینان و مدیرعامل ها سه به یک است. مهندسی بهترین رشته برای یک کارآفرین است. زیرا چهارچوبی علمی به او می دهد که با آن می تواند مسائل موجود در دنیا را حل کند.»


* کارآفرین مالک زمانش است

این تصور نادرست ترین آنهاست. زیرا زمان محدود است و هیچ کس نمی تواند بگوید که زمان را می تواند نگه دارد. اگر چنین بود کارآفرینان محکوم به این نمی شدند که بدترین روابط را با خانواده شان دارند. از آنجاییکه مسئولیت افراد زیادی بر دوش یک کارآفرین است باید ۲۴ ساعت روز در دسترس باشد.

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 31 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

اینفوگرافی 7 روش برای خلق ایده های زیبا 

می‌توان با تمرین خلاق‌تر شد، اما با این حال خیلی وقت‌ها به اشتباه فکر می‌کنیم که ایده های نو و خوب خودبه‌خودی به ذهن آدم می‌رسند. حتی بدتر از آن، در دام این ذهنیت گرفتار می‌شویم که خلاقیت یک استعداد است؛ بعضی‌ها دارند و بعضی‌ها ندارند. گاهی هم گیر باورهای خودویرانگر می‌افتیم.

در اینجا قصد داریم یک اینفوگرافیک برای شما تهیه کنیم تا به کمک آن بتوانید روشهای خلق ایده های زیبا را مطالعه کنید.

کارک اینفوگرافی 7 روش برای خلق ایده های زیبا





نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 31 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی تد دیوید بارون

در ۲۱ آگوست ۲۰۱۷ مطابق با [۳۰ مرداد ۱۳۹۶]، سایه ماه، خورشید گرفتگی کامل، از روی اورگان تا کارولینای جنوبی می‌گذرد، که بسیاری از آن به عنوان الهام بخش‌ترین منظره در طبیعت یاد می‌کنند. دیوید بارون که علاقمند به دنبال کردن کسوف‌ها است، این وقایع نادر را در سراسر جهان دنبال می‌کند، در این سخنرانی از سعادت دیدن تاج خورشیدی و اینکه چرا به خودتان بدهکارید تا شاهد یکی از آن‌ها باشید، می‌گوید.

 



نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 30 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #21




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 30 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

تکنیک شش کلاه تفکر 

کارک تکنیک شش کلاه تفکر

 ابداع کننده این تکنیک ادوارد دوبونو (پدر تفکر خلاق) است. در این تکنیک به طور کلی با استفاده از شش سبک فکری، موضوع یا مسئله مورد نظر، بررسی می‌شود. برای هر یک از شش سبک فکری نیز یک کلاه با رنگی مخصوص در نظر گرفته شده است. در واقع رنگ کلاه‌ها نمایان‌گر طرز تفکر و نگرش افراد می‌باشد.

دوبونو سعی می‌كند به كسانی كه دور هم جمع می‌شوند، بیاموزد كه تک بعدی فکر نکنند و به تفكر خود وسعت دهند و آنگاه به راه‌های خلاق بیاندیشند و با یك هماهنگی مدبرانه نتایج را طبقه بندی كرده و در تصمیم‌گیری از آن استفاده كنند.

 افراد با گذاشتن هر یک از کلاه‌ها بر سرشان، سبک فکری‌شان را براساس رنگ کلاه‌شان تغییر می‌دهند.

 

سبک فکری هر کدام از کلاه‌های رنگی به شرح زیر است:

سفید، رنگی خنثی و منفعل است. كلاه سفید با موضوعات و شكل‌های انفعالی سر و كار دارد. کسی که این کلاه را بر سر گذاشته، واقعیت‌ها را بدون هیچ‌گونه قضاوتی مورد کنکاش قرار می‌دهد. 

رنگ قرمز نشانه خشم، شور و هیجان است. در کلاه قرمز بینش هیجانی و جنبه‌های احساسی و غیر استدلالی مد نظر می‌باشد. در واقع این رنگ کلاه ابزار مناسبی برای بیرون ریختن احساسات است.

رنگ سیاه نشانه منفی‌نگری و افسردگی است. بنابراین فردی که با این رنگ کلاه در جلسه حضور پیدا می‌کند، جنبه‌های منفی و بد بینانه موضوع را ابراز می‌کند. 

زرد نشانه آفتاب و مثبت است. فرد صاحب کلاه زرد جنبه‌های مثبت و خوشبینانه موضوع مورد بررسی قرار می‌دهد. 

رنگ سبز نشانه رویش و باروری است. به همین جهت از کلاه سبز برای ابراز ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید و خلاقانه استفاده می‌شود.

رنگ آبی سرد است. این کلاه کنترل کننده و سازمان دهنده اندیشه‌ها است. کسی که این کلاه را بر سر گذاشته، نظرات بقیه کلاه‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و سازمان‌دهی می‌کند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 30 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

بازاریابی محتوا، روش نوین بازاریابی اینترنتی

امروزه به راحتی قبل نمی‌توان مخاطبان را با تبلیغات تلویزیونی و مطبوعاتی جذب کرد: چرا که با داشتن DVR ، به راحتی تبلیغات تلویزیونی را رد می‌کنند و غالبأ هم تبلیغات مجله‌ها را نادیده می‌گیرند. البته با گسترش روز‌افزون جست‌ و‌ جو‌های اینترنتی، دیگر کسب اطلاعات درباره هر مطلبی، بدون نیاز به بنر‌ها و پوستر‌ها آسان هم شده‌است. 
کارک بازاریابی محتوا، روش نوین بازاریابی اینترنتی

بازاریابی محتوا، راه برون رفت از این مسأله برای بازاریابانی است که به خوبی متوجه این تغییر روند توجه مخاطب شده‌اند.

بازاریابی محتوا در واقع به کارگیری یک استراتژی برای خلق محتوای مناسب، ارزشمند و سازگار به صورت منظم است که با هدف جذب مخاطب و تبدیل وی به مشتری انجام‌ می‌شود.

اساسأ این نوع بازاریابی، هنر برقراری ارتباطی بی‌وقفه با مردم، بدون فروش محصول به ایشان است. در این روش به جای هدایت محصول یا خدمات، تنها اطلاعات در اختیار مشتری قرار‌ می‌گیرد. هسته‌ی اصلی این بازاریابی حول این فرض شکل‌ گرفته که اگر به صورت منظم، اطلاعاتی ارزشمند در اختیار مخاطبان قرار‌ گیرد، در نهایت، آن‌ها قدردانی خود را با خرید محصول و وفاداری به آن، نشان‌ خواهند‌ داد.

شاید بتوان استفاده گسترده شرکت‌های بزرگ بازاریابی، چون P&G, Microsoft, Cisco Systems و John Deere  را از بازاریابی محتوا، نشانی از صحت این فرض در‌ نظر‌ گرفت. البته این استراتژی به وفور توسط کسب‌ و‌ کار‌های کوچک‌تر هم مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.
شاید سوال شود که چه تفاوتی بین تحویل اطلاعات در بازاریابی محتوا و حجم هر‌ روزه آوار اطلاعاتی است که تبلیغات بر سر مخاطب می‌ریزند؟ پاسخ در تمایز باریک بازاریابی محتوا از بازاریابی “فله ای” است: بازاریابی محتوا فقط اطلاعاتی “مناسب و ارزشمند” در اختیار مخاطب قرار‌ می‌دهد; بازاریابی محتوای خوب، مخاطب را به توقف، خواندن، فکر‌کردن و در نهایت، عمل کردن، وا‌می‌دارد.

بازاریابی بدون محتوای خوب، غیرممکن است.

در واقع در انواع بازاریابی، داشتن ته رنگی از بازاریابی محتوا ضروری است. برای مثال، در بازاریابی در شبکه‌ های‌ اجتماعی، لازم است که بازاریابی محتوا بر استراتژی شبکه های اجتماعی، مقدم باشد. در بازاریابی به کمک سئو، داشتن محتوایی با کیفیت، شرطی اساسی برای بهبود رتبه‌ی کسب‌ و‌ کار در جست‌ و‌ جوی گوگل است. یا استراتژی‌های موفق روابط عمومی، بر دغدغه‌های خوانندگان مانور می‌دهند و نه الزامأ بر ارایه اطلاعاتی در مورد کسب‌ و‌ کار خودشاناز طرفی، شرط موفقیت در استراتژی بازاریابی پرداخت به ازای کلیک هم، داشتن محتوایی قوی و مرتبط است.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 30 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

اینفوگرافی چگونه یک برند موفق بسازیم؟

کارک اینفوگرافی چگونه یک برند موفق بسازیم؟




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 29 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #20




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 29 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

اینفوگرافی بکارگیری بازاریابی محتوا در رشد کسب و کارها 

کارک اینفوگرافی بکارگیری بازاریابی محتوا در رشد کسب و کارها




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 28 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز (قسمت اول)


  • چگونه مغز خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین پرورش دهیم؟
کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز

کارآفرینی یک شغل نیست بلکه بخشی از هویت شما است. برای کارآفرین شدن باید ریسک‌پذیر و دارای ایده‌های جدید باشید. به ‌عبارت دیگر، باید ذهن خود را با طرز تفکر جدید پرورش دهید.

ممکن است شما هم از خودتان پرسیده باشید چه موقع امن‌ترین زمان برای راه‌اندازی یک کسب‌ و‌ کار جدید است؟ واقعیت این است که یک کارآفرین، هیچ‌ موقع این سؤال را نمی‌پرسد؛ زیرا چیزی به نام امن‌ترین زمان وجود ندارد. کارآفرینان نگاه متفاوتی به کسب‌ و‌ کار دارند و خارج از عرف معمول فکر می‌کنند. آن‌ها افراد رؤیاپردازی‌ هستند و فرصت‌هایی را می‌بینند که دیگران قادر به دیدن آن‌ها نیستند. همین طرز تفکر باعث رونق گرفتن کسب‌ و‌ کار آن‌ها می‌شود. البته ریسک‌پذیر نبودن و نوآوری نداشتن نشانه عدم توانایی شما برای تبدیل‌ شدن به یک کارآفرین نیست. رسیدن به موفقیت در حوزه کسب‌ و‌ کار به توانایی شما برای تغییر طرز تفکرتان بستگی دارد. در ادامه این مقاله نکاتی آورده شده است که به شما کمک می‌کنند مانند یک کارآفرین موفق فکر کنید.

کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز

۱- کارهایی انجام دهید که شما را می‌ترسانند

کارآفرینان موفق افرادی هستند که به آدرنالین اعتیاد دارند و می‌دانند که تنها با خطر کردن می‌توانند صاحب یک کسب‌ و‌ کار شوند. هیچ قانون و هیچ ضمانتی برای موفقیت وجود ندارد. بنابراین برای به دست آوردن یک کسب‌ و‌ کار باید پذیرای شرایط سخت باشید. سعی کنید هر روز کارهایی انجام دهید که شما را می‌ترسانند. هرگز نگران شکست خوردن نباشید و از آن استقبال کنید؛ زیرا بزرگ‌ترین درس‌ها از اشتباهات به دست می‌آیند. از منطقه راحتی خودتان بیرون بیایید و برای کسب‌ و کار خود تلاش کنید.

۲ -سریع فکر کنید

در مسیر راه‌اندازی کسب‌ و‌ کار شرایطی پیش خواهد آمد که باید قادر باشید در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرید. به‌ عنوان مثال یکی از کارآفرینان در همین رابطه گفته است: «من حدود ۵ سال پیش و زمانی که متوجه شدم دیدگاه کارمندانم با من تفاوت دارد، یکی از سخت‌ترین تصمیمات برای حفظ بقای کسب‌ و‌ کار خودم را گرفتم و تمام آن‌ها را اخراج کردم. سپس از یک راه مؤثر اقدام به جذب نیروی جدید کردم و به همین دلیل شرکت امروز موفق‌تر از قبل شده است.» به قدرت  تصمیم‌گیری خودتان ایمان داشته باشید و اولین راه‌‌حلی که به ذهنتان می‌رسد، عملی کنید؛ زیرا این راه‌حل حاصل واکنش غریزی شما به یک مشکل است.

کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز


۳- احساس ترس را با کنجکاوی جایگزین کنید

هیچ توضیحی برای شرح کارآفرینی وجود ندارد؛ زیرا راه‌اندازی یک کسب‌ و‌ کار جدید به معنی وارد شدن به یک دنیای ناشناخته است. شما باید همه‌ فن‌حریف باشید تا در این مسیر به موفقیت برسید. باید مهارت‌های حل مسئله را در خودتان پرورش دهید و همیشه دنبال ایده‌های جدید باشید. اداره کردن یک کسب‌ و‌ کار مانند تحصیل کردن است و با پشت میز نشستن انجام نمی‌شود. این درس‌ها از مدارکی که می‌گیرید باارزش‌تر هستند. استیو جابز می‌گوید: «شما باید چیزی را پیدا کنید که عاشق آن هستید.»

۴- مشکلات خود را بپذیرید

دو طرز تفکر برای روبه‌رو شدن با مشکلات وجود دارد: دسته‌بندی اول متعلق به افرادی است که معتقدند دنیا می‌خواهد به آن‌ها آسیب وارد کند. دسته دوم کسانی هستند که معتقدند بعد از شکست می‌توانند آن کار را از راه دیگری انجام بدهند و به موفقیت برسند. واقعیت این است که فقط یکی از این دو طرز تفکر در دنیای کسب‌ و‌ کار جواب می‌دهد.

طرز تفکر اول در میان افراد ناموفق رواج دارد. آن‌ها موفقیت را خارج از حیطه کنترل خود می‌دانند و معمولا کارمندان یا همکاران خود را برای شکست‌ها مقصر می‌دانند؛ یا اینکه بدشانسی و بدبیاری را علت آن می‌دانند. آن‌ها هیچ موقع نقش خودشان را در شکست‌ها نمی‌پذیرند.

طرز تفکر دوم زمانی به وجود می‌آید که افراد نقش خودشان در بروز اشتباه را می‌پذیرند و از شکست‌های خود درس می‌گیرند. آن‌ها یاد می‌گیرند در آینده تصمیمات بهتری بگیرند و از بروز اشتباهات جلوگیری کنند. این افراد تبدیل به کارآفرینان موفق می‌شوند.

کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز


۵- سؤال نپرسید، عمل کنید

کارآفرینی بخشی از هویت شما است و فراتر از یک عنوان شغلی است. مطمئن باشید اگر کارآفرینان موفقی که امروزه می‌بینید، در مورد تصمیمات خودشان شک و تردید داشتند؛ هیچ‌ موقع نمی‌توانستند روبه‌جلو حرکت کنند. حال بار دیگر به این سؤال پاسخ می‌دهیم؛ چه موقع امن‌ترین زمان برای شروع یک کسب‌ و‌ کار است؟ هیچ وقت. بهترین زمان چه موقع است؟ همین حالا.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 28 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی تد جان بوگز و لیل باک

هنرمندان هنرهای موزون «جان بوگز» و «لیل باک» نمایش «به مادرتان احترام بگذارید» را اجرا می‌کنند. نمایشی قدرتمند، ظریف و زیبا از کلمات شفاهی، ویالون و رقص که بیانگر رابطه‌ی آسیب‌خورده‌ی آدمی‌زاد و طبیعت است.






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 28 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #19




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 23 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

کسب و کار اینترنتی را میتوانم شروع کنم یا خیر؟

کسب و کار اینترنتی عبارت جذاب و دوست داشتنی. همه ما عاشقان اینکار وقتی این عبارت را در جایی می بینیم ناخودآگاه واکنش هیجانی درونمان ایجاد می شود. به راستی که چرا برخی کسب و کارهای آنلاین پیروز می شوند و میلیاردها تومان در ایران بدست می آورند و عده ای دیگر شکست می خورند؟ شما می دانید چه علتی دارد؟ شما چه تجربه ای در زمینه کسب و کار اینترنتی دارید؟ چه دستاوردهایی داشتید؟ چه زمان هایی به درآمدهای خوبی رسیدید؟ چه زمان هایی شکست خوردید؟


کسب و کار اینترنتی را اصلا باید از کجا شروع کنیم؟

ما می خواهیم یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم، پس بگذارید اول از خودمان شروع کنیم. ما می خواهیم شروع کنیم. دوست داریم شروع کنیم. اما دقیقا نمیدانیم که چگونه شروع کنیم؟ دقیقا نمیدانیم که چه کاری در کسب و کار آنلاین بیشتر جواب می دهد؟ در مقاله کسب و کار اینترنتی را می توانم شروع کنم یا خیر؟ می خواهم نکات بسیار مهمی را با شما دوستان عزیزم در میان بگذارم. پس اگر می خواهید این نکات را از دست ندهید با من همراه باشید.


شرایط ما برای راه اندازی یک #کسب_و_کار_اینترنتی چگونه است؟

قبل از هر چیز شما باید یک سوال از خودتان بپرسید. چرا می خواهم یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟ می دانم که در جواب می گوئید خب معلومه دیگه! واسه اینکه به درآمدهای عالی برسم. بله من هم می دانم می خواهید به درآمد عالی برسید. اما یک اتفاقی افتاده، یک انگیزه ای، یک جرقه ای در ذهن شما زده شده که به این فکر افتادید، درسته؟ خیلی از افرادی اغلب می گویند که کارمند هستند و از کار کارمندی خسته شدند و می خواهند از کار کارمندی نجات پیدا کنند. دوستان عزیزم می خواهم درباره حقیقتی با شما صحبت کنم. حقیقتی که شاید هیچ فرد دیگری به شما نگوید. راه اندازی یک کسب و کار، چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی بسیار سخت تر از کار کارمندی است. اگر تنها انگیزه شما این است که از کار کارمندی خسته شدید و می خواهید برای خودتان کار کنید این انگیزه کافی نیست. کسب و کار اینترنتی به ظاهر کار ساده ای است. به ظاهر با یک خط اینترنت هرجا که هستید درآمد بدست می آورید. اما داستان به این سادگی ها هم که شما فکر می کنید نیست.

کارک کسب و کار اینترنتی

آیا شما عاشق هستید؟

شما قبل از هر چیز باید عاشق باشید! عزیزم ذهنت را پیش جنس مخالف خودت نبر منظورم اینه که باید عاشق کسب و کار اینترنتی باشید. آره منظورم همینه  شما باید دیوانه این کار باشید. کار اینترنتی فراز و نشیب های خودش را دارد و شما باید عاشق باشید تا بتوانید مشکلات را پشت سر بگذارید. دوست عزیزم اگر به طور کلی بخوام بگم کارآفرینی اینترنتی یا کارآفرینی غیر اینترنتی عاشقان خودش را می طلبد. قبل از هر چیز باید روحیه کارآفرینی داشته باشید. یک کارآفرین به خاطر مشکلات پیش رو غر نمیزنه! دنبال راهکار برای حل مشکل می باشد. یک کارآفرین برای تک تک قدم هایی که برمیدارد برنامه ریزی دارد. یک کارآفرین اگر ۱۰۰۰ بار هم شکست بخورد باز هم ادامه می دهد. مشکلی که اکثر ما داریم اینه که وقتی یک کاری را شروع می کنیم به محض اینکه با یک مشکل بزرگ روبرو می شویم پس از مدتی مقاومت آن کار را رها می کنیم. می دانید چرا؟ چون عاشق آن کار به معنای واقعی نیستیم. برای خودم بارها اتفاق افتاده است که کاری را شروع کردم و نصفه نیمه رها کردم. می دانید چرا؟ چون عاشق آن کار نبودم. پس سوال کلیدی این است که آیا عاشق کارآفرینی هستید؟ آیا حاضرید یک سال بدون فکر کردن به حتی ۱۰۰۰ تومان درآمد برای کسب و کار اینترنتی خودتان تلاش کنید؟


کسب و کار اینترنتی چه زمانی شیرین می شود؟

کسب و کار اینترنتی کار بسیار شیرینی است. درسته از سختی ها برای شما گفتم. شاید رویای شیرین و تصورات شیرین شما در زمینه کسب و کار اینترنتی را خراب کرده باشم. اگر چنین است من را واقعا ببخشید. چاره ای نداشتم جزء اینکه حقیقت را با شما در میان بگذارم. اما پیام امروز من با خودش امیدی دارد که اگر صبور باشید تا ته ماجرا را می روید. دوستان عزیزم شاید بپرسید پس چرا همه می گویند که کسب و کار اینترنتی راحت است. بشین خانه و با اینترنت پول در بیار. خب دوستان عزیزم مثل اینکه خیلی از این سوالات در ذهنتان دارید. من به شما کاملا حق می دهم و کاملا شرایط شما را درک می کنم. یاد زمانی افتادم که خودم روزی دنبال رویای کسب و کار اینترنتی بودم. نقطه شیرین ماجرا کجاست؟ شروع کسب و کار اینترنتی راحت نیست و صبوری خیلی بالایی را می طلبد. اگر عاشق باشید و بتوانید سختی های ابتدای راه را پشت سر بگذارید آن وقت است که می توانید خودتان در سفر و تفریح باشید و به حسابتان پول واریز شود. یعنی اگر مرحله اولیه را پشت سر بگذارید آن زمان است که هیچ درآمدی لذت بخش تر از درآمد اینترنتی نخواهد بود.


من می گویم ۲ – ۲ تا می شود ۴ تا! تو هم بگو می شود ۴ تا

خیلی افراد تصور می کنند که کسب و کار اینترنتی یک راز است. اینکه برخی سایت ها موفق می شوند یک رازی دارند. همین الان به شما پاسخ میدم خیر. کسب و کار اینترنتی یک ۲ – ۲ تا ۴ تای ساده است. فکر میکنید شعار میدم؛ به نظر شخص خود من موفقیت در یک کسب و کار آنلاین یک دو دو تا چهارتای ساده است. فقط مهم این است که این دو دوتا چهارتای ساده را همیشه و به صورت منظم انجام بدهید. مشکل اکثر افرادی که در این زمینه به موفقیت نمی رسند این است که یک کاری را ۲ یا ۳ ماه انجام می دهند و بعد رها می کنند. یعنی خیلی زود دلسرد می شوند. می دانید چرا؟ چون آن ها عاشق نیستند.


آخر چه شد؟ سخت است یا آسان؟

من می گویم یک فرمول ساده دارد. فقط کافیست این فرمول ساده را به صورت منظم و مستمر انجام بدهید. پس چرا می گویم سخت است؟ برای اینکه همین فرمول ساده را اکثر افراد حاضر نیستند ۶ ماه یک سال به صورت منظم انجام بدهند و زود ناامید می شوند. در اینکار قرار نیست بیل بزنید و یا اینکه بروید سر ساختمان یا معدن کار کنید. بخش عمده سختی اینکار، روحی روانی است. برای این است که می گویم باید روحیه کارآفرینی داشته باشید. باید صبور باشید و در نهایت باید یک عاشق واقعی در این راه باشید.


صحبت پایانی

کسب و کار اینترنتی یکی از هیجان انگیزترین کارهای دنیاست. من که عاشق اینکار هستم. شما چطور؟ … به نظرم یکبار بنشینید و با خودتان رو راست باشید. آیا واقعا می خواهید در این راه پر هیجان وارد شوید؟ آیا واقعا می خواهید در این راه موفق بشوید؟ آیا می توانید صبوری به خرج بدهید؟ آیا اگر شکست خوردید حاضرید بازهم ادامه بدید؟ به نظرم قبل از اینکه ببینید بازار هدف چی میگه، چه ایده ای داشته باشید, چی خوبه و چی بد است، تکلیفتان با خودتان را مشخص کنید.  چه خوشت بیاد و چه نیاد این دست نوشته، بخشی از حقایق اینکار بود. امیدوارم شما جزء افرادی باشید که تصمیمتان را به صورت جدی گرفته باشید. یا آری و یا خیر. راستی نظر شما درباره این راه پر هیجان چیست؟ به نظر شما چه افرادی باید وارد شوند و چه افرادی نباید وارد شوند؟ شما چه تجربیاتی دارید؟ زیر همین دست نوشته نظرتان را بنویسید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 23 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5