اسکرول بار

 
كارك
چیزی كه شروع نشده هرگز به پایان نخواهد رسید
درباره وبلاگ


محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك SBA, ایده پردازی و خلاقیت, تكنولوژی فكر, سبك زندگی

مدیر وبلاگ : احمدرضا علی بخشی
نظرسنجی
لطفا نظرتان را در مورد میزان رضایت و سودمندی محتوای وبلاگ بیان فرمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 



در این وبلاگ
در كل اینترنت
 
تماس با ما
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
افزایش بازدید
 
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام کارک
کارک جملات انگیزشی #6




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 10 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

کارآفرینان موفق و برتر دنیا چه کرده‌اند؟

کارآفرینان موفق و برتر دنیا که از رنج به کامیابی رسیدند، از خودشان می‌گویند و کارهایی که لازم است تا رویاها به واقعیت تبدیل شود. اعتقاد کارآفرینان موفق و برتر دنیا اینست که نه تنها موفقیت اتفاقی نیست بلکه هیچ‌گاه بدون ازخودگذشتگی هم امکان‌پذیر نیست.

کارک کارآفرینان موفق و برتر دنیا چه کرده اند

۱- من از سرگرمی‌هایم گذشتم

گرنت کاردن، کارشناس فروش برتر

یک امپراتوری واقعی املاک به ارزش ۵۰۰ میلیون ساخته و نویسنده یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز به نام «وسواس داشته باشید یا معمولی بمانید» است.

قبل از سال ۲۰۰۸ هفته‌ای سه بار گلف بازی می‌کردم. تمرکزم را ازدست‌داده بودم. حواسم به مسائل دیگری پرت شده بود و شدید به خودم مغرور شده بودم. به افتخارات گذشت تکیه می‌کردم و خانواده‌ام را درخطر می‌انداختم. تصمیم گرفتم بر روی کار و درآمدم متمرکز شوم. حتی اگر به قیمت گلف بازی نکردن یا به خطر افتادن موقعیت اجتماعی‌ام باشد. هیچ اشکالی ندارد اگر سرگرمی و خوش‌گذرانی امروزتان را فدای آزادی فردا بکنید. من خود را مجبور کردم از تفریح‌هاتم بگذرم. هرروز از خودم می‌گذشتم و کارهایی را انجام می‌دادم که شاید نمی‌خواستم، اما به‌هرحال برای رسیدن به آینده بهتر آن‌ها را انجام می‌دادم.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۲- من یک کار روزانه گرفتم

باربارا کرکران، موسس گروه کرکران و شارک

او تا بیست‌وسه سالگی بیست شغل مختلف را امتحان کرد و شغل بیست‌ویکمش، او را به یکی از کارآفرینان موفق تبدیل کرد.

 یک سال سود شرکتمان تنها ۱۸ درصد بود و یک بدهی ۴۰۰هزار دلاری داشتم. فشار زیادی روی من بود و وضعیت خیلی دشواری داشتم. تقریباً هیچ‌کس ملک نمی‌خرید و من ۴۰۰ نفر نیرو داشتم که باید از آن‌ها حمایت می‌کردم. غرورم را زیر پا گذاشتم و دنبال یک کار روزانه گشتم و به‌عنوان کارمند دفتر فروش مسکن استخدام شدم. رئیس‌هایم دوستم داشتند اما من از اینکه رئیس نیستم، احساس حقارت می‌کردم. بعد از مدتی با اعتمادی که به شریکم داشتم شرکت اصلی خودم را ترک کردم. شش ماه بعد توانستم ۱۰۰هزار دلار از درآمدم را به‌عنوان بدهی پرداخت کنم و قسمتی از بار را از روی دوشم بردارم. خجالت‌زدگی‌ام خیلی زود فراموش شد و در واقع آن تصمیم سریع، تجارت من را نجات داد.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۳- من لذت‌های آنی را به تعویق انداختم

گری‌واینرچوک موسس و مدیرعامل واینرمدیا

او بیش از هفتصد کارمند و درآمدی بالغ بر صد میلیون دلار دارد. در ضمن یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های نیویورک‌تایمز «به خاطر گری‌وِی بپرسید» است.

من اهمیت گذشتن از سرگرمی و خوش‌گذرانی‌های کوتاه‌مدت، برای خوشبختی بلندمدت را یاد گرفتم. زندگی یک بازی طولانی است. وقتی یک تجارت را شروع می‌کنید، تصمیم مهمی گرفته‌اید که در سال اول اجازه هیچ‌وقت تلف‌کردنی را به شما نمی‌دهد. تمام زمانی که دارید باید صرف ساخت تجارتتان شود. من درباره اختصاص دادن ۱۸ ساعت در روز به تجارت حرف می‌زنم، حتی زمانی که باید صرف وقت گذراندن با خانواده بشود. اما دو سه سال بعد وقتی بچه‌هایم را به سفر تجاری می‌برم و دنیا را به آن‌ها نشان می‌دهم محصول کار امروزم را درو می‌کنم.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۴- من تا پنی آخر پولم را خرج کردم

یولی‌زیو، موسس و مدیرعامل استایل کوالیتیشن

او یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های آمازون و پیشگام در بازاریابی تأثیرگذار است. یولی یک مهاجر بنیان‌گذار بود که تجارت خود را از صفر شروع کرد و به میلیون رساند.

برای من تقریباً دو سال طول کشید تا ایده‌ام را به یک تجارت تبدیل کنم. باید انتخاب می‌کردم که به بازار کار برگردم یا آخرین شانس را به تجارتم بدهم. آن موقع من ۴۰۱ هزار دلار از آخرین کارم داشتم که تنها دارایی‌ام بود و می‌توانستم با آن، چند ماه دوام بیاورم. صرف کردن آخرین پنی‌هایم برای شرکت و تجارتم ترسناک بود. اما دست برداشتن از رؤیاهایم ترسناک‌تر به نظر می‌رسید. در طول آن چند ماه، من یک شرکت درآمدزا با مجله «ال» آغاز کردم. این ازخودگذشتگی باعث شد به توانایی‌های خودم اعتماد کنم و به سمت موفق شدن گام بردارم.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۵- یک سال دور از خانواده‌ام زندگی کردم

جان‌هانا، مدیرعامل گروه فیرچایلد

جان مدیر یک موسسه راهنمای سرمایه‌گذاری است که کتاب پرفروش «راه ثروتمند شدن» هم تألیف اوست.

زمانی بود که من و همسرم نمی‌توانستیم اجاره خانه را پرداخت کنیم. پس تصمیم گرفتیم همسرم با خواهرش و من با مادرم زندگی کنیم. درواقع ما همدیگر را ترک نکردیم و فقط تا مدتی که روی پای خودم بایستم، جدا از هم زندگی می‌کردیم. اخیراً پسرم که حالا ۲۵ ساله است این موضوع را به من یادآوری کرد. به او توضیح دادم که آن کار برای اینکه تجارتم را بسازم و زندگی‌ام را که لیاقتش را دارد به او بدهم، ضروری بود. پسرم امروز در شرکت من کار می‌کند و این نتیجه و پاداش سختی‌های گذشته است. برای من دوری از خانواده در آن‌یک سال اصلاً آسان نبود اما می‌دانستم این ازخودگذشتگی ارزشش را دارد. اگر امروز ثروتمندیم به خاطر این است که من کاری انجام دادم که باید برای ساختن رؤیاهایم انجام می‌دادم.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۶- من سخت کار کردم تا به درآمدی که نیاز داشتم رسیدم

پکاکاسکینن، سرمایه‌گذار و مدیرعامل لیدفیدر

او یک کارآفرین موفق زنجیره‌ای است و سال‌ها در این عرصه فعالیت کرده است. وقتی اولین کارم را کلید زدم باید فداکاری‌های زیادی انجام می‌دادم. تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم و هیچ پولی نداشتم. به‌عنوان محقق در دانشگاه کار می‌کردم و پولش را به‌عنوان حقوق به اولین و تنها کارمندم می‌دادم. من نصف زمان کاری کارمندم را به شرکت دیگری فروختم که بودجه کافی برای راه‌اندازی کار به من می‌داد. به همین خاطر، در یک سال دو برابر مدت معمول کار کردم، تا زمانی که توانستم به کار روزانه‌ام نیاز مالی نداشته باشم و کاملاً بر روی تجارتم تمرکز کنم.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۷- من به روابط منفی‌ام پایان دادم

نفیسه نیناحجت، موسس و مدیرموسسه حقوقی اس‌ال‌اس

من در زندگی‌ام چندبار از رابطه‌ها، دوستان و اعضای خانواده‌ام فاصله گرفتم. این کار برایم دردناک بود. چون من تکه‌ای از قلب و هویتم را از دست می‌دادم. اما در نهایت می‌گویم که ارزشش را داشت. همسری که حمایت‌تان نمی‌کند، می‌تواند باعث مرگ تجارت شما بشود. خصوصاً اگر تازه اول کارتان باشد. یک حمایت قابل‌توجه می‌تواند موفقیت شما را در همه زمینه‌های زندگی از جمله کار و تجارت افزایش دهد.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۸- من از یک ورشکستگی بانکی نجات پیدا کردم

گری نیلون، رئیس نیلون سلوشن وگروه راکس

در اولین تجارتم سعی کردم تجارت شکست‌خورده شخص دیگری را ادامه دهم و به موفقیت برسانم. خریدن شرکتی که از قبل وجود داشت اشتباه بود و من تا مدت‌ها درگیر تبعات منفی آن بودم. من هم باید تجارت خودم را می‌گرداندم و هم یاد می‌گرفتم چطور درآمدم را مدیریت کنم. مجبور بودم حتی از خوابم بگذرم و تمام‌وقت کارکنم تا بتوانم هم‌روی حراجی‌های سطح بالا کارکنم و هم تجارت خود را بسازم. این کار در اولین سال خیلی سخت و براز چالش بود، اما من را به‌جایی که امروز هستم رساند.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۹- سبک زندگی‌ام را ساده کردم

تامشیا مدیر ارشد crimcheck که یک موسسه بررسی پیشینه و تأیید اعتبار است.

در طول سال‌های  اولیه ساختن بدنه یک بنیاد مالی من و همسرم خانه‌مان را ترک کردیم و به زیرزمین خانه خانواده همسرم اسباب‌کشی کردیم و  خانه خودمان را اجاره دادیم. ما تقریباً با ده درصد درآمدمان زندگی می‌کردیم و نود درصد آن صرف تجارتمان می‌شد. در مراحل اولیه کارآفرینی، شما یا می‌توانید سبک زندگی ساده‌ای داشته باشید یا ثروت. اما هردو را نه!

ما انتخاب کردیم که ساده زندگی کنیم تا ثروت و دارایی بسازیم و اجازه دادیم گذشت زمان تلاش‌های ما را جمع و ترکیب کند.تصور کنید با کنار گذاشتن ۲۵ یا۵۰ یا حتی۹۰درصد از درآمد خود برای سرمایه‌گذاری روی تجارت‌تان، پنج سال بعد کجا خواهید بود. این همان کاری است که ما کردیم و باوجود همه سختی‌هایش، می‌ارزید.

کارآفرینان موفق و برتر دنیا

۱۰- من از زمانم گذشتم

جوکاکاتی، بنیانگذار و رییس سنترال

شغل من بعنوان بنیانگذار و ریاست شرکت، تمام‌وقتم را می‌گیرد، اما انجمن لوسمی و لنفوم از من خواست که برای تحقیقات سرطان خون به آن‌ها کمک کنم. این یعنی پذیرفتن یک تعهد بزرگ و صرف زمان و منابع انرژی. سرطان همه‌جا هست و بر همه تأثیر می‌گذارد. مادربزرگ من که یک مهاجر سوری بود همیشه می‌گفت اول خانواده. من این کار خیر را به‌عنوان عضوی از خانواده‌ام پذیرفتم و به همین خاطر زمان زیادی را صرفش کردم و برای دنبال کردن رؤیاهای خیریه‌ام از تجارتم فاصله گرفتم.

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 10 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی تد سوزان رابینسون

سوزان رابینسون با یک ضعف بینایی ژنتیکی متولد شده که درمانی ندارد، او از نظر قانون یک نابینا (یا به تعبیر خودش، کم بینا) است و از برچسب «ناتوان» که یدک می‌کشد متنفر است. در این سخنرانی خنده‌دار و شخصی، او به کاوش درباره تعصبات پنهان درون ما درباره ناتوانی می‌پردازد و با ارائه پنج نکته انتظارات ما را وارونه می‌کند.






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 10 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 10 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

اینفوگرافی 5 عادت آخر هفته موفق

کارک اینفوگرافی 5 عادت آخر هفته موفق




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 10 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

در این مقاله سعی داریم ۳ ایده کسب‌ و کار خانگی پولساز با سرمایه کم و همچنین راهکار اجرای هر کدام از این ایده های کارآفرینی را به شما معرفی نماییم.

چگونه با روزی ۵ ساعت کار در منزل به یک درآمد میلیونی در ماه برسیم؟

ایده های پولساز زیادی برای کار در منزل و کارآفرینی با سرمایه کم وجود دارد که می‌توانید از همین امروز با سرمایه کم شروع کنید.

یک اصل را هرگز فراموش نکنید، موفقیت فقط داشتن ایده های پولساز نیست بلکه پیاده سازی و اجرا کردن ایده هاست.

تایوانی‌ها یک شعار اقتصادی جالب دارند: «هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک‌ خانه!» این شعار اولین بار با هدف توسعه کسب ‌و کارهای کوچک خانگی طراحی شد. آن‌ها گام اول کسب‌ و کارهای کوچکشان را با فرآوری ساده محصولات برداشتند.

تجهیزات لازم برای اجرای این سه ایده پولساز را با کمتر از ١٠‌ میلیون تومان می‌توانید، تهیه کنید. با در نظر گرفتن هزینه تهیه مواد اولیه حداکثر به ١۵‌ میلیون تومان سرمایه برای یک کارآفرینی خانگی پولساز نیاز خواهید داشت.

کارهایی مثل تولید مربا یا تهیه غذاهای خانگی این مدل ساده و کاربردی می‌تواند برای خیلی از ما به‌عنوان یک کسب‌ و کار خانگی یا حتی شغل دوم درآمدزا باشد.

کارک 3 ایده برای کسب و کار در منزل



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 10 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #4




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 8 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک استارتاپ ها چطور صنایع قدیمی را مختل می کنند

با نگاهی به صنایع سنتی در ایالات متحده آمریکا، واضح است که بسیاری از آنها قدیمی و حتی خسته ‏کننده هستند، اما در این میان زمانی که شرکتی مدرن توسعه می‏ یابد، همه چیز تغییر می‏کند.

این روزها سرویس‏های اسنپ و تپسی در ایران سر و صدای زیادی به پا کرده‏ اند و حداقل اکثر تهرانی‌ها با این سرویس آشنایی دارند و اپلیکیشن آن را در گوشی خود نصب کرده ‏اند. به نظر می ‏رسد دیگر پیشرفت موج‏های تکنولوژی و کسب‏ و‏کارهای فناورانه اجتناب ‏ناپذیر است. اسنپ و تپسی مدل مشابه سرویس هم‏سفری آنلاین اوبر است که در بیش از 536 شهر جهان فعالیت دارد. اما چرا این نوع سرویس‏ها و سرویس‏های مشابه با اقبال عمومی مواجه می‏شوند و چگونه توانسته‏ اند در صنعت خود تحول ایجاد کنند؟ با نگاهی به صنایع سنتی در ایالات متحده آمریکا، واضح است که بسیاری از آنها قدیمی و حتی خسته ‏کننده هستند. اما مشتریان همچنان به استفاده از آنها ادامه می‏دهند؛ چرا که هیچ جایگزین‏ عملی وجود ندارد. اما در این میان زمانی که شرکتی جذاب، مدرن و نو توسعه می‏یابد، همه چیز تغییر می‏کند.
کلمه «اختلال» به‌طور گسترده‏ ای در چرخه ‏های کارآفرینی بد بکار رفته است. طی این سال‏ها، کارآفرینان، نوآوری را با اختلال اشتباه گرفته‏ اند و گرچه اختلال قطعا نوآوری بسیار زیادی را در برمی‏گیرد؛ اما آنها خیلی مشابه نیستند. گرچه اختلال با ارائه چیز‏های جدید به مشتریان، یک صنعت را به‌ طور کامل تغییر می‏دهد، نوآوری صرفا یک ارزش موجود را بهتر، ارزان‏تر یا سریع‏تر می‏سازد. به گزارش دنیای اقتصاد، اختلالگران همیشه وارد بازارها می‏شوند. برخی نسبت به سایرین پرجلوه‏ تر هستند؛ اما همه آنها روزی به ایجاد این تاثیر پایان می‏دهند. به لطف نفوذ اقتصاد اینترنتی و تکثیر تکنولوژی‏ های جدید، در حال حاضر در حال تجربه اختلال بیشتری نسبت به حالت عادی هستیم. در اینجا نگاه سریعی به سه مورد مطالعاتی و درس‏هایی که می‏توان از موفقیت آنها آموخت می‏اندازیم.
1. purple: زمانی که به صنعت تشک نگاه می‏کنیم، به نظر کهنه و ایمن می ‏آید. مشتریان به‌طور کلی به یک فروشگاه می ‏روند، روی چندین تشک دراز می‏کشند، تشکی که با آن احساس راحتی بیشتری دارند را انتخاب می‏کنند و به این صورت خرید خود را انجام می‏دهند. اما جدا از ظهور Tempur-Pedic در اوایل دهه 2000 میلادی، تغییر چندان زیادی در این صنعت رخ نداده بود؛ تا اینکه ظهور پرپل داستان را به کلی عوض کرد.
تونی و تری پیرس، دو برادری هستند که این صنعت کهنه را زیرورو کردند. آنها تشکی با بالش‌هایی با تکنولوژی بالا طراحی کرده ‏اند که هم برای راحتی به اندازه کافی نرم و هم برای قرار گرفتن مناسب راستای ستون فقرات به اندازه کافی محکم است؛ ضمن اینکه با قیمت مقرون به صرفه نیز ارائه می‏شود. مدل کسب‏ و‏کاری که این دو برادر استفاده می‏کنند، شوک‏های بزرگی به صنعت وارد می‏کند. به‌جای دادن مجوز تکنولوژی تشک خود به تولیدکنندگان یا فروش به مغازه ‏های خرده ‏فروشی، پرپل مدل تجارت الکترونیکی «مستقیم به مصرف ‏کننده» را انتخاب کرده است. این امر هزینه‏ های مرتبط با حق امتیاز، سودهای تولیدکنندگان، اضافه بهای توزیع‏ کننده، عمده‏ فروش، خرده ‏فروش و کارمزدهای فروش را از بین می ‏برد. این مدل همچنین راحتی بسیاری به همراه دارد. مشتریان می‏توانند این تشک را بخرند و برای 100 شب آنها را امتحان کنند. اگر پس از چند ماه آنها تشک موردنظر را دوست نداشتند، بازپرداخت انجام خواهد شد و تشک پس گرفته خواهد شد. تصور خرید یک تشک آنلاین چیزی است که سایر بازیگران صنعت هرگز تصور نمی‏کردند ایده خوبی باشد. اما پرپل به لطف قیمت‏های پایین و گارانتی بازگشت پول، توانسته است بر این مساله فائق بیاید و شکوفا شود.
2. اوبر: در شهرهای بزرگ در ایالات متحده آمریکا، تاکسی ‏ها همواره جزو کالاهای اساسی بوده‏ اند. زمانی که نیاز دارید سریعا خود را به جایی برسانید اما اتومبیلی در اختیار ندارید، این تاکسی‏های زرد همیشه بهترین دوست شما بوده ‏اند. اما به لطف اوبر این رویه سریعا در حال تغییر است. همان‏طور که می ‏دانید، اوبر سرویسی است که به مردم این اجازه را می‏دهد تا با فشار یک دکمه یک اتومبیل به مقصد دلخواه در اختیار داشته باشند. این رانندگان افراد معینی هستند که از وسیله نقلیه خودشان استفاده می‏کنند و درصدی از کرایه را برای خود برمی‏دارند. اوبر با ارائه خدمات ارزان‏تر، آسان‏تر و مدرن‏تر، صنعت حمل ‏و ‏نقل را دگرگون کرده است. برخلاف صدا کردن یک تاکسی از پیاده ‏رو، دست کردن در جیبتان برای چند دلار و سپس بحث در مورد مقدار کرایه، شما به سادگی یک دکمه را در یک اپلیکیشن فشار می‏دهید و اتومبیل موردنظر به ارزان‏ترین و راحت‏ ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‏گیرد. همه پرداخت‌ها از طریق همان اپلیکیشن صورت می‏گیرد و بنابراین به سادگی در تاکسی سوار و پیاده می‏شوید. همان‏طور که اوبر نشان داده است، مردم سادگی و شخصی‏ سازی را دوست دارند. اگر می ‏توانید فرآیندی که قدیمی شده است را انتخاب کنید و آن را مدرن و تکنولوژیک کنید، می‏توانید تفاوت بزرگی ایجاد کنید. و اگر بتوانید همزمان آن را برای مشتری ارزان‏تر کنید، شانس موفقیت شما به شدت افزایش خواهد یافت.
3. Airbnb: در نهایت، نگاهی به Airbnb می‏اندازیم. سرویسی که به مالکان اجازه می‏دهد تا خانه‏ ها و آپارتمان‏های خود را با قیمت کم و برای کوتاه‏ مدت به مستاجران اجاره دهند. این پلت‌فرم آنلاین در حال ایجاد یک شکاف بزرگ در صنعت هتل‏داری است و مثالی برای این نکته است که چگونه اینترنت می‏تواند تغییرات بزرگی در توازن قدرت ایجاد کند. بسته به اینکه از چه کسی سوال بپرسید، Airbnb در هر کجا از 10 میلیارد تا 25/5 میلیارد ارزش‏گذاری شده است که نشان‏ دهنده این است که سرمایه‏ گذاران آن جو گبیا، برایان چسکی و ناتان بلچارزیک مسیر درستی را در پیش گرفته‏ اند. زمانی که به Airbnb و اوبر نگاه می‏ کنید واضح است که بسیاری از اختلال‏گران امروز بر جنبه اجتماعی مصرف‏گرایی تمرکز می‏کنند. برای مصرف‏ کننده امروز خرید یک محصول یا خدمات از یک شخص در مقابل یک برند بزرگ شرکتی به مراتب جذاب‏تر است. Airbnb با ارتباط دادن افراد با یکدیگر این امر را میسر می‏سازد. این جنبه اشتراکی چیزی است که به این شرکت اجازه داده است تا سریعا رشد کند.
فرصت‌های بسیار زیادی وجود دارد که نوآوری مفید خواهد بود. بهبود کیفیت یک محصول، پایین آوردن قیمت یا کارآتر کردن محصول همیشه فرصت‏های ماندگاری را برای ورود به یک بازار موجود و موفق شدن ایجاد خواهد کرد. گرچه اگر شما واقعا بخواهید یک برند عظیم ایجاد کنید، آنگاه اختلال باید هدف اصلی شما باشد. همان‏طور که می‏توانید در این سه مثال ببینید، اختلال در یک صنعت برای هر کسب‏ و‏کاری متفاوت به نظر می‏رسد. با شناسایی فرصت‏ها و افزایش منابع در دسترس، شاید شما نیز بتوانید اختلا‏ل‌گر بزرگ بعدی در صنعت خودتان باشید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 8 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

8 دلیل برای کارآفرین شدن 

کارک اینفوگرافی 8 دلیل برای کارآفرین شدن




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 8 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی تد آن لاموت

آن لاموت چند روز قبل از این که ۶۱ ساله شود، تصمیم گرفت تا همه چیزهایی که در مورد آن ها مطمئن است را به رشته تحریر درآورد. او زندگی انسانی که در یک دنیای پیچیده، زیبا، و عاطفی زندگی می کند را توصیف می کند، و با لحن طنز و در عین حال عاقلانه خود در مورد خانواده، نویسندگی، معنی خدا، زندگی و ... می‌نویسد.






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 8 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک جملات انگیزشی #3
 






نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 8 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

اینترنت اشیا چیست و کاربرد آن در کجاست؟

کارک اینترنت اشیا

ما اینترنت را چند دهه است که می‌شناسیم. مجموعه‌ای از کامپیوترها که به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر تبادل اطلاعات انجام می‌دهند. البته چند دهه قبل، منظور از کامپیوترها، کامپیوترهای لابراتوارهای بزرگ تحقیقاتی و بعدها کامپیوترهای رومیزی بود.

مدت زیادی است که لپ‌تاپ‌ها هم به جمع کامپیوترهای موجود در بستر اینترنت افزوده شده‌اند. موبایل‌ها هم، وسایل دیگری بودند که مهمان بستر اینترنت شدند.

هر روز وسایل جدیدی، به اینترنت متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند نمونه‌ای از این وسایل محسوب می‌شوند. خودروها، سیستم روشنایی خانه‌ها، یخچال‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، همگی وسایلی هستند که به عنوان یک واحد مستقل به اینترنت افزوده می‌شوند. کامپیوترها، دیگر الزاماً به آن شکل سنتی که ما می‌شناسیم (صفحه کلید و کیس و مانیتور) نیستند. آن ها در قالب قطعات کوچک، میکروکنترلرها، تراشه‌های الکترونیکی و مودم‌ها، در خانه و ابزارهای زندگی و محیط ما جاسازی شده‌اند.

امروز، اینترنت را بیش از آنکه بتوان اینترنتِ کامپیوترها دانست، باید اینترنت اشیا نامید. بر اساس پیش‌بینی موسسه‌ی گارتنر، در سال ۲۰۱۷ میلادی، حدود هشت میلیارد و چهارصد میلیون وسیله به اینترنت متصل هستند. عددی که نسبت به سال ۲۰۱۶، حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. موسسه‌ی گارتنر پیش‌بینی می‌کند که Internet of Things که به صورت مخفف IoT هم نامیده می‌شود، در سال ۲۰۲۰، حدود ۲۰ میلیارد وسیله را پوشش دهد.

اگر چه به تدریج، تحلیل‌های جدید‌تری مطرح شده که بر این باور هستند که تعداد وسایل متصل به یکدیگر در سال ۲۰۲۰، حدود پنجاه میلیارد دستگاه خواهد بود.

 بسیار مهم است که تنوع وسایل و ابزارهای موجود در بستر IoT را به خاطر داشته باشیم. اگر چه کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌ها و ساعت‌های هوشمند، در سال های نخست سهم قابل توجهی از وسایل حاضر در فضای IoT را به خود اختصاص می‌دهند، اما به تدریج انبوهی از وسایل جدید به مجموعه ابزارهای قبلی اضافه خواهد شد.

دستگاه آمازون اکو (و نمونه‌های مشابه آن که توسط سایر سازندگان عرضه می‌شوند) نمونه‌ای از دستگاه‌هایی هستند که در بستر IoT حضور جدی دارند.

همچنین، دوربین‌های حفاظتی داخل ساختمان‌ها هم نمونه‌ی دیگری از ابزارهایی هستند که در بستر IoT  حضور داشته‌اند و البته به کمک تکنولوژی‌های ارتباطی جدید، حضورشان پررنگ‌تر هم شده است. البته IoT را نمی‌توان صرفاً به صورت اینترنتی با حضور اشیا تعریف کرد. این که غیر از کامپیوترها و موبایل‌ها، وسایل دیگری هم وارد فضای اینترنت شده‌اند، فرصت‌ها، قابلیت‌ها و البته تهدید‌های جدیدی هم ایجاد کرده است.

با توجه به توضیحات بالا، می‌توانیم اینترنت اشیا را به صورت زیر تعریف کنیم:

 اینترنت اشیا، سیستمی از کامپیوترها، ماشین‌های محاسبه، دستگاه‌های دیجیتال و مکانیکی، انسان‌ها و حیوانات است که هر کدام با یک کد مستقل و به عنوان یک وسیله‌ی متمایز، در شبکه حضور دارند و سهم قابل توجهی از تبادل اطلاعات و رفتار و رابطه میان آنها، بدون دخالت و نظارت مستقیم انسان انجام می‌شود.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 8 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک اینفوگرافی هشت راه بهبود قدرت مغز




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 3 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخن بزرگان




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 3 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی

11 توصیه برای نام گذاری کسب و کار شما

کارک 11 توصیه برای نامگذاری کسب و کار شما

یافتن نام مناسب برای کسب و کارتان می‌تواند تاثیر چشمگیری روی موفقیت شما داشته‌ باشد. انتخاب یک اسم اشتباه می‌تواند بدتر از عدم ارتباط صحیح با مشتریان باشد؛ هم‌چنین می‌تواند به موانع کاری و حقوقی غیرقابل عبور نیز منجر شود. بر عکس، یک نام واضح و قوی می‌تواند برای تلاش‌های بازاریابی و برندتان بی‌نهایت مفید باشد.

۱- از نام‌هایی که هجی کردن‌شان دشوار است اجتناب کنید.
شما نمی‌خواهید مشتریان گیج شوند که در فضای برخط چگونه باید کسب و کار شما را پیدا کنند. باید از اینکه مدام مجبور باشید اشتباه‌های نوشتاری نام کسب و کارتان را اصلاح کنید، اجتناب کنید.
۲- نامی انتخاب نکنید که با رشد کسب و کارتان، احتمال محدود بودن آن وجود داشته‌ باشد.
انتخاب نامی که گستره‌ی آن بسیار اندک است ممکن است در آینده مشکلاتی را ایجاد کند. تصور کنید اگر جف بزوس به جایآمازون، نام “کتاب‌های برخط” را انتخاب می‌کرد چه می‌شد؟! بنابراین از انتخاب نام‌هایی مانند “لباس عروس سان فرانسیسکو” یا “مهره‌های نامحدود” اجتناب کنید. شما نباید کسب و کارتان را به یک محصول یا شهر خاص محدود کنید.
۳- یک جست و جوی اینترنتی جامع و کامل انجام دهید.
هنگامی که اسم مورد علاقه‌تان را تعیین کردید، درباره آن یک جست و جوی اینترنتی انجام دهید. اغلب اوقات متوجه خواهید شد که فرد دیگری در حال استفاده از آن نام است. هرچند این یک مانع جدی نخواهد بود، اما باید شما را به فکر بیندازد.
۴. دامنه‌ی دات کام (com.) آن نام را بگیرید.
ترجیح اصلی این است که شما دامنه دات کام (com.) را به جای گزینه‌های دیگر از قیبل.net، .org، .biz، یا دیگر افزونه‌های دامنه در اختیار بگیرید. مشتریان معمولا دامنه دات کام (com.) را با کسب و کارهای مشهور در ارتباط می‌دانند. بدون شک قبلا فردی دامنه دات کام (com.) نام مطلوب شما را گرفته‌است، اما بسیاری از صاحبان دامنه مشتاق هستند نام‌شان را به قیمت مناسب بفروشند.
در اختیار گرفتن اسم با دامنه دات کام (com.) مد نظر کسب و کارتان را مانند یک سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. اگر آن دامنه اشغال شده باشد، اغلب می‌توانید صاحب آن را پیگیری کنید و با استفاده از ابزار “Whois”  ببینید آیا مالک آن دامنه قصد فروش دامنه خود را دارد یا خیر.
هم‌چنین حتما نام مد نظر برای کسب و کارتان را در رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند فیس‌بوک، توئیتر، و پینترست در اختیار بگیرید.
۵- از نامی استفاده کنید که یک مفهوم را انتقال دهد.
به‌طور ایده‌آل نام کسب و کار شما باید چیزی با مفهوم و مثبت را در ارتباط با کسب و کارتان انتقال دهد. آیا آدم‌ها می‌توانند فورا بفهمند کسب و کارتان در رابطه با چه چیزی است؟ هرچند ممکن است نام‌های بی‌معنی مانند “گوگل”، “یاهو”، یا “زاپوس” به خاطر گیرایی‌شان جذابیت داشته‌ باشند، اما برندسازی برای این نوع نام‌ها هزینه‌ی خیلی بیش‌تری برایتان خواهدداشت.
برخی مثال‌ها برای نام واضح، ساده و گیرا شامل  alfa.com، Business.com، و Administer.com است. یک نام دامنه مانند “OnlineTickets.com” فوق‌العاده است چون مفهوم کسب و کار را منتقل می‌کند و برای اهداف بهینه‌سازی موتور جست و جو مفید است.
۷- از اداره ثبت شرکت‌ها تحقیق کنید.
از آن‌جا که احتمالا می‌خواهید کسب و کارتان را به عنوان یک شرکت یا شرکت با مسئولیت محدود بسازید، باید از اداره ثبت شرکت‌ها تحقیق کنید تا مطمئن شوید اسم کسب و کارتان برای یک کسب و کار دیگر قبلا ثبت نشده‌ باشد. اگر به یک اسم موجود شباهت زیادی داشته‌ باشد، ممکن است اداره ثبت شرکت‌ها به شما اجازه‌ی ثبت آن را ندهد. وکیل شرکت‌تان می‌تواند به شما در انجام این تحقیق کمک کند.
۸- ارزیابی کنید که آیا این اسم گیرا هست یا نه.
بدیهی است که شما نمی‌خواهید نام کسب و کارتان خسته‌کننده باشد، اما در عین حال نباید اسمی انتخاب کنید که بیش از حد تکراری باشد. اسمی که انتخاب می‌کنید باید طوری باشد که کارمندانتان بتوانند بدون تردید بگویند کجا کار می‌کنند و در ذهن مخاطبان هدف‌تان طنین‌انداز شود.
۹- درباره‌ی آن اسم بازخورد بگیرید.
۵ یا ۱۰ نام  را با استفاده از بارش فکری به همراه دوستان تان انتخاب کنید سپس آن ها را با دوستان دیگر، اعضای خانواده، و همکارانّ مورد اطمینان مطرح کنید. از مخاطبان هدف‌تان نیز بازخورد بگیرید. و مطمئن شوید آن اسم بار معنایی منفی نداشته باشد (مثلا وقتی جنرال موتورز اسم مدل جدید ماشین‌اش را “نوا” گذاشت نمی‌دانست این اسم در اسپانیایی به معنی “نمی‌رود” است!)
۱۰- مطمئن شوید آن اسم وقتی با صدای بلند گفته می‌شود آوای خوبی دارد.
گاهی اوقات اسم‌ها روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند، اما وقتی با صدای بلند گفته می‌شود افتضاح است و ضرورت دارد اگر آن را با صدای بلند می‌گویید مطمئن شوید آدم‌ها گیج نمی‌شوند که چگونه آن را بنویسند.
و یازدهم مطمئن شوید شما شخصا آن اسم را دوست دارید.
شما به عنوان صاحب کسب و کار مجبور هستید برای مدتی طولانی با آن اسم زندگی کنید، بنابراین مطمئن شوید آن را دوست دارید و باور دارید در ذهن مشتریان‌تان طنین‌انداز خواهدشد. وقت کافی صرف کنید تا از ابتدا آن را درست پایه‌گذاری کنید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 3 مرداد 1396
احمدرضا علی بخشی


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic