اسکرول بار

 
كارك
چیزی كه شروع نشده هرگز به پایان نخواهد رسید
درباره وبلاگ


محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك SBA, ایده پردازی و خلاقیت, تكنولوژی فكر, سبك زندگی

مدیر وبلاگ : احمدرضا علی بخشی
نظرسنجی
لطفا نظرتان را در مورد میزان رضایت و سودمندی محتوای وبلاگ بیان فرمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 



در این وبلاگ
در كل اینترنت
 
تماس با ما
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
افزایش بازدید
 
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام کارک

آیا شما یک کارآفرین هستید؟

علایمی که نشان می دهد شما به طور طبیعی یک رهبر کسب و کار بدنیا آمده اید. 

کارک آیا شما یک کارآفرین هستید؟




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 23 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
جملات انگیزشی #18




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 23 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #17




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 23 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

چه سرمایه گذارانی برای استارتاپ ها مناسب نیستند؟

تأمین سرمایه یکی از مهم‌ترین مراحل شروع کسب‌ و کار است و انتخاب سرمایه‌گذار نامناسب، می‌تواند یک استارتاپ را کاملا از مسیر اصلی منحرف کندهنگامی‌ که می‌خواهید برای استارتاپ خود سرمایه‌گذاران بالقوه را جستجو کنید، احتمالا با موارد ناخوشایندی هم برخورد خواهید کرد. آن‌ها به‌ راحتی برنامه‌های شما را به هم می‌ریزند و شاید هیچ‌کس به آن‌ها نگوید چقدر به شرکت‌های کوچک آسیب می‌زنند.

برعکس، ممکن است با سرمایه‌گذاران فوق‌العاده‌ای روبرو شوید که پاسخگو و مفید هستند. آن‌ها از شما سؤالاتی می‌پرسند که متعجب می‌شوید؛ چرا که با خودتان و شرکت تان روبرو می‌شوید. آن‌ها وقت شما را هدر نمی‌دهند و سعی نمی‌کنند با سرمایه‌گذاری خود به دنبال سهم بردن به شیوه‌های غریب، از مالکیت شرکت شما باشند.

در چنین شرایطی، وقتی شما نمی‌دانید سرمایه‌گذار چه هدف و رویکردی دارد، چقدر می‌تواند به شما کمک کند یا زیان برساند، چطور می‌توانید تصمیم درستی اتخاذ کنید؟ در مرحله‌ی جمع‌آوری سرمایه، اغلب مؤسسان شرکت در تشخیص سرمایه‌گذار خوب و بد، به مشکل برمی‌خورند.

به یاد داشته باشید شما می‌خواهید سال‌ها با این افراد کار کنید. همه‌ی ما شنیده‌ایم که برخی شراکت‌ها چقدر فرسایشی هستند. سرمایه‌گذاران نامناسب می‌توانند به شما پشیمانی و رنج زیادی تحمیل کنند. ولی خبر خوب این است که اگر خوب توجه کنید، برخی از علائم خطر را می‌توانید ببینید.


درخواست اطلاعات بیش‌ از حد

بدیهی است که سرمایه‌گذاران باید کسب‌ و کار شما را بشناسند. اما اغلب اوقات کسب‌ و کار شما، علم پرتاب موشک نیست!

می‌توان با اطمینان گفت که کسب‌ و کار شما به‌ سرعت قابل درک است. مهم نیست که در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؛ اگر سرمایه‌گذار از شما درباره‌ی فرمول مورد استفاده در ردیف ۱۸، ستون ۶، صفحه‌ی ۵ برنامه‌ی درآمد شرکتتان در ۵ سال آینده سؤال می‌کند، او را ترک کنید.

به‌استثنای وقتی‌ که شرکت شما در حال رشد سریع باشد (مواقعی که اعداد و ارقام مهم می‌شوند)، از سرمایه‌گذارانی که بیش از هر چیزی بر مدل اقتصادی شما تمرکز می‌کنند، درخواست سرمایه نکنید. آن‌ها هیچ ایده‌ای در مورد تصمیم خود ندارند.

اگر تفاهم‌نامه‌ای که برای شما ارسال می‌کنند، فهرستی بسیار طولانی و مفصل از شرایط و انتظارشان است، از همان اول قید آن‌ها را بزنید.


 آن‌ها به قرارهای اولیه‌ی خود پایبند نیستند

بدترین سرمایه‌گذاران، آن‌هایی هستند که با شما وارد گفتگو می‌شوند، چندین بار با شما قرار ملاقات می‌گذارند، با تیم شما وقت می‌گذرانند، حتی شما را به هیجان می‌آورند و بعد ناگهان، کاملا ناپدید می‌شوند. آن‌ها بسیار بی‌مسئولیت و بی‌توجه هستند و شما باید مدام دنبالشان بگردید. آن‌ها بدون اینکه به شما اعلام کنند که منصرف شده‌اند، به شما پشت می‌کنند.

این نوع سرمایه‌گذاران به شما می‌گویند تفاهم‌نامه به‌زودی به دستتان می‌رسد و این «به‌زودی»ها همچنان ادامه دارد. با این افراد کار نکنید. اگر بعد از چند دیدار باید دنبال آن‌ها بگردید تا پیدایشان کنید، یا اگر با وجود نمایش‌های هیجان‌انگیزشان وقت شما را بی‌هدف هدر می‌دهند، راه خود را جدا کنید و به یاد داشته باشید که به مؤسسان استارتاپ‌های دیگر هم توصیه کنید از این افراد دوری کنند.

کارک چه سرمایه گذارانی برای استارتاپ مناسب نیستند.


آن‌ها احساس فوریت نمی‌کنند

به طریق مشابه، از سرمایه‌گذارانی که پس از گذشت مدتی هیچ حرکتی مبنی بر قرارداد رسمی با شما نشان نمی‌دهند اجتناب کنید. این افراد هم بی‌مسئولیت هستند، به شما وعده‌هایی برای مدت‌زمانی نامعلوم می‌دهند یا به شما می‌گویند صبر کنید، بیشتر صبر کنید. شما این اشتباه را مرتکب نشوید. آن‌ها را از فهرست خود خط بزنید.

بگذارید یک استثنا قائل شویم. این سرمایه‌گذاران لزوماً بد نیستند. فقط شما نباید با آن‌ها کار کنید. گاهی اوقات آن‌ها واقعا مشغول و گرفتارند یا شاید تیمی کوچک با منابعی محدود هستند که تا چند ماه دیگر نمی‌توانند به شما کمکی کنند.

به یاد داشته باشید که همین گروه‌های کوچک، حجم عظیمی از پول را کنترل می‌کنند. آن‌ها با عرضه اولیه سهام و معاملات دیگر، پورتفولیوی خود را تقویت می‌کنند و به‌قدری با تجارت خود مشغول‌اند که نمی‌توانند وقت زیادی به شما اختصاص بدهند.


آن‌ها از شما انتظار دارند به حرفشان گوش بدهید، ولی خودشان به شما توجهی ندارند

سرمایه‌گذاران بد، توجهی به نقاط قوت و برنامه‌های تجاری شما ندارند. در عوض ایده‌های فراوان و مختلف به شما پیشنهاد می‌کنند و انتظار دارند با این ایده‌ها کسب‌ و کار خود را پیش ببرید. البته ما به سرمایه‌گذاری احتیاج داریم که ما را به تفکر وا دارد. کسی که دیدگاهی قوی داشته باشد و ما را به چالش بکشد و چشم‌اندازهای جدیدی به ما پیشنهاد دهد. ولی هنگامی‌ که یک سرمایه‌گذار ایده‌های بسیار مختلفی برای پیشبرد امور با شما در میان می‌گذارد، مشخصا به برنامه‌های شما توجهی ندارد یا اصلا آن‌ها را درک نکرده است. شما به پشتیبانی چنین سرمایه‌گذاری نیاز ندارید.


آن‌ها برای نوآوری شما ارزشی قائل نیستند

اگر با یک تیم سرمایه‌گذاری برخورد کردید که ظاهر خوبی دارد، اما همیشه در مسیر مشابهی حرکت کرده است و پروفایل سرمایه‌گذاری یکنواخت و بدون تنوعی دارد، آن را به‌ عنوان زنگ خطر در نظر بگیرید. همچنین از سرمایه‌گذارانی که خودشان دستی در دنیای کسب‌ و کار ندارند پرهیز کنید. ظاهر خوب سرمایه‌گذاران نباید شما را فریب دهد. به دنبال افرادی باشید که خودشان هم قبلا کار اجرایی داشته‌اند و دنیای واقعی کسب‌ و کار را می‌شناسند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 22 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

اینفوگرافی چگونه رویدادمان را در شبکه های اجتماعی برند کنیم. 

این روزها با گسترش فعالیتهای آموزش و برگزاری رویدادهای مختلف در سطح کشور ، پتانسیل های شبکه های اجتماعی بستر بسیار مناسبی برای برند کردن رویداد و آگاهی علاقمندان برای ثبت نام است. اما کمتر کسی از تکنیک های برندسازی رویدادها اطلاع دارد .

کارک اینفوگرافی چگونه رویدادمان را در شبکه های اجتماعی برند کنیم

 

 





نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 22 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی تد تام گروبر

ماشینها چقدر میتوانند ما را هوشمند سازند؟ تام گروبر، از سازندگان Siri، قصد دارد هوش مصنوعی انسانی بسازد که به جای رقابت با ما یا جایگزینی ما، تقویتمان کرده و با ما همکاری کند. او هدف خود درباره آینده‌ای را به اشتراک میگذارد که در آن هوش مصنوعی به ما در رسیدن به درک، خلاقیت و عملکردهای شناختی به اندازه ابرانسان کمک می‌کند. از توربوشارژینگ مهارتهای طراحی گرفته تا به خاطر آوردن هر چیزی که تا به حال خوانده‌ایم، و اسم هرکسی که تا حالا دیده‌ایم. او میگوید: "ما در دوره رنسانس هوش مصنوعی قرار داریم."، "هرچه ماشینها هوشمندتر شوند، ما هوشمندتر می‌شویم."






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 22 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

هرم موفقیت در کسب و کار اینترنتی 

موفقیت در کسب و کار اینترنتی ساز و کار خودش را دارد و شما نیاز به هیچ رمز و رازی در این زمینه ندارید. فقط کافیست به مواردی که در این دست نوشته میخواهم بپردازم خوب عمل کنید. موفقیت در کسب و کار اینترنتی یک شبه اتفاق نمی افتد. دنبال معجزه نباشید. دنبال روش یا راز خاصی نباشید. باید طبق یک برنامه ریزی درست و حسابی پیش بروید. مهم تر از برنامه ریزی به نظر من تعهد به انجام دادن برنامه است. با من همراه باشید تا ببینیم این مسیر لذت بخش چطوری باید طی شود.

دوستان عزیزم من اصلا کاری به این ندارم که شما الان صاحب چه مدل کسب و کار اینترنتی هستید، اصلا کاری ندارم الان کسب و کار آنلاین خودتان را دارید یا ندارید. شما هر مدل کسب و کار اینترنتی که دارید باید از این رویه که در این مقاله برای شما نوشتم پیروی کنید. تاکید می کنم که شما هر مدل کسب و کار اینترنتی که داشته باشید باید از این رویه پیروی کنید.

 

جذب افراد از طریق تولید محتوا برای کسب و کار اینترنتی

همیشه تاکید کردم، الان هم تاکید می کنم که کلید موفقیت در یک کسب و کار آنلاین تولید محتوا می باشد. شما اگر واقعا می خواهید در این راه موفق شوید چاره ای ندارید جز اینکه محتوا تولید کنید. می خواهید بدانید وقتی محتوا تولید می کنید چه اتفاقی می افتد؟ بسیار خب، پاسخ این سوال را اینطوری می دهم: وقتی شما محتوا تولید می کنید باعث می شود وقتی فردی وارد سایت شما می شود محتوای شما را ببینید. افراد در اینترنت به دنبال اطلاعات باارزش هستند. به دنبال این هستند تا آگاهی خودشان را افزایش بدهند. بگذارید این مدلی پیش برویم. علی یک جوان ۲۰ ساله است. علی می خواهد یک تردمیل خریداری کند. این آقای علی ما هیچ اطلاعاتی در زمینه تردمیل ندارد و در نتیجه تصمیم می گیرد در قدم اول درباره تردمیل تحقیق کند. خب برای تحقیق راحت ترین و ساده ترین کار این است که در زمینه تردمیل در اینترنت جستجو کند. در این راه با سایت های مختلفی آشنا می شود. برای اینکه این مثال را بهتر متوجه بشوید ما تصور می کنیم که علی وارد ۲ سایت مختلف می شود.

کارک هرم موفقیت در کسب و کار اینترنتی


سایتی که محتوا ندارد

علی وارد این سایت می شود.. مشاهده می کند که این سایت مدل های مختلف تردمیل را قرار داده است و در قسمت توضیحات محصول هم ۱۰ ویژگی تردمیل را درج کرده است.

 

سایتی که محتوا دارد

علی وارد این سایت می شود. این سایت علاوه بر اینکه برای مدل های مختلف تردمیل نقد و بررسی قرار داده است، بخشی هم دارد که مطالب مفیدی در زمینه تناسب اندام منتشر کرده است. این سایت نحوه تمرین های مختلف با تردمیل را به عنوان آموزش قرار داده است. (شاید بپرسید که تردمیل فقط برای راه رفتن و دویدن است، دوستان عزیزم امروزه تمرین های بسیار متنوعی با تردمیل انجام می شود) علی وقتی می بیند که این سایت نقد و بررسی کاملی قرار داده است. تمرین های متنوع با تردمیل را یاد داده است. نحوه نگهداری تردمیل را یاد داده است. آیا به نظر شما علی جذب این سایت نمی شود؟ به نظر شما علی جذب سایتی می شود که محتوا دارد یا جذب سایتی می شود که محتوا ندارد؟ محتوا اعتمادسازی می کند. پس شما به عنوان یک مدیر باید اولویت اصلیتان تولید محتوای اختصاصی و باکیفیت باشد.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 20 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

15 ابزاری که هر کارآفرینی میبایست داشته باشد

کارک 15 ابزاری که هر کارآفرینی میبایست داشته باشد.




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 20 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #16




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 20 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

قبل از راه اندازی استارتاپ چه سوالاتی را باید از خودتان بپرسید؟

تغییر سریع بازارها، فرصت‌های جدیدی برای شروع کسب‌ و کار در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برای حضور موفق و پایدار در یک صنعت، چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اگر ساختار و هزینه‌های اداری را در نظر نگیریم، شما می‌توانید از همین فردا با سرمایه‌ای نسبتاً پایین کسب‌ و کار جدید خود را شروع کنید. یک محصول یا خدمت را انتخاب می‌کنید، آن را به قیمت ۲ برابر هزینه‌های تولید خود به فروش می‌رسانید و قاعدتاً سود خوبی به دست می‌آورید. حتی می‌توانید در حالی‌ که کار اصلی خود را حفظ کرده‌اید، کسب‌ و کار شخصی‌تان را در آخر هفته‌های خود ادامه دهید. اما برای مقیاس‌دهی یک تجارت و اندازه‌گیری جریان درآمد واقعی آن، شما باید به‌طور مستقل و تمام‌وقت خود را به یک حرفه مشغول کنید تا متوجه شوید که هزینه‌های بسیاری در کسب و کارهای نیمه‌وقت، از نظر شما پنهان می‌مانند.

با یک مثال ساده شروع می‌کنیم:

فرض می‌کنیم آقای الف، همزمان با شغل اداری خود تصمیم می‌گیرد به‌ عنوان طراح محوطه‌ی فضای آزاد هم کسب‌ و کار کوچکی داشته باشد و برنامه‌ریزی می‌کند که آخر هفته‌های خود را به این کار اختصاص دهد. او برای خود یک هدف تعیین می‌کند: باید پایه‌ی مشتریان خود را تا حدی گسترش دهد که برای اجرای ایده‌های خود، افراد دیگری را استخدام کند و خودش به مدیریت این کسب‌ و کار مشغول باشد. با این‌ حال او هنوز به تمام هزینه‌های خود آگاه نیست:

۱- از آنجایی‌که او فعلاً خانه‌اش را دفتر کارش قرار داده است و از ابزارها و تجهیزات شخصی خود برای این کار استفاده می‌کند، هزینه‌ای برای امکانات و تجهیزات و انبارداری در نظر نمی‌گیرد. اگر کسب‌ و کار او رشد کند، این شرایط مسلماً تغییر خواهند کرد.

۲- او از اتومبیل شخصی خود برای جابجایی و حمل تجهیزات استفاده می‌کند و در حال حاضر هزینه‌ی حمل‌ و نقل (مثل بنزین، استهلاک اتومبیل، نظافت و بیمه) را در محاسبه‌ی سود خالص خود به شمار نمی‌آورد. اگر او کارگران بیشتری استخدام کند، باید علاوه بر هزینه‌ی رفت‌ و آمد آن‌ها تا محوطه‌های مورد نظر، هزینه‌ی بیشتری هم برای انتقال لوازم و ابزاری بدهد که این کارگران می‌خواهند با آن‌ها کار کنند. به‌علاوه برای نگهداری لوازم و تجهیزات جدید به یک انبار نیاز خواهد داشت که هزینه‌ی اجاره‌ی این انبار را هم باید در حساب‌های خود لحاظ کند.

۳- در حال حاضر مشتریان او در سطح محلی  هستند و به همین دلیل او زمان محدودی صرف تردد، بارگیری، تخلیه و سوخت‌گیری می‌کند. اما با توسعه‌ی کسب‌ و کار، این شرایط هم تغییر می‌کند و مسافت و گستره‌ی بیشتری را در بر خواهد گرفت.

۴- کارفرمای فعلی او بیمه‌ی درمانی و اغلب گزینه‌های مالیاتی او را پوشش می‌دهد. هنگامی‌که شغل جدید او به کسب‌ و کاری تمام‌وقت تبدیل شود، این تغییر به‌ طور مستقیم بر سود او اثر می‌گذارد. او نه‌ تنها به بیمه‌ی شخصی خود نیاز دارد، بلکه به‌ احتمال‌ زیاد باید کارگران خود را زیر پوشش یکی از بیمه‌های موجود قرار دهد. به این هزینه‌ها، مالیات حقوق و دستمزد کارگران را هم اضافه کنید. به‌ علاوه او باید هزینه‌ی فرصت بیماری، مرخصی‌ها و مسافرت‌های کارگران را هم محاسبه کند. برآورد نسبی، ۱.۵ برابر حقوق اصلی کارگران است؛ یعنی اگر برای هر ساعت کار یک کارگر، X  تومان حقوق در نظر بگیرد، هزینه‌ی واقعی او 1.5X خواهد بود.

۵- در حال حاضر او برای بازاریابی خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند و همه‌ی تبلیغات او به‌صورت شفاهی یا سفارشی است. اگر چه این شرایط فعلاً به نفع او است؛ ولی زمانی که ۱۰ کارگر به‌طور تمام‌وقت برای او کار کنند، باید بودجه‌ی جداگانه‌ای برای مقیاس‌دهی کسب‌ و کار خود در نظر بگیرد.

۶- او فعلاً هیچ مسئولیت مدیریتی به عهده ندارد و می‌تواند به کمک یکی از آشنایان یا دوستان به همه‌ی کارها نظارت کند. اگر کارگران بیشتری استخدام کند، باید سود کافی به دست بیاورد تا بتواند برای اطمینان از انجام درست ‌کارها، پرداختن به امور مشتریان و حساب دریافتی‌ها، از یک ناظر کمک بگیرد.

کارک سوالاتی قبل از شروع یک استارتاپ




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 20 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #15




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 19 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی تد کرتیس وال استریت کارول

سواد مالی یک مهارت نیست بلکه یک سبک زندگی است. این را از زبان کرتیس وال استریت کارول بشنوید. به عنوان یک زندانی، کارول از قدرت پول آگاه است. او در زندان توانست خواندن بیاموزد و وارد تجارت سهام شود، و حالا برای ما پیامی ساده و تأثیرگذار دارد: همه‌ی ما باید در مورد پول‌مان درایت بیشتری به خرج دهیم.






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 18 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

دیوید آگیلوی پدر علم بازاریابی دنیا

 دیوید آگیلوی پدر علم بازاریابی دنیا هنوز هم بعد از این همه سال حرف زیادی برای گفتن دارد.

نظریه‌های بازاریابی تقریبا هر ۱۰ سال تغییر می‌کنند، مگر اینکه شما «دیوید آگیلوی» باشید و نظرات شما برای مدتی طولانی نزدیک به یک‌ قرن، قابل اتکا باشند.
با اینکه بیش از ۱۵ سال از مرگ او می‌گذرد، ایده‌های دیوید آگیلوی درباره‌ی بازاریابی، امروز به همان اندازه کاربرد دارند که در زمان تأسیس «آگیلوی و مادر» در ۱۹۴۸ سودمند بودند. او با سبک و سیاق«مَد مِن» گونه‌اش، زمانی «پرطرفدارترین مرد دنیای بازاریابی» بود. اما امروزه شرکت‌ها، توصیه‌های او را چندان جدی نمی‌گیرند (اغلب به دلیل مسائل مالی.)
کارک دیوید آگیلوی

 دیوید آگیلوی

در این مقاله ۱۰ نکته‌ی بازاریابی، توصیه‌های یکی از بزرگ‌ترین مردان دنیای کسب‌ و کار، همراه با مثال‌هایی به‌ روز، به شما ارائه می‌شود. این نکات از کتاب آگیلوی، «اعترافات یک تبلیغاتچی» استخراج شده است.

۱. مشتری کودن نیست

آگیلوی در ۱۹۶۳ به این نکته‌ی اغلب مغفول مانده، اشاره کرد: «مشتری از آنچه فکر می‌کنید باهوش‌تر است و روز‌به‌‌روز باهوش‌تر می‌شود.»
امروزه ۷۳ درصد مشتریان پیش از خرید، درباره‌ی محصول در اینترنت تحقیق می‌کنند. محصولات نامرغوب با وجود مشتریان زرنگ، دوام نمی‌آورند. شما نمی‌توانید با فریب آنها به سود برسید‌ (اگر هم توانستید، مدت زیادی طول نمی‌کشد.)

۲. هر چه تبلیغات حاوی اطلاعات مفیدتر، قانع‌کننده‌تر

بلاگ‌ها و کتاب‌های الکترونیکی مملو از اطلاعات مجانی هستند. به همین دلیل طرفداران زیادی دارند. اگر اطلاعات مفید، کاربردی و قابل اعتماد را مجانی در اختیار مشتری بگذارید، اعتماد او جلب شده و خواهان همکاری با شما خواهد شد. آمار دروغ نمی‌گوید، بازدهی کسب‌ و کارهایی که وبلاگ دارند و پیوسته محتوای سودمند و به‌ روز ارائه می‌کنند، ۱۳ برابر کسب‌ و کارهایی است که این کار را نمی‌کنند.

۳. عنوان، برگ برنده است

از عنوانی استفاده کنید که توجه مشتریانی را که به دنبال محصول شما هستند، جلب کند. عنوان‌ها به‌ ویژه، عنوان‌های ساده و سَرراست، فروش را تقویت می‌کنند. در حالی که اهمیت این مورد در روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها روشن است، اغلب افراد فراموش می‌کنند که در بازاریابی با ایمیل، عناوین بسیار تأثیرگذارند. در راهبردهای بازاریابی با ایمیل، عنوان ایمیل، مهم‌ترین عنصر است. حرفه‌ای‌ها نیمی از زمان خود را صرف یافتن عنوان مناسب برای نامه می‌کنند.

۴. بازاریابی نه ابزار سرگرمی، نه یک ارائه‌ی هنری، بلکه رسانه‌ی انتقال اطلاعات است

با وجود نظرات مخالف متعدد، پژوهش‌های بی‌شماری این عقیده‌ی آگیلوی را تأیید کرده‌اند. «کلوپ اصلاح یک‌دلاری» (Dollar Shave Club) یک مثال موفق است. تمامی مدل کسب‌ و کار آنها بر این ایده استوار بود که شما می‌توانید با صرف چند دلار در ماه، یک اصلاحِ صورت عالی داشته باشید. تبلیغات بازرگانی آنها فوق‌العاده بود، اما آنها کار مهم‌تری کردند. آنها برندهای بیهوده گران‌قیمت تیغ اصلاح را که بازار را قبضه کرده بودند، به چالش کشیدند. طی چند سال، «کلوپ اصلاح یک‌دلاری» ارزشی معادل ۱۲۰ میلیون دلار پیدا کرد. به قول آگیلوی:

آنچه می‌گویید از اینکه چگونه می‌گویید، مهم‌تر است.

۵. اگر می‌خواهید کسی را وادار به انجام کاری یا خریدن محصولی کنید، باید به زبان خودش با او حرف بزنید؛ به زبان روزمره‌ی او، زبانی که با آن فکر می‌کند

زبان پُرطَمطراق، اصطلاحات تخصصی و لحن تشریفاتی دیگر طرفدار ندارد. در مقابل، زبان محاوره‌، دنیای بازاریابی را تسخیر کرده است. کارزار تبلیغاتی «فرآورده‌های لبنی کالیفرنیا» با شعار «شیر داری؟» یا «انجامش بده» شعار تبلیغاتی «نایکی» و این آخرها موفقیت خیره‌کننده‌ی «تاکو بل» با شعار «وعده‌ی غذای چهارم»، نمونه‌هایی از این دست هستند.

با مردم متناسب با دانسته‌های‌شان سخن بگویید. با نگاه از بالا یا پایین با آنها صحبت نکنید؛ خیلی ساده، فقط با آنها حرف بزنید.

۶. افرادی را استخدام کنید که از شما بهتر هستند

 آنها را به حال خود بگذارید تا راهشان را پیدا کنند. به دنبال کسانی باشید که بهترین‌ها را می‌خواهند و نه کسانی که با جریان رایج کنار می‌آیندتنها بهترین‌ها را به کار بگیرید. یک استعداد تازه را به چشم تهدید دیدن، بزرگ‌ترین اشتباه شما است. آنها همراهان شما در یک ماجراجویی بزرگ خواهند بود. بازاریابی یک کارِ گروهی است. مهم نیست اگر شما همیشه باهوش‌ترین فرد گروه نیستید.

۷. تصویر، شخصیت را می‌سازد

محصولات و کالاها هم مانند انسان‌ها شخصیت دارند و می‌توانند در بازار اعتبار کسب کرده یا آن را از دست بدهندحرفه‌ای‌ها درستی این نکته را تأیید می‌کنند. «کوکاکولا» می‌توانست یک نوشیدنی سودای ساده باقی بماند. اما به‌ لُطف راهبردهای تبلیغاتی و برندسازی‌اش، تبدیل به یکی از قدرتمندترین نام‌های دنیای کسب‌ و کار شد. آنها هر سال ۹/۲ میلیارد دلار صرف برندسازی می‌کنند، مبلغی که از مجموع هزینه‌های بازاریابی دو شرکت اپل و مایکروسافت بیشتر است. برندسازیِ هوشمندانه موجب شده است یک تولیدکننده‌ی نوشابه‌های گازدار، ارزشی بیشتر از تولید ناخالص ملی خیلی از کشورهای کوچک داشته باشد.

۸. تبلیغات بدون تحقیق، همان‌قدر خطرناک است که رمزگشایی نکردن از تحرکات دشمن در میدان جنگ

تحقیق و پژوهش برای آگاهی از خواستِ مشتریان از شما و نیز آگاهی از تصور آنها از برند شما ضروری است. اگر زمان کافی برای تحلیل کسب‌ و کارتان صرف نکنید، از مسیر موفقیت خارج خواهید شد. به قول دیوید آگیلوی:

اگر می‌خواهید تبلیغات شما همیشه در حال پیشرفت باشد، هرگز آزمودن را متوقف نکنید.

۹. مدیران بازاریابی با تکیه‌ی بیش از حد به تحقیق و پژوهش، خلاقیت و پیش‌بینی را فراموش کرده‌اند، مانند میخواره‌ی مستی که از تیر چراغ برق به‌جای منبع روشنایی، به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کند

تحقیق و پژوهش کمک بزرگی است اما شما برای اینکه سرنوشت کسب‌ و کارتان در دستان خودتان باشد، باید بتوانید تصمیمات اساسی بگیرید، قاطعانه اقدام کنید و نوآور باشید. عدم بررسی و قضاوت درست در هنگام بازاریابی محصول، می‌تواند منجر به از دست دادنِ چندباره‌ی پول‌تان شود. «گپ» نمونه‌ای از این دست است. این شرکت به طور مکرر در ارتقای برندش و همگام کردن آن با نیازها و سبک زندگی خریداران مدرن شکست خورد زیرا پیوسته بر روشی اتکا داشت که «در گذشته خوب جواب می‌داد.»

۱۰. یک ایده‌ی بزرگ و جذاب می‌تواند توجهات را جلب و خریداران را به خرید محصول شما ترغیب کند. بدون یک ایده‌ی بزرگ، تبلیغات شما مانند یک کشتی در سیاهی شب خواهد بود، گم و ناپیدا.

این نکته به‌ویژه در مورد جوان‌ترها صادق است. آنها آنقدر در معرض تبلیغات هستند که دیگر به آنها واکنش نشان نمی‌دهند. دیوید آگیلوی این نکته را از مدت‌ها پیش می‌دانست: «۹۹ درصد آگهی‌هایی تبلیغاتی نمی‌توانند چیزی بفروشند.»

بازاریابی مؤثر، کار دشواری است. اما با استفاده از توصیه های دیوید آگیلوی، شما می‌توانید قدم در راه درست بگذارید.

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 18 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #14




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 18 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

اینفوگرافی چطور اینترنت اشیا زندگی شما را تغییر خواهد داد

کارک اینفوگرافی چطور اینترنت اشیا زندگی شما را تغییر خواهد داد




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 17 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات