تبلیغات
كارك - مطالب شهریور 1396 ::: محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك

اسکرول بار

 
كارك
چیزی كه شروع نشده هرگز به پایان نخواهد رسید
درباره وبلاگ


محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك SBA, ایده پردازی و خلاقیت, تكنولوژی فكر, سبك زندگی

مدیر وبلاگ : احمدرضا علی بخشی
نظرسنجی
لطفا نظرتان را در مورد میزان رضایت و سودمندی محتوای وبلاگ بیان فرمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 



در این وبلاگ
در كل اینترنت
 
تماس با ما
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
افزایش بازدید
 
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام کارک

راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

استخدام بهترین افراد از میان متقاضیان، همواره از بزرگترین چالش‌های مدیران بوده است. شاید بهتر است در این زمینه به تجربیات بزرگان نگاهی داشته باشیم.

برای بهترین بودن، باید بهترین افراد برای شما کار کنند. ۱۱ کارآفرینی که در ادامه، داستان و تجربیات آن‌ها را می‌خوانید، توانسته‌اند با استخدام بهترین‌ها، کسب و کار خود را به موفقیت برسانند.

۱- به ارتباطات اهمیت دهید 
کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

گری واینرچاک

گری واینرچاک، مؤسس و مدیرعامل واینرمدیا با ۶۰۰ کارمند و درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار

من همیشه ارتباطات خود را با کارمندان حفظ می‌کنم. کارمندان مشکلات شخصی و رفتارهای متفاوتی دارند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در مورد نگرانی‌هایشان با من صحبت کنند. وقتی همه به‌راحتی با هم صحبت کنیم، نیازی نیست کارها را چند بار توضیح دهم. نکته‌ی مهم این است که بیش از حد در مورد جزئیات بحث نکنید. هدف را مشخص کنید و همراه با تیم به سمت آن حرکت کنید.

۲- دوستان بهترین کارمندانتان را استخدام کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

تای لوپز

تای لوپز، سرمایه‌گذار و مشاور کسب و کار، صاحب ۸ کسب و کار آنلاین

کسب و کار مانند ازدواج است. اگر مجرد هستید، همیشه بهترین انتخاب‌ها به‌ سختی پیدا می‌شوند. اگر بتوانید فرد با استعداد و مفیدی برای شرکت خود استخدام کنید، بهتر است از او بخواهید که دوستان خود را نیز به شما معرفی کند. این‌گونه استخدام برای تشکیل تیم منسجم هم مفید است. در شرکت ما هر فردی که دوستی را معرفی کند و آن شخص بیش از ۹۰ روز در کسب و کار ما بماند، جایزه‌ای ۱۰۰۰ دلاری دریافت می‌کند.

۳- دلیل با استعداد بودن افراد را پیدا کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

رابرت ارکی

رابرت ارکی، تهیه‌کننده و نویسنده‌ی هالیوود که فیلم‌ها و سریال‌های او بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند

یک مشاور کسب و کار این نصیحت را ارائه می‌دهد که باید افرادی باهوش‌تر از خود را استخدام کنید. باید به این تناقض دقت کنید. افراد باهوش دوست دارند شناخته شوند؛ اما همیشه به رهبری شما نیز نیاز دارند. پس بهتر است افراد باهوش‌تر از خود را استخدام کنید و با تمامی مهارت‌های خود، آن‌ها را در معرض چالش قرار دهید. این بهترین روش برای علاقه‌مند نگه‌داشتن آن‌ها در کنار پرورش استعدادهایشان است.

۴- از متقاضیان ویدیو درخواست کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

گرنت کاردون

گرنت کاردون، فروشنده‌ی حرفه‌ای صاحب امپراطوری ۵۰۰ میلیون دلاری مشاوره‌ی املاک

سعی کنید افرادی با اشتیاق فراوان مانند خودتان پیدا کنید. ما برای پیدا کردن این افراد از تکنیک ویدیو استفاده کردیم و به رزومه‌ها توجه زیادی نداشتیم. پس از مطالعه‌ی کلی رزومه، از متقاضیان خواستم در یک ویدیوی ۶۰ ثانیه‌ای، چیزی به من بفروشند. اگر نتوانند این کار را انجام دهند، برای فروش مناسب نیستند. در مثالی دیگر، یک مصاحبه تلویزیونی اجرا کردیم و از بین ۱۵۰ نفر، ۱۵ نفر را انتخاب کردیم. این ۱۵ نفر در مجموع ۱۰ میلیون دلار درآمد کسب کردند.

۵- ابتدا از شبکه خود شروع کنید و سپس آگهی‌های هدفمند منتشر کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

کام میرزا

کام میرزا، مدیر هولدینگ میرزا با درآمد ۵۰۰ میلیون دلاری

من به‌ ندرت از شرکت‌های استخدامی و کاریابی کمک می‌گیرم. ابتدا درون شبکه‌ی ارتباطی خود به دنبال افراد مناسب می‌گردم و سپس آگهی‌های آنلاین مناسب با موقعیت شغلی مورد نظر منتشر می‌کنم. یک کارمند عالی می‌تواند وظایف زیادی از دوش مدیر و مؤسس بردارد و رشد شرکت را به میزان ۱۵ درصد افزایش دهد. با داشتن ۶ کارمند حرفه‌ای از این نوع، می‌توانید رشدی باورنکردنی به شرکت خود بدهید.

۶- به شخصیت، ارزش‌ها و اشتیاق افراد توجه کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

کریگ هندلی

کریگ هندلی، مؤسس و مدیرعامل  ListenTrust

کسب و کار شما نیاز به افرادی با ارزش‌ها، اهداف و شخصیت‌های مشابه دارد. من سابقه‌ی استخدام افرادی با رزومه‌ی عالی دارم که برای شرکت من مناسب نبوده‌اند. این موضوع برای آن‌ها بد بود و برای ما نیز یک شکست بزرگ تلقی می‌شد. ما ۳۰ سؤال استخدامی آماده کردیم که افراد را از لحاظ هماهنگ بودن با اهداف و فرهنگ کلی شرکت بررسی می‌کند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • خلاقیت: کشتی شما غرق شده است؛ اما غذا و آب برای مدت یک سال دارید. کدامیک را برای نجات درخواست می‌کنید: وسایل ضروری یا افراد؟
  • شخصیت: با یک همکار که در حال نابود کردن تیم است چگونه برخورد می‌کنید؟
  • سرگرمی‌ها: چه چیزی می‌توانید به من بگویید که در رزومه به آن اشاره نکرده باشید؟
  • اشتیاق برای موفقیت: برای این‌که شما را به‌عنوان یک متخصص فروش آموزش دهیم، چقدر حاضرید پرداخت کنید؟

۷- بر موارد ناملموس تمرکز کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

جی جرجی

جی جرجی، مؤسس انویدیا

من باید بتوانم به افراد اصلی شرکتم اعتماد کنم. من آن‌ها را در شرایط سخت قرار می‌دهم تا مقاومت و تلاششان را ارزیابی کنم. در جایگاه‌های اصلی مدیریتی نیاز به افرادی ندارم که به‌راحتی حرف‌های من را قبول کنند. همیشه تحقیقات گسترده‌ای در مورد متقاضیان انجام دهید و جلسات متعددی با آن‌ها داشته باشید. سعی کنید در فضایی خارج از شرکت جلسه داشته باشید تا رفتارهای عمومی آن‌ها را بررسی کنید. در شبکه‌های اجتماعی نیز آن‌ها را دنبال کنید تا رفتار شخصی را بهتر متوجه شوید. در مجموع، فردی که رفتار مناسبی در خارج از فضای کاری ندارد، برای استخدام مناسب نیست. من اعتقاد دارم که مهم‌ترین مورد در کارمندان، پایه‌های شخصیتی و مهارت‌های اخلاقی است؛ بقیه‌ی موارد حرفه‌ای همه قابل یاد دادن هستند.

۸- برندی جذاب بسازید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

پکا کاسکینن

پکا کاسکینن، کارآفرین، سرمایه‌گذار و مؤسس Leadfeeder

کارمندان باهوش می‌دانند کدام استارتاپ‌ها جذاب‌تر هستند. آن‌ها در مورد نظر مشتریان در ارتباط با شرکت شما تحقیق می‌کنند. پس اولین مرحله برای ما این است که به استارتاپی مورد اعتماد و با رشد سریع تبدیل شویم. سپس به جذب نیرو از شبکه‌ای که تشکیل داده‌ایم مشغول می‌شویم. بهترین افراد برای تبلیغ ارزش محصولات ما، کاربران قدیمی و وفادار شرکت هستند. برای تشکیل تیم تحقیق و توسعه نیز بهترین مکان برای جستجو، در میان کارمندان فعلی است. مزیت اصلی استخدام افراد حرفه‌ای در استارتاپ این است که بدون مدیریت جزئیات می‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید؛ چرا که همه‌ی افراد نقش خود را به‌ خوبی می‌دانند و برای انجام وظایف تلاش می‌کنند.

۹- به آهستگی استخدام و به‌ سرعت اخراج کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

ریف فرست

ریف فرست، کارآفرین، سرمایه‌گذار و مؤسس Crowdfunder

فرآیند استخدام را به آهستگی انجام دهید تا تمامی جوانب شخصیتی و حرفه‌ای فرد را ارزیابی کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد حس کار کردن در کنار متقاضی را نیز درک کنید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی جدی مواجه شوید.

۱۰افراد با استعداد را بصورت دورکاری به کار گیرید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

گری نیلون

گری نیلون، مدیر گروه The Rox و  Nealon Solutions

ما با افراد با استعداد بصورت دورکاری قرارداد می‌بندیم. با این کار هم هزینه‌های کارمندی را کاهش می‌دهیم و هم آن‌ها را در شرایط دلخواه خودشان قرار می‌دهیم. این‌گونه افراد بیشتر تمایل دارند به‌صورت دورکاری کار کنند. به‌عنوان مثال تیم‌های AdWords و تبلیغات فیسبوک ما از بهترین افراد هستند و به صورت دورکاری با ما همکاری می‌کنند. با این کار نه‌ تنها هزینه‌ها را کاهش دادیم بلکه بازگشت سرمایه در تبلیغات نیز برای ما بیشتر شده است.

۱۱- با افراد حرفه‌ای مانند شرکای تجاری رفتار کنید

کارک راز استخدام در کسب و کار از زبان ۱۱ کارآفرین برتر دنیا

روی مک‌دونالد

روی مک‌دونالد، مؤسس و مدیرعامل  OneLife

ما روند مشخصی برای استخدام داریم. بهترین افراد را برای موقعیت مورد نظر پیدا می‌کنیم و پس از استخدام، به کار آن‌ها احترام می‌گذاریم. ما با آن‌ها مانند شرکای تجاری رفتار می‌کنیم و حقوق خوبی نیز می‌پردازیم. بهترین مشتریان ما، کارمندان ما هستند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 31 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

20 عادت عالی از ارائه دهندگان با استعداد

کارک اینفوگرافی 20 عادت عالی از ارائه دهندگان با استعداد




نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 30 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

همه چیز به تو بستگی دارد !؟

هر دقیقه که می‌گذره، یه شانس دیگست برای اینکه همه چیزو عوض کنید.

هیچوقت پیش‌‌بینی که باعث توانمندسازیتون نمی‌شه رو باور نکنید. در طول زندگیتون چندبار شده آینده­ تون رو پیش‌بینی کنن؟ اگه اون پیش‌بینی‌هایی که باعث توانمندسازیتون نمی‌شن رو باور کنید، از صفحه روزگار محو می‌شید و می‌میرید. یا از نظر فیزیکی می‌میرید، یا روحتون می‌میره و شما فقط مثل یه جنازه اینور اونور میرید. از توده پیروی می‌کنید. توی زندگیتون بهتون لقب‌های زیادی خواهند داد،  و چیزهای خیلی زیادی به شما خواهند گفت، فقط به چیزی گوش کنید که بهتون قدرت بده.

ببینید مهم نیست چقدر زندگی می‌کنید، مهم اینه که چطور زندگی می‌کنید.

 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 29 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک عکس نوشته #39




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 28 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

معرفی فروشگاهی کوچک در ساختمان های بزرگ به نام استارتاپ بودگا (Bodega)

استارتاپ بودگا توسط دو مدیر سابق گوگل تأسیس شده است و قصد دارد فروش سنتی را با روش‌های مدرن ترکیب کند.

با ظهور و پیشرفت آمازون، بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه‌های سنتی بازار خود را از دست دادند. آمازون به مشتریان کمک می‌کرد که برای خرید به فروشگاه نروند و در زمان خود صرفه‌جویی کنند. استارتاپ بودگا (Bodega) که مدتی از تأسیس آن می‌گذرد، ادعا کرده است که می‌تواند بخشی از بازار از دست‌رفته‌ی فروشگاه‌های قدیمی را به آن‌ها بازگرداند. این استارتاپ، سفرهای خرید را کوتاه و مغازه‌ی کوچکی با طراحی زیبا در نزدیکی مشتریان دایر می‌کند.

این استارتاپ با سرمایه‌ی اولیه‌ی ۲.۵ میلیون دلار از سمت سرمایه‌گذاران شروع به کار کرده است. محصول بودگا کابینت‌های زیبای شیشه‌ای هستند که در حال حاضر ۷۵ نوع محصول مرتبط با محل نصب را برای فروش ارائه می‌دهند. برای باز کردن این کابینت‌ها نیاز به اپلیکیشن مخصوص دارید و حدود ۱۰ دوربین در اطراف آن‌ها، مراقب خریدها و برداشت‌های غیر قانونی احتمالی از کابینت هستند.

کارک معرفی فروشگاهی کوچک به نام بودگا

روند خرید از این کابینت‌ها به این صورت است که خریدار اطلاعات کارت اعتباری و رمز ورود مخصوص را وارد می‌کند. سپس محصولات مورد نظر را برمی‌دارد و در مرحله‌ی آخر، نرم‌افزار مخصوص بودگا هزینه‌ی خرید را از کارت اعتباری کسر می‌کند.

در حال حاضر این استارتاپ تنها محصولات خود را در ۳۰ کابینت در کالیفرنیا به فروش می‌رساند؛ البته پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ی نزدیک، این شرکت با تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف برای تأمین کالاهای خاص وارد شراکت شود.

ایده‌ی تأسیس این استارتاپ زمانی که یکی از مؤسسان آن یعنی پائول مک‌دونالد در صف خرید فروشگاه معطل شده بود، به ذهنش خطور کرده است. مک‌دونالد مدیر محصول سابق در بخش جی‌میل گوگل است. استارتاپی که او تأسیس کرده، یک استارتاپ ساده‌ی نرم‌افزاری نیست. فناوری‌های بکار رفته در تولید این بودگاها بسیار پیشرفته هستند. سیستم پردازش تصویر کامپیوتری این کابینت‌ها، از نرم‌افزار متن باز یادگیری ماشینی گوگل با نام Tensor Flow استفاده می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار، تیم توسعه‌دهنده می‌توانند مواردی مانند احساسات، جذابیت و تمایلات مشتریان را مانند فروشگاه‌های آنلاین دریافت و آنالیز کنند.

مک‌دونالد در توضیح استارتاپ خود می‌گوید:

روش کار ما به فروشگا‌ه‌های آنلاین شبیه است. ما نیازی به انبار نداریم و پر کردن و تأمین کالاها را تقریبا به‌صورت آنلاین انجام می‌دهیم. ما از روند خرید مشتریان می‌فهمیم که چه زمانی باید چه محصولی را تأمین کنیم.

کارک فروشگاهس کوچک به نام استارتاپ بودگا

بودگا در ماه‌های گذشته تعداد ۳۰ کابینت را در محل‌های متنوع کالیفرنیا نصب کرده است تا برداشتی اولیه از رفتار مشتریان داشته باشد. این کابینت‌ها در محل‌هایی مانند دفاتر کار، دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها و آپارتمان‌ها نصب شده‌اند. محصولات کابینت‌ها بسته به افرادی که در اطراف آن‌ها کار و زندگی می‌کنند انتخاب می‌شود.

اگرچه ایده‌ی اولیه‌ی این استارتاپ بسیار جذاب است، اما چالش‌های پیش رو در این مسیر نیز کم نیستند. شرکت باید حقوق زیادی به افراد پرداخت کند تا وظیفه‌ی پر کردن کابینت‌ها را بر عهده بگیرند.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 26 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک عکس نوشته #38




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 26 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی های تد #23 جیم همرلینگ

چه کسی می‌گوید که تغییر سخت است؟ متخصص تغییرات سازمانی جیم همرلینگ، معتقد است که هماهنگ کردن کار شما با دنیایی که دائما در حال تغییر است می‌تواند بجای خستگی، نیروبخش هم باشد. او پنج اصل ضروری را که بر مبنای در مقدم دانستن انسان است بر می‌شمارد، تا تغییرات سازمانی شرکت ها را تبدیل به فعالیتی قدرت بخش و انرژی زا برای همه کند.






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 26 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک لینک دانلود اسلاید «آیا من هم می توانم فردی خلاق باشم؟»

دانلود فایل با لینک مستقیم




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 24 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

۶ نشانه که نیاز به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را تأیید می کنند.

CRM ها سیستم‌های تحت وب یا آفلاینی هستند که به شما این امکان را می‌دهند که ارتباطات خود با مشتریانتان را کاملا زیر ذره‌بین برده و آنها را همچنان مورد بررسی تخصصی قرار دهید. اکثر کسب‌ و کارهای کوچک لازم نمی‌دانند که از CRM ها بهره ببرند و معمولا به واسطه نرم‌افزارهای ساده به امور مشتریان خود رسیدگی می‌کنند.

اما زمانی فرا می‌رسد که کسب‌ و کارهای کوچک روبه رشد هم باید یک CRM تهیه کرده و به کمک آن به مدیریت ارتباط با مشتریانشان بپردازند تا از امور آنها غافل نشده و همواره آنها را راضی نگه دارند. در این اینفوگرافیک ۶ نکته آمده که به شما زمانی که باید CRM خود را تهیه کنید نشان می‌دهند:

کارک اینفوگرافی 6 نشانه که نیاز به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را تأیید میکنند.





نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 23 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

کارک موشن گرافی #7 چرا راه حل های پیش پا افتاده را نمی بینیم؟

هاروارد - چرا راه حل های پیش پا افتاده را نمی بینیم؟

در سال 1912، کشتی تایتانیک در حادثه‌ای تأسف بار غرق شد و کمتر از یک سوم کسانی که در کشتی بودن نجات پیدا کردند. گفته میشه این کشتی به اندازه کافی و به تعداد مسافران قایق نجات نداشته. بدون شک این مشکل بزرگیه اما تنها مشکل این نبوده. مسافران تایتانیک با همون مشکلی مواجه شدن که مدیران اجرایی هر روز باهاش رو به رو میشن. بهش می‌گن "تثبیت کارکرد". از نظر روانشناختی انسان تمایل داره تا برای هر چیز کاربردی که براش تعریف شده رو در نظر بگیره نه خود اون چیز رو. این یعنی به قایق نجات به چشم روشی برای حمل و نقل نگاه می‌کنه اما سوای اون چیزیه که شناور میشه و مهم‌تر اینکه باعث میشه مردم روی آب شناور بشن. 






نوع مطلب : موشن گرافیک و انیمیشن، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 22 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک عکس نوشته #37




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 21 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

تحولات مهم استارتاپ ها در سال ۲۰۱۷ 

هر کسب‌ و کاری برای آنکه جایگاه خود را در عرصه رقابت حفظ کند، باید از گرایش‏های اصلی و تحولات این حوزه با خبر باشد. آنچه می‌خوانید چکیده‌ای از دیدگاه‌ها و پیش‌بینی‌های کارشناسان از وضعیت کسب‌ و کارهای کوچک در سال ۲۰۱۷ است که سایت «بیزنس نیوز دیلی» آن را به صورت یک گزارش مختصر اما مفید منتشر کرده است.

کارک تحولات مهم استارتاپ ها در سال 2017

اگر قصد دارید از سالی که پیش روست نهایت بهره را ببرید، از این گرایش‏ها و پیش‌بینی‌ها غافل نشوید:

جو حاکم بر عرصه کسب‌ و کار

  • افزایش سرمایه‌گذاری‌ها زیر سایه اطمینان اقتصادی: کارلا فربرگ، مدیر فروش شرکت خدمات مالی بالبوآ کپیتال: «در سال ۲۰۱۷، افزایش اطمینان کسب‌ و کارهای کوچک نسبت به شرایط اقتصادی می‌تواند به شکل‌گیری گرایش‏های جدیدی در رابطه با سرمایه‌گذاری منجر شود. طی هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۶ شاهد نشانه‌هایی از قدرت گرفتن اقتصاد جهانی و بازار بورس بوده‌ایم و این باعث افزایش خوش‌بینی صاحبان کسب‌ و کارها می‌شود.»
  • موفقیت کسب‌ و کارهای «گوشه»: کایل گلدینگ، مدیر استراتژی شرکت گلدینگ گروپ: «در سال‌های آینده، راز موفقیت کسب‌ و کارها، تمرکز بر بازارهای هدف خاص و کوچک است. رویکردهای «بازاریابی انبوه» به مرور از رونق خواهند افتاد و جای خود را به پیام‌های شخصی‌سازی شده و پلت‌فرم‌های تخصصی خواهند داد.» کسب‌ و کارهای گوشه یا  Niche شرکت‌هایی هستند که بر تولید یک محصول خاص تمرکز می‌کنند. حوزه فعالیت آنها تخصصی است، بازار هدف آنها کوچک است و مشتریان آنها کسانی‌ هستند که سایر محصولات بازار نمی‌تواند نیازهایشان را برآورده کند.

سرمایه‌گذاری و امور مالی

  • نقش مهم سرمایه‌های مردمی در تامین مالی کسب‌ و کارهای کوچک: «مایکل بنکز»، کارشناس امور مدیریتی و بنیان‌گذار FortunateInvestor: سرمایه‌های مردمی از ارزشمندترین منابع کارآفرینی بوده و خواهند بود. سکوها و اپلیکیشن‌های جذب سرمایه به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا همزمان با افزایش پایگاه مشتریان، اعتبار مربوط به محصول یا خدمات جدید خود را تامین کنند. جذب سرمایه‌ مردمی (Crowdfunding) به معنای تامین اعتبار یک پروژه از طریق جمع‌آوری کمک‌های مالی داوطلبانه از تعداد زیادی افراد است. این سرمایه‌ها معمولا از طریق اینترنت جمع‌آوری می‌شوند.
  • کاهش نقدینگی در استارتاپهای تکنولوژی: مت هریگن یکی از بنیان‌گذاران شرکت  :GCT »هرچند سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تکنولوژی هنوز هم قابل توجه است، اما به نظر می‌رسد دوره اوج محبوبیت استارت‌آپ‌ها به پایان رسیده. علت این کاهش محبوبیت، ورشکستگی برخی از استارت‌آپ‌های مشهور در سال‌های اخیر بوده است. حجم بالای فعالیت‌ها نیز از دیگر دلایلی است که افراد را از سرمایه‌گذاری در این حوزه منصرف می‌کند.»
  • افزایش معاملات ملکی صرفا به‌ منظور سرمایه‌گذاری: دین سیاکاس، بنیان‌گذار شرکت  Magilla Loans: «سال گذشته در ایالات متحده، بازار عرضه املاک پاسخگوی تقاضای مشتریان نبود و به همین علت، شاهد افزایش درخواست وام مسکن بوده‌ایم. سرمایه‌گذاری در املاک دوباره رونق گرفته و بانک‌ها اعتبار بیشتری را به سرمایه‌گذاران این حوزه اختصاص می‌دهند. پیش‌بینی ما این است که بازار املاک در ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ همچنان گرم خواهد بود.»
  • رواج بیشتر اقتصاد گیگی، حتی در کسب‌ و کارهای  :B2B پاتریک لوولین، مدیر ارشد اجرایی شرکت :Designs99 «ما یکی از پیشگامان جمع‌سپاری (Croudsourcing) و اقتصاد مشارکتی (گیگی) هستیم. در سال‌های اخیر، شاهد گسترش و رشد این مدل کسب‌ و کار بوده‌ایم. در حقیقت، افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی مثل Airbnb، Uber، Lyft  و  Taskrabbit باعث می‌شود که پای اقتصاد گیگی حتی به شرکت‌های بزرگ و کسب‌ و کارهای B2B نیز باز شود.»
  • حمایت سرویس‌های پشتیبانی از نیروی کار مستقل: کیشا بلر، از موسسان شرکت Aspire Canada: «در سال ۲۰۱۷ بسیاری از سرویس‌ها به یاری کارکنان مستقل خواهند شتافت تا هر نیروی کار مستقل بتواند به راحتی اعتبار دریافت کند. توصیه من به کارآفرینان این است که از این بخش رو به رشد اقتصاد غافل نشوند و به دنبال راه‌هایی برای حمایت و خدمات‌رسانی به کارکنان مستقل باشند. تعداد کارکنان مستقل هر روز رو به افزایش است و بیشترین رشد اقتصادی و کارآفرینی از دل همین نیروها بیرون خواهد آمد.»

تکنولوژی

  • گسترش هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای کوچک: یانا اگرز، مدیر ارشد اجرایی Nara Logics: «در سال آینده، کسب‌ و کارها به‌ منظور حفظ جایگاه خود در عرصه رقابت و ارتباط با مشتریان، بیش از پیش به هوش مصنوعی روی خواهند آورد. اما پیش از انتخاب ابزارهای هوش مصنوعی، باید مدل کسب‌ و کار خود را انتخاب کنید و بدانید که قصد راه‌اندازی چه نوع کسب‌ و کاری را دارید، کسب‌ و کارهای B2B یا B2C؟ چون امکان ارزیابی و اندازه‌گیری هر دو به‌طور همزمان وجود ندارد.»
  • دسترسی آسان از طریق تکنولوژی‌های جدید؛ اولویت کسب‌ و کارها: جول مک‌دونالد، بنیان‌گذار EnergyRates: «شرکت‌هایی که از تکنولوژی‌های جدید پرداخت الکترونیکی مثل Square، Bitcoin یا سامانه‌های پرداخت گوگل و اپل استفاده می‌کنند، گوی سبقت را از رقبا خواهند ربود. برای یک کسب‌ و کار نوپا که به تازگی و در یک بستر اقتصادی متغیر و مبتنی بر وب راه‌اندازی شده است، همگام شدن با تحولات کار سختی نیست. اما برای شرکت‌های قدیمی که سال‌ها از تاسیس آنها می‌گذرد، پذیرش این تحولات آسان نیست. این شرکت‌ها حتی اگر بخواهند از حاشیه امن خود خارج شوند، ناچار هستند سیستم‌های پرداخت خود را که سال‌ها از عمرشان می‌گذرد، به کلی دگرگون کنند.»
  • بلوغ اینترنت اشیا (IOT) : لینا جاشی، معاون بازاریابی محصول شرکتRedis Labs  : «مدتی است که بنگاه‌های اقتصادی به اینترنت اشیا توجه داشته‌اند اما امسال از مرحله هیجان‌زدگی عبور خواهیم کرد و به مسائل مهم‌تری خواهیم پرداخت. از جمله اینکه، چگونه می‌توانیم از این تکنولوژی به‌ طور موثر استفاده کنیم؟ چگونه چالش‌های امنیتی را رفع کنیم؟ چگونه سرعت رد و بدل شدن داده‌ها را مدیریت کنیم؟ چگونه روش‌های تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری بر اساس داده‌های اینترنت اشیا را بهینه‌سازی کنیم؟ اینها سوالاتی است که هر کسب‌ و کاری در سال ۲۰۱۷ باید به آن پاسخ دهد.»
  • اتوماسیون بازاریابی و کاهش نقش نیروی انسانی در بازاریابی و تبلیغات: آدام بیندر، بنیان‌گذار آژانس بازاریابی دیجیتالCreative Click Media : «در سال ۲۰۱۷ اتوماسیون بازاریابی بیش از پیش حائز اهمیت خواهد بود. حذف عامل انسانی و واگذاری فعالیت‌های اصلی بازاریابی (مثل ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی یا پست‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی) به کامپیوترها، باعث صرفه‌جویی در زمان خواهد شد. اتوماسیون به تیم‌های بازاریابی این امکان را می‌دهد که انرژی خود را بر پروژه‌های مهم‌تر متمرکز کنند و موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی و میزان مشارکت مشتریان را به شکلی موثرتر ارزیابی کنند.»
  • هوشمندتر شدن سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری :(CRM)  دنیل هریس، پژوهشگر بازار Software Advice: «در سال ۲۰۱۷ اکتشاف هوشمند داده‌ها به مهم‌ترین ابزار در تجزیه و تحلیل مدیریت ارتباط با مشتری تبدیل خواهد شد. حالا که Salesforce، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات CRM، شرکت Beyondcore را خریداری کرده است، شرکت‌های فروش سیستم‌های CRM می‌دانند که باید با نسل جدید اکتشاف داده‌ها آشنا شوند.» اکتشاف هوشمند داده‌ها یعنی جست‌ و جوی الگوهای خاص در داده‌ها با استفاده از ابزارهای تکنولوژی و تبدیل این الگوها به داستان‌هایی که برای انسان‌ها قابل درک باشد. به این ترتیب به جای اینکه انسان‌ها داده‌های مربوط به کسب‌ و کار را تجزیه و تحلیل کنند، این وظیفه را به ماشین‌ها واگذار می‌کنند.
  • مدل‌های چند سکویی و فضای رایانش ابری  :(Hybrid Clouds) دن سامر، مدیر ارشدQlik : «این روزها کاربران دوست دارند در هر کجا که هستند، به داده‌های خود دسترسی داشته باشند. از این رو بسیاری از سازمان‌ها به تکنولوژی‌های ابری روی آورده‌اند. این یعنی سازمان‌ها، دیگر داده‌ها را تنها در یک مکان ذخیره نمی‌کنند و در عوض، با اتخاذ یک رویکرد ترکیبی، به‌طور همزمان از فضای رایانش ابری و داده‌های درون‌سازمانی (on-premise) برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کنند تا هم از راه دور به داده‌ها دسترسی داشته باشند و هم از داخل سازمان.»

امنیت سایبری

  • کیف پول‌های دیجیتال، هدف بعدی هکرها: مارچین کلچینسکی، مدیر ارشد اجرایی سایت Malwarebytes: «با گسترش اپلیکیشن‌های مالی و بودجه‌بندی، سامانه‌های پرداخت مثل اپل پی (Apple Pay) و فراگیر شدن شبکه‌هایی مثل بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌شود که تعداد حملات به اپلیکیشن‌ها، کیف پول‌های دیجیتال و پلاگین‌ها افزایش خواهد یافت. هکرهایی که سابقا به صورت سازماندهی شده به اطلاعات بانکی دستبرد می‌زدند، ممکن است به‌ زودی این تکنولوژی‌ها را هدف حملات خود قرار دهند.»
  • حملات بیشتر به داده‌های مربوط به مشتریان: کریس ریکتر، معاون ارشد سرویس‌های امنیت جهانیLevel3.com : «عصر، عصر رقابت در سهولت انجام کارها است و بسیاری از خرده‌فروشان تلاش می‌کنند تا کانال‌های ارتباط با مشتریان را گسترش دهند. به همین علت، شرکت‌ها ناچارند حجم وسیعی از داده‌های خصوصی مشتریان را گردآوری ‌کنند. این داده‌ها فراتر از اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری هستند و شامل عادات خرید و محل زندگی افراد نیز می‌شوند. هکرها به‌ راحتی می‌توانند با استفاده از ابزارهای داده‌های بزرگ به جزئیات مربوط به قربانیان خود دست پیدا کنند. شرکت‌ها باید به دنبال راه‌هایی برای محافظت از داده‌ها باشند، حتی کسب‌ و کارهای کوچک.»

بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی

  • تغییراتی در رتبه وب‏سایت‌ها در موتورهای جست‌وجو: نوآه هندرسون، مسوول هماهنگی تیم بازاریابیNextrend Furniture : «با روی آوردن گوگل به هوش مصنوعی و توجه به تجربه مشتری، انتظار می‌رود که شاهد تغییرات چشمگیری در طراحی وب‌سایت‌ها باشیم. این تجربه مشتری و نحوه تعاملش با وب‌سایت شما است که می‌تواند او را از خرید منصرف کند یا برعکس، شما را از رقبایتان متمایز کند. هنگام طراحی وب‌سایت، تطبیق‌پذیری را فراموش نکنید.» در مدل تطبیقی، قالب و محتوای سایت، متناسب با نیاز بازدیدکننده و دستگاه مورد استفاده‌اش (موبایل یا لپ‌تاپ) تغییر می‌کند.
  • هدفمندسازی هزینه‌ها، از ضرورت‌های اصلی بازاریابی اجتماعی: راین هولمز، بنیانگذار و مدیر ارشد اجراییHootsuite : «روش‌های سنتی دسترسی به مشتری دیگر کارآمد نیستند. الگوریتم‌ها در حال محدود کردن درصد بازدیدکنندگان پست‌های شما هستند. در سال ۲۰۱۷، کسب‌ و کارها باید بخشی از بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات بومی و پست‌های ارتقا یافته  (Promoted posts) اختصاص دهند تا بتوانند به مخاطبان دسترسی پیدا کنند. به این ترتیب، هزینه‌ها هدفمند می‌شوند و بازگشت سرمایه بر اساس تعداد بازدیدها و کلیک‌ها قابل اندازه‌گیری خواهد بود.»
  • اهمیت تبلیغات ویدئویی: مایک آرسه، بنیانگذار آژانس بازاریابیLoud Rumor : «ویدئوها در سال ۲۰۱۷ فراگیر خواهند شد و کسب‌ و کارها باید خود را با تحولات همگام کنند. فیس‌بوک لایو، اسنپ‌چت، یوتیوب و ویدئو سریال‌ها از جمله امکاناتی هستند که می‌توانید استفاده کنید.»
کارک تحولات مهم استارتاپ ها در سال 2017

استارت‌آپ‌ها

  • امکان راه‌اندازی کسب‌ و کارها با حداقل تعداد افراد: دیوید راسنکو، مدیر ارشد اجرایی Weebly: «راه‌اندازی کسب‌ و کار به قدری آسان شده که هر کسی می‌تواند به تنهایی یا با کمک یک یا دو نفر، کسب‌ و کارش را راه بیندازد. کسب‌ و کارهای کوچک در سال ۲۰۱۷ می‌توانند با کمک یک تیم کوچک اما قدرتمند، ایده‌های خود را به شغل تبدیل کنند.»
  • ورود کارآفرینان غیر فنی به عرصه تکنولوژی: ولادیمیر لیتس، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی AirDev: «تعداد کارآفرینان غیر فنی که وارد حوزه تکنولوژی می‌شوند افزایش خواهد یافت. در گذشته اگر کسی کدنویسی بلد نبود یا در زمینه تکنولوژی دانش کافی نداشت، نمی‌توانست یک استارت‌آپ تکنولوژی راه‌اندازی کند. اما حالا به لطف ابزارهای برنامه‌نویسی مثل Bubble و  Zapier، کارآفرینان می‌توانند بدون نیاز به کدنویسی، اپلیکیشن‌های پیچیده طراحی کنند.»

کارکنان و محیط کار

  • ورود جوانان نسل هزاره به جایگاه‌های مدیریتی: دبورا سوئینی، مدیر ارشد اجرایی Mycorporation.com: «جوانان نسل هزاره، در حال حاضر پرجمعیت‌ترین نسل ایالات متحده هستند. بیش از ۶/ ۳ میلیون نفر از مدیران شرکت‌ها طی چند سال آینده بازنشسته خواهند شد و جوانان نسل هزاره، جای این مدیران را خواهند گرفت. آنها محیط کار سنتی را دگرگون خواهند کرد، با رواج دورکاری و مشاغل مستقل.»
  • گسترش ادارات بدون کاغذ  :(Paperless Office) سوفی نولز، طراح وب و یکی از بنیانگذاران PDF Pro: «در سال ۲۰۱۷، گرایش اداره بدون کاغذ گسترش خواهد یافت. در گذشته، کسب‌ و کارها برای انجام امور مختلف از فایل‌ها پرینت می‌گرفتند. این علاوه‌ بر آسیب به محیط زیست، باعث کاهش بهره‌وری کارکنان می‌شود. خوشبختانه نرم‌افزارهای جدید به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا فایل‌های خود را به‌صورت آنلاین و در امنیت کامل مدیریت کنند.»

تجربه مشتری

  • تمایل مشتریان به تجربیات آفلاین باکیفیت: مانیکا کنگ، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی InnovatorsBox: «هر چه ارتباطات ما در دنیای مجازی بیشتر می‌شود، ارتباطات حضوری ما کمرنگ‌تر خواهد شد. انسان همواره در تلاش است تا با تکنولوژی‌های جدید آشنا شود و همزمان با پیشرفت تکنولوژی، تمایل انسان به تجربیات آفلاین بیشتر می‌شود. اگر شما بخشی از زمان خود را به تجربیات آفلاین اختصاص نمی‌دهید، محکوم به شکست خواهید بود.»
  • تکنولوژی برای بهبود تجربه مشتری: استیون فردت، مدیر شرکت Toast، ارائه‌دهنده نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مدیریت رستوران: «امسال نیز درست مثل سال‌های قبل، تکنولوژی‌ها و رویکردهای مشتری‌محور در تصمیم‌گیری‌ها نقش کلیدی خواهند داشت. استفاده از تکنولوژی‌های موبایل، کلود و SaaS به‌ زودی برای همه کسب‌ و کارها، از کوچک و بزرگ، به یک ضرورت تبدیل خواهد شد. موفقیت یا شکست کسب‌ و کارها در گرو این تکنولوژی‌ها است.»





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 21 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

سئو داخلی وب سایت

ویژگی‌های یک مطلب خوب چیست؟ مسلماً اولین مساله داشتن یک موضوع جذاب برای مخاطب و روان بودن نثر است. اما این کافی نیست. ممکن است شما یک پست وبلاگی بسیار فوق‌العاده و جذاب تولید کنید و با این وجود خوانندگان چندانی به سراغ آن نیایند. پس مشکل از کجاست؟ ساده است! شما باید کاری کنید که مخاطبان به راحتی بتوانند مطلب شما را در موتورهای جستجوگر پیدا کنند. بنابراین باید اصول استاندارد سئو برای یک مطلب را رعایت کنید و بدین وسیله به موتورهای جستجو کمک کنید تا راحت تر موضوع مطلب شما را مشخص کنند و رتبه بهتری به مطلب شما بدهند. در اینفوگرافی زیر قصد داریم به بررسی راهکارهای بهینه‌سازی یک پست بپردازیم و با یک راهنمای قدم به قدم به شما بگوییم که چطور می‌توانید با بهینه کردن محتوای درونی وب‌سایت خود یک قدم بزرگ در جهت سئوی بهتر بردارید.

کارک اینفوگرافی سئو داخلی وب‌سایت





نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 21 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک عکس نوشته #36




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 21 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی

تعریف ساده ای از خلاقیت توسط یک شاعر

کارک تعریف ساده ای از خلاقیت رابرت فراست

رابرت فراست (1963-1874) شاعر فقید آمریکایی، در قالب شعر، تعریف ساده و در عین حال گویایی از خلاقیت دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

شعرهای رابرت فراست کلاسیک و همه از وزن و قافیه برخوردارند. بیشتر این شعرها در بندهای آغازین، خواننده را به دیدن منظره‌ای فرا می‌خوانند و در بندهای پایانی نتیجهٔ فلسفی را به وی پیشکش می‌دارند. چنان‌که خود فراست هم در جایی می‌گوید: شعر با خیال و زیبایی آغاز می‌شود و با حکمت پایان می‌گیرد.

دو جاده در جنگلی زردفام از همدیگر جدا می‌شوند،

و متاسفانه من قادر نبودم هر دویشان را دنبال کنم
پس برای انتخاب یکی، مدتی طولانی ایستادم
و به امتداد آن، تا جایی که چشم کار می‌کرد نظر انداختم
تا جایی که زیر بته‌های جنگلی پیچ می‌خورد و از نظر محو می‌شود.
سپس دیگری را برگزیدم، برای وضوح و زیبایی‌اش
و شاید به خاطر ادعای بهترش،
چون آنجا علفزار بود و رهگذر می‌طلبید
گو این که هر دو رهگذران زیادی داشتند
و حقیقتاً به یک اندازه لگدمال شده بودند
و هر دوی آنها آن روز صبح، مانند هم آرمیده بودند.
با برگ‌هایی که هنوز جای هیچ ردپایی بر آنها نیفتاده بود.
آه، من اولی را به دیگری موکول کردم!
می‌دانستم که هر راهی به راهی دیگر می‌رسد و این ادامه می‌یابد . . .
پس شک داشتم که هرگز فرصت برگشت یابم
پس؛ جایی سال‌ها و سال‌ها بعد،
این جمله را با آهی آرامش‌بخش خواهم گفت:
دو جاده درجنگلی از هم جدا می‌شدند و من . . .
من آن را که مسافر کمتری عبور کرده بود برگزیدم،
و همین، تمام دگرگونی‌های زندگیم را موجب شد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 20 شهریور 1396
احمدرضا علی بخشی


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5