تبلیغات
كارك - مطالب مهر 1396 ::: محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك

اسکرول بار

 
كارك
چیزی كه شروع نشده هرگز به پایان نخواهد رسید
درباره وبلاگ


محفلی برای كارآفرینان و صاحبان كسب و كارهای كوچك SBA, ایده پردازی و خلاقیت, تكنولوژی فكر, سبك زندگی

مدیر وبلاگ : احمدرضا علی بخشی
نظرسنجی
لطفا نظرتان را در مورد میزان رضایت و سودمندی محتوای وبلاگ بیان فرمایید.








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 



در این وبلاگ
در كل اینترنت
 
تماس با ما
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
افزایش بازدید
 
در تلگرام منتظر شما هستیم
عضویت در کانال تلگرام کارک
کارک عکس نوشته #53




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 30 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی های تد #31 کیسی جرالد

چه می کنی، وقتی فهمیدی، باورهایی که به سختی به آن معتقدی درست نیست؟ وقتی که باورهای دینی کیسی جرالد کمکش نکرد، جستجو را برای اعتقادی جدید آغاز کرد — در کار، در دولت، در انسان دوستی — اما هیچ کدام ناجی واقعی نبودند. در این صحبت تاثرگذار، جرالد اصرار دارد تا همه ما باورهایمان را زیر سوال ببریم و پذیرای تردید گردیم.






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 29 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی

برای کارآفرینی باید چه انتظاراتی از خود داشته باشید؟

اکثر کارآفرینان و کارمندان یک نگرانی مشترک دارند: آیا همه ی تلاش شان را کرده اند یا می توانستند بهتر از این باشند؟ هرگز از خود انتظارات بی جا نداشته باشید. اگر با انجام دادن کاری به جامعه ی خود خدمت می کنید، بدانید که عالی هستید. توانایی انسان ها با یکدیگر متفاوت است از این رو نمی توانید خود را با دیگران مقایسه کنید.

در ادامه به بررسی چندین انتظاری که اغلب کارآفرینان از خود دارند پرداخته می شود:

  • آیا به اندازه کافی موفق هستم؟

اگر کار و موقعیت تان عالی است برای بیشتر از آن حرص نزنید. البته می توانید به مراحل بالاتر صعود کنید اما چه کسی گفته شما مجبورید عالی تر از این شوید؟

برده موفقیت خود نشوید. در عوض برای رسیدن به کمالات انسانی تان تا می توانید تلاش کنید. این موفقیتی است که باید همیشه به دنبالش باشید.

  • آیا زیبا هستم؟

زیبایی فراتر از بدنسازی کردن یا پوشیدن بهترین کت و شلوار برای رفتن به محل کار است. چه مقیاسی برای اندازه گیری زیبایی جز خودتان وجود دارد؟ تنها کسی که می تواند به این سوال پاسخ دهد خودتان هستید. پس هر چه دل تان بخواهد می توانید به ذهن تان القا کنید. انتخاب با خودتان است. شما می خواهید چه مفهوم مثبت یا منفی به مغزتان برسانید؟

  • آیا به اندازه کافی تلاش می کنم؟
کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز (قسمت نهم)

اصلا درست نیست آنقدر کار کنید تا به بیماری های متفاوتی از فشار خون گرفته تا پا درد مبتلا شوید. سوال درستی که باید از خود بپرسید این است که آیا استفاده ی کافی را از زمانی که به من داده شده می برم یا خیر؟

یقینا باید زیاد تلاش کنید اما حد خود را بدانید. آنقدر در کار غرق نشوید که مهمترین ارزشهای تان را فراموش کنید. زندگی به پول نیاز دارد اما نه تا جایی که فرزندان تان برای دیدنتان و درک عشقتان در منزل ساعت ها به انتظار بنشینند.

اگر این امکان برایتان وجود دارد که در رشته ی مورد علاقه ی خود کار کنید که عالی است. زیرا زمان و عمرتان را به چیزی اختصاص می دهید که دوست دارید. اما اگر چنین نیست کاری را که Bill Tai سرمایه گذار کرده انجام دهید. او برای اینکه به کارش علاقمند شود جلسات کاریش را در محیط هایی برگزار می کرد که دوست دارد، مانند کایت سواری.

  • آیا کارآفرین خوبی هستم؟

مقالات زیادی درباره ی کارآفرینی نوشته شده که تنها یک نکته را برجسته می کنند: برای کارآفرین بودن باید خاص باشید. اشتباه است. اگر ایده و تصور خوبی از آینده دارید و تیمی را می توانید استخدام کنید که از هر نظر برای عملی کردن آن ایده عالی هستند و نهایتا می توانید تغییر خوبی در زندگی افراد جامعه ی خود بگذارید، دیگر نگران چیزی نباشید. شما عالی هستید و این کافی است.

  • آیا با اعتماد به نفس هستم؟
کارک آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز (قسمت نهم)

اعتماد به نفس از علاقه ی شخص به خودش حاصل می شود. البته اگر بتوانید مشکلی را حل کنید که مردم زیادی نمی توانند و بخش قابل توجهی از انرژیتان را صرف آن کرده باشید بدانید اعتماد به نفس از همه ی وجودتان آشکار است.

  • آیا فروتن هستم؟

این سوال به هدفی در آخر مطلب گذاشته شده است. همه ی فاکتورهای موفقیت به نوعی به این عامل برمی گردند. آیا به اندازه ی کافی فروتن هستید؟ یا طلبکارانه روی زمین راه می روید؟

اگر چنین فکر می کنید باید گفت که دنیا هیچ بدهی به شما ندارد. همه چیز از خودتان شروع میشود. زیرا دلیل شروع کار خودتان هستید و برای نشانه گرفتن انگشت اتهام به این و آن باید دلیلی محکمتر از نبود نقص در خودتان داشته باشید.

اگر انسان فروتنی باشید و بتوانید از مالی که دارید به دیگران بدهید، می توان گفت ذهنتان را از تعلقات رها کرده و به آنچه که دارید راضی هستید. برای یک زندگی خوب لازم نیست چندین ماشین در پارکینگ شما باشد تا احساس عالی بهتان دست دهد. هرکس به اندازه ی وسعت دیدش از زندگی لذت می برد.

در نهایت باید گفت تا می توانید فروتن باشید و این ویژگی را در خود ایجاد کنید چون تمام منابع و زیبایی جهان در وجودتان قرار داده شده است. شما عالی هستید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 29 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی

چرا داشتن یک شغل نامناسب، بیشتر از بیکاری برای سلامتی مضر است.

اگر شما دارای یک شغل کم درآمد هستید که آن را دوست ندارید، به احتمال زیاد استرس بیشتری از زمان بیکاری خواهید داشت. این نتیجه ای است که پژوهشگران دانشگاه منچستر انگستان پس از یک تحقیق تازه بدست آورده اند.

کارک چرا داشتن یک شغل نامناسب، بیشتر از بیکاری برای سلامتی، مضر است

با تمرکز بر تاثیر چگونگی تغییرات شغل بر سلامت انسان، جامعه شناسان 1116 بزرگسال بریتانیایی را در سال های 2009 و 2010 که بیکار بودند مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند کسانی که به دنبال یافتن شغل مناسب تری بودند، پس از بدست آوردن شغل مورد نظرشان، سلامتی روانی خود را توانستند بهبود ببخشند. ولی کسانی که مشاغل پرتنش، کم درآمد و یا نامناسبی بدست آورده بودند، نشان دادند که در سلامت روانیشان بهبودی حاصل نشده بود. در واقع شاخص های فیزیکی استرس شدید در چنین افرادی بدتر از کسانی بود که بیکار باقی مانده بودند.

دانشمندان، به مدیریت پرفسور «ترانی چاندولا»، شرکت کنندگانی را مورد مطالعۀ چند ساله قرار دادند که میزان استرس و فشارهای شدید را با سنجش مقدار هورمون ها و سایر شاخص های بیولوژیک استرس خود گزارش تهیه می کردند.

هدف دانشمندان از این مطالعه این بود که نشان دهند، هر کاری بهتر از بیکاری نیست. خانم پرفسور چاندولا کیفیت شغل را با عوامل متمرکز شده در حقوق، امنیت شغلی، رضایت شغلی و سطوح اضطراب در شغل تعریف کرده است.

او در این مورد این گونه توضیح می دهد: "کیفیت کار را نمی توان تنها با موفقیت در استخدام بیکاران سنجید. یک کار خوب، برای سلامتی خوب است. ما باید همچنین بیاد داشته باشیم که شغل های با کیفیت پایین برای سلامتی زیان آور خواهند بود."

وی در مصاحبه ای با رسیچرگیت توضیح داد که برای اندازه گیری سطوح استرس، باید به روی نشانه ها و علائم زیستی مانند؛ سطح بالایی از هورمون ها، التهاب، متابولیسم و سیستم قلب و عروق مانند فشار خون بالا و سطح کلسترول تمرکز کرد.

او می گوید: "من می خواستم فرضیۀ عمومی هر کاری بهتر از بیکاریست را بررسی کنم. برای چندین سال به روی این پروژه بر اساس شغل، استرس و سلامتی کار کردم که مردم قبول کنند نباید سلامتی جسمی و روانی خود را با داشتن هر شغل نامناسب و استرس زایی به مخاطره بیاندازند ولی با این حال باز هم بیشتر مردم با فرض ضمنی که بیکار بودن برای سلامتی انسان بدتر از داشتن یک کار استرس زا و با کیفیت پایین است می گویند که حداقل یک شغل دارم."

خانم پرفسور چاندولا گفت در حالی که این پژوهش در بریتانیا شامل بزرگسالان شده است چندین مطالعه در کشورهای دیگر مانند استرالیا نیز نتایج مشابهی داشته اند. داشتن یک شغل نامناسب برای سلامت انسان بدتر از بیکاری است. البته نداشتن درآمد در تمامی موارد می تواند استرس زا باشد.

خانم پرفسور چاندولا می گوید کلید این است که مردم بدانند آیا کارشان می تواند باعث بیمار شدنشان شود یا نه. شاید شما مجبور به ترک شغل بد خود نباشید اما صحبت نکردن با دکتر یا مدیرتان در مورد بهبود چگونگی انجام کارتان، ممکن است برای شما مخرب باشد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
جمعه 28 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک صنعت سرمایه ‌گذاری در کسب‌ و کارهای نوپا چگونه عمل می کند؟


صنعت سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا چگونه عمل می کند؟

سرمایه تاثیر زیادی در موفقیت استارتاپها دارد اما اهمیت این تاثیر در موفقیت استارتاپها شاید در نوشته های فارسی زبان کمتر اشاره شده است. بر آن شدیم تا در خوشفکری، سلسله تحقیقاتی در مورد روشهای سرمایه گذاری در استارتاپهای موفق انجام داده و نتایج آن را با شما دوستان عزیز و فعالان حوزه کارآفرینی به اشتراک گذاریم.

ایده جدیدی در سر دارید اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید؟

در این مطلب، صنعتی به نامصنعت سرمایه گذاری در شرکت های نوپامعرفی می شود. هدف این است که آنچه پشت پرده قرار دارد و صنعت عظیم کارآفرینی آمریکا را به پیش می راند، مورد بررسی قرار گیرد.

یک داستان آشنا

این نام ها همواره برای ما آشنا هستند: گوگل، آمازون، اپل، مایکروسافت، سیسکو، فیس بوک، eBay، اسکایپ، اینتل، تویتر، زینگا و… از طرفی  موفقیت جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله و میلیاردر شدن آنها در عرض چندین سال باعث جلب توجه جوانان بسیاری در جای جای جهان و پروراندن آرزوهایی اینچنین شده است. آرزوی شهرت و میلیاردر شدن در سالهای اولیه جوانی آرزویی ممکن برای همگان شده است، تا جایی که برای نیل به این آرزو بیوگرافی کارآفرینان موفق جوان زیر ذره بین می رود و تا ریزترین جزییات بررسی می شود. 

رویکرد تحلیلی

در تحلیل دلایل موفقیت استارتاپهای مشهور اولین واقعیت که به آن برخورد می کنیم «جغرافیای موفقیت» آنها یا «اکوسیستم» پرورش دهنده آنها است.

به زودی متوجه می شویم که محل رشد اکثر آنها دره سیلیکون (Silicon Valley) می باشد. به سختی می شود در حوزه فناوری اطلاعات استارتاپ موفق خارج از  Silicon Valley  پیدا کرد. این واقعیت برایمان سرنخی موشکافانه برای ریشه یابی دلایل موفقیت استارتاپها شد. بررسی دقیق تر سرگذشت استارتاپهای موفق نشان می دهد در همان مراحل اولیه تشکیل استارتاپ سرمایه گذاری های هنگفتی در آن انجام شده است. این سرنخ را پی می گیریم و می بینیم که اصولا صنعتی به نام «صنعت کارآفرینی و سرمایه گذاری در استارتاپها» وجود دارد که تمام خاصیت های یک صنعت را دارد، با میلیاردها دلار گردش سرمایه و میلیون ها شغل در آن و صدها شرکت سرمایه گذاری و هزاران استارتاپ تحت حمایت، و فوران خلاقیت و ایده های جدید!

البته برخی دوستان ممکن است، به اشتباه تصور کنند که مقوله کارآفرینی خود به تنهایی «تجارت» یا «کسب و کار» نیست. تنها با نگاهی اجمالی به این نوشته می توان دید که بسیاری از برندهای مشهوری که می شناسیم تحت حمایت صنعت کارآفرینی و سرمایه گذاری Venture Capitalism رشد کرده اند.

معرفی صنعت کارآفرینی و سرمایه گذاری:

در اکو سیستم کارآفرینی آمریکا شبکه ای به هم تنیده از سرمایه گذران و کارآفرینان ایجاد شده است. انواع قواعد و قوانین مکتوب برای ارتباط دادن مطمئن و امن سرمایه گذار با کارآفرین ایجاد شده است. مراحل مختلف سرمایه گذاری در استارتاپها تعریف مشخصی دارند.

یک کسب و کار نوپا در همان روزهای اولیه ایجاد خود می تواند مسیر مشخصی برای جذب سرمایه تعریف کند و این در واقع جزو بدیهیات می باشد که استارتاپ در همان ابتدای کار به فکر جذب سرمایه گذار باشد. انواع مختلف سرمایه گذار از «سرمایه مرحله کشت ایده» ( ترجمه پیشنهادی ما برای Seed Funding) گرفته تا شرکت های سرمایه گذاری (VC) همواره در کنار آن کسب و کار قرار دارند و در این مسیر کسب و کار را با پشتیبانی های مالی و مدیریتی خود حمایت می کنند.

در تصویر زیر مراحل سرمایه گذاری در یک استارتاپ به خوبی نشان داده شده است.

کارک صنعت سرمایه ‌گذاری در کسب‌ و کارهای نوپا چگونه عمل می کند؟

پشتیبان اول، سرمایه گذار مرحله کشت ایده Seed Funding :

اولین حامی استارتاپها سرمایه گذاران مرحله کشت ایده می باشند. یک کارآفرین می تواند با یک جستجوی محلی و یا اینترنتی افراد مختلفی برای سرمایه گذاری پیدا کند. در این مرحله سرمایه گذار طبق قوانین و فرمت های پذیرفته شده در بازار  بخشی از سهام شرکت (کسب و کار نوپا) را خریداری می کند. شرکت، ارزش گذاری اولیه می شود و سپس سرمایه جذب می شود. سرمایه seed به معنی دانه گذاری است. یعنی سرمایه گذار به کسب و کار کمک می کند تا به درآمد اولیه برسد یا اینکه برای سرمایه گذاری های بعدی آماده شود. پول seed می تواند شامل کمک دوستان و فامیل و یا افراد خیّر فرشتگان (Angels) و یا سرمایه گذاران جمعی (Crowd Funding) هم بشود.

پول (Seed) می تواند برای فعالیت های اولیه مانند تحقیقات بازار یا توسعه محصول هزینه شود. خود کارآفرین هم می تواند از سرمایه گذاران اولیه باشد. سرمایه اولیه کارآفرین می تواند پس انداز یا وام باشد. سرمایه اولیه می تواند تا ۵۰ هزار دلار را در بر گیرد. سرمایه  Seed با سرمایه  Venture Capital فرق دارد و دارای جزییات و پیچیدگی کمتری می باشد. ریسک در سرمایه گذاری  Seed بالاتر از بقیه است چرا که پروژه کاملا برای سرمایه گذار مشخص نشده است تا بتواند آنرا ارزش گذاری کند.

سرمایه گذاری Seed یک سنت شناخته شده در آمریکا است و حتی در صنایع دیگر هم معنا دارد از جمله صنعت سینما، موسیقی، پویش های سیاسی و … سرمایه گذار Seed بخشی از سهام شرکت را طلب می کند. سرمایه گذاران اولیه Seed عموما در قالب شبکه ای غیر رسمی و مردمی فعالیت می کنند. برخی از آنها افراد شناخته شده ای می باشند و برای خود برندی محسوب می شوند. ممکن است از کارآفرینان قدیمی باشند یا سرمایه گذاران ریسک پذیری که همه جا وجود دارند. یک کارآفرین با چند جستجوی کوچک می تواند بسیاری از آنها را پیدا کند و از طرق مختلف از جمله ایمیل، وب سایت، تلفن و یا مراجعه به دفاتر کار آنها با سرمایه گذاران ملاقات کند. در آمریکا اصلاح  Fund Raising یا جمع آوری سرمایه برای یک فعالیت (اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی) یک فعالیت شناخته شده است. این نشان می دهد مساله سرمایه گذاری مرحله Seed در بین مردم جا افتاده است و به صورت بخشی از فرهنگ کاری درآمده است. تا جاییکه اصطلاح دیگری برای جمع آوری سرمایه از عموم مردم ایجاد شده است به نام Crowd Funding که در ادامه به آن پرداخته می شود.




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
پنجشنبه 27 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک عكس نوشته #52




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 26 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی

ایده موفق استارتاپی چه قوانینی دارد؟

ایده ها مهم نیستند این اجرا است که اهمیت دارد. ولی حتی بهترین کارآفرینان جهان با داشتن یک ایده اساسا ناقص و معیوب، شکست خواهند خورد.

کارک اینفوگرافی ایده موفق استارتاپی چه قانون هایی دارد؟





نوع مطلب : اینفوگرافی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 26 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی

مشتریان بالقوه با چهار راهکار ساده تبدیل به مشتریان بالفعل می شوند.

آیا فروشنده‌ی حرفه‌‌ای نیستید؟ آیا فروش‌تان پایین است؟ آیا کسب‌ و کار شما جزو آن دسته از کسب‌ و کارهایی است که نمی‌تواند مشتری‌ بالقوه را به مشتری‌ بالفعل تبدیل کند؟ من با این مقاله به شما آموزش می‌دهم که با حذف چهار اشتباه چگونه یک فروشنده‌ی حرفه‌ای شوید تا بتوانید مشتریان‌ بالقوه را به مشتریان‌ بالفعل تبدیل کنید.

کارک مشتریان‌ بالقوه با چهار راهکار ساده تبدیل به مشتریان‌ بالفعل می‌شوند


چهار راهکار ساده برای تبدیل مشتریان‌ بالقوه به مشتریان‌ بالفعل:

۱- نظارت بر کنترل کیفیت

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، جذب حجم انبوهی از مشتریان به سوی کسب‌ و کارها آسان‌تر شده است. در عین‌ حال، هنگامی که فرآیند مشتری‌یابی از صلاحیت سنجی مشتریان جلو می‌افتد، کسب‌ و کارها با مشکل مواجه می‌شوند:

وجود انبوهی از مشتریان‌ بالقوه و کمبود زمان” .

برای جلوگیری از بروز مشکل، ابتدا باید به این درک برسید که همه مشتریان احتمالی یکسان نیستند.

برای کسب اطمینان نسبت به اینکه فروشندگان حرفه‌ای شما فقط با افرادی تماس برقرار می‌کنند که ارزش صرف‌کردن وقت را دارند، تعریف بخش فروش حرفه‌ای و بخش بازاریابی از مشتری احتمالی شایسته و مناسب باید یکسان باشد.

در این‌ راستا و برای تعیین کیفیت و صلاحیت هر مشتری می‌توانید به امتیازدهی به مشتریان‌ بالقوه متوسل شوید. اساساً داشتن چنین سیستمی برای رتبه‌دهی و اولویت‌بندی مشتریان شایسته به شما کمک خواهد کرد تا مانع تلف شدن وقت تیم فروش حرفه‌ای خود بخاطر تماس‌های بی‌ثمر شوید.

۲- جلب اعتماد مشتری

در حالیکه در دست گرفتن رشته کلام با این هدف که تخصص خود را نشان بدهید وسوسه انگیز است، اما بهترین کاری که تیم فروش حرفه‌ای شما در هنگام تماس با مشتریان احتمالی می‌تواند انجام بدهد این است که یک گوش شنوا باشد. هنگامی که فروشندگان حرفه‌ای شما گوش دادن فعال را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، مخاطبان شما راحت‌تر لب به سخن باز می‌کنند و درباره نیازها و دغدغه‌هایشان سخن می‌گویند.

اینجا است که یک فروشنده‌ی حرفه‌ای می‌تواند با استفاده از بینشی که کسب می‌کند، راهکارهای مناسبی را ارائه کند و این حس را به طرف مقابل منتقل کند که نیازها و خواسته‌هایش درک شده است. در نهایت، درک صادقانه نیاز و خواسته مشتری‌ بالقوه از محصول یا خدمات شما نسبت به شرح ویژگی‌های محصول یا خواندن متن‌های از پیش آماده شده برای او سودمندتر خواهد بود.

یک روش دیگر برای جلب اعتماد مشتری، ذکر نمونه‌های واقعی است که حاکی از توانایی شما برای ارائه نتایج موردنظر هستند.

۳- ترغیب مشتری برای خرید

تیم فروش حرفه‌ای و بازاریابی کار خود را به درستی انجام داده و با تولید محتوای اقناع‌کننده، بازدیدکنندگان را به مشتری راغب (lead) تبدیل کرده است. اما بعد از این تبدیل چه اتفاقی می‌افتد؟

بدون ارائه محتوای مناسب و همچنین فروش حرفه‌ای، با ریسک از دست دادن مشتریان تعیین صلاحیت شده‌ای مواجه می‌شوید که به مشتری‌ بالفعل تبدیل نشده‌اند.

بنابراین، برای کسب اطمینان از اینکه فرصت‌ها را به حال خود رها نمی‌کنید، تیم‌های فروش حرفه‌ای  و بازاریابی باید برای آماده و متقاعدکردن مشتری‌ بالقوه و تبدیل وی به مشتری‌ بالفعل  (lead nurturing)  برنامه داشته باشند.

به منظور راضی کردن مشتری و فروش حرفه‌ای، باید منابعی را در اختیار وی قرار بدهید که در آن نقطه خاص از فرآیند تصمیم‌گیری که در آن به سر می‌برند برای آنها ارزش‌آفرین باشد. مثلاً شاید مطالب متنی آموزشی وبلاگ‌تان آنها را به کار شما علاقمند کرده باشد، اما برای اینکه به مراحل پایین‌تر وارد شوند، احتمالاً باید منابع پیشرفته‌تری مانند مطالعات موردی، وبینار، ویدئو و دوره‌های آموزشی رایگان را در اختیار مشتریان راغب خود قرار بدهید.

۴- ارتباط با تصمیم‌گیرنده اصلی

اگر مشتری‌ بالقوه در برزخ فروش گیر کرده و فروش پیش نمی‌رود، شاید مشکل این است که تیم فروش حرفه‌ای شما با تصمیم گیرنده‌های اصلی تماس نگرفته‌اند.

با این‌حال، باید اطمینان پیدا کنید که اگر تیم فروش حرفه‌ای توانست با فردی که در راس هرم تصمیم‌گیری قرار دارد تماس بگیرد آمادگی لازم برای متقاعدکردن وی را داشته باشد. به این منظور باید:

  •    ارزش راهکار خود را اثبات کنید. هیچ مساله‌ای را پیش نکشید، مگر اینکه برای آن راهکار داشته باشید.
  •    از آمار و اطلاعات استفاده کنید. مدیران رده بالا به دنبال اعداد و ارقام هستند.
  •   آمادگی داشته باشید. برای جواب دادن به سوالات و اعتراضات آماده باشید و به هیچ عنوان از پاسخگویی طفره نروید.

شما چه راهکار(های) دیگری برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل دارید؟





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 25 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک سخنرانی های تد #30 اوگی پیکادو

در سخرانی‌های اخیر بسیار شنیده‌ایم که کشورهایی همچون ایالات متحده مشاغل تولیدی ارزشمند کثیری را به بازارهایی از قبیل چین، مکزیک و ویتنام از دست داده است و حمایت‌گرایی از تولیدات داخلی بهترین روش پیش رو است. اما این مشاغل به این دلیلی که شما فکرش را می‌کنید ناپدید نشده‌اند. اوگی پیکادو مدیر اجرایی تولیدات چند ملیتی است. او به ما یک بررسی دقیق ارائه می‌دهد که تجارت جهانی شبیه به چیست و چگونه تولید مشترک و مرزهای باز به ما در تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت پایین‌تر کمک خواهند کرد.






نوع مطلب : سخنرانی های TED، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 25 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک عکس نوشته #51




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 24 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی

پیوت (Pivot) چیست و چه تأثیری در روند عملکرد استارتاپ ها دارد؟

حفظ شرایط همیشه راه حل خوبی نیست. پرسیدن یک سوال می‌تواند روند کاری شما را تغییر داده و با گسترش دادن ظرفیت‌ها، کسب‌ و‌ کار شما را رشد دهد.

گاهی اوقات یک کلمه آنقدر در طول روز برایمان تکرار می‌شود که معنای خودش را از دست می‌دهد. و بدترین اتفاق ممکن این است که این لغات دیگر نتوانند تأثیری روی رشد ما داشته باشند. یکی از لغاتی که ممکن است بعد از گذشت مدتی ارزش و معنای اولیه‌ی خود را از دست بدهد پیوت (Pivot) است. پیوت زمانی است که یک استارتاپ جهت استراتژی‌های خود را تغییر می‌دهد. در واقع یک کسب‌ و‌ کار سعی می‌کند خودش را از مسیر دیگری به موفقیت برساند. در ادامه‌ی این مقاله‌ بیشتر به بررسی معنی پیوت و سوالی می‌پردازیم که باعث آغاز این فرآیند می‌شود.

کارک پیوت (Pivot) چیست و چه تاثیری در روند عملکرد استارتاپ ها دارد؟

پیوت به چه معنا است؟

پیوت (Pivot) به معنای متوجه شدن یک اختلال و استقبال کردن از تغییرات است. در واقع می‌توان گفت پیوت مخالف کلمه‌ی رکود است. البته این لغت به معنای تغییرات ناگهانی و سریع نیست. بلکه یک فرآیند است. فرآیند به سیستم تکرار شونده‌ و سودمندی گفته می‌شود که هر بار نتایج پایدار و مشابهی تولید می‌کند. با توجه به این موضوع، شما باید برای حفظ رشد و موفقیت کسب‌ و‌ کار خود از فرآیندهایی استفاده کنید که به شما نشان دهد چگونه باید روند فعالیت‌های خود را تغییر دهید.

هیچ تیم ورزشی با بازی کردن در حالت دفاعی نمی‌تواند به پیروزی دست پیدا کند. دفاع کردن بسیار مهم است اما حمله نیز برای افزایش رشد، انرژی و موفقیت ضروری است.

رفتار پیشگیرانه (دفاعی) و تهاجمی (حمله‌ای)

  • حالت پیش‌فرض ما به صورت دفاعی تنظیم شده است. یعنی به طور ذاتی تمایل داریم جایگاه فعلی خود را حفظ کنیم.
  • پیوت به معنای تغییر دادن این حالت پیش‌فرض و فعال کردن بخش نوآورانه‌ی یک کسب‌ و‌ کار است.

چگونه می‌توان تعریف جدیدی از پیوت ارائه داد؟

یکی از قدرمندترین سوالاتی که باید به طور مرتب از خودتان بپرسید این است که: «من در ۳ تا ۵ سال آینده مشغول انجام دادن چه کسب‌ و‌ کاری هستم؟»

اگر پاسخی برای این سوال ندارید بسیار عالی است. پرسیدن این سوال از این نظر اهمیت دارد که باعث آغاز شدن یک فرآیند می‌شود. این مدل سوال‌ها ذهن را درگیر یافتن پاسخ مناسب می‌کنند و این آغازی برای فرآیند پیوت است. همواره به خودتان یادآوری کنید که این تغییرات فرصت‌های زیادی را برای شما، برند و شرکتتان فراهم می‌کنند.

کارک پیوت (Pivot) چیست و چه تاثیری در روند عملکرد استارتاپ ها دارد؟

۳ قدم اساسی برای داشتن تغییرات موفقیت‌‌آمیز

۱- واضح باشید

زمانی که اعضای یک برند می‌دانند چه کسی هستند، چه کسانی را می‌خواهند تحت تأثیر قرار دهند و کجا باید این افراد را پیدا کنند موفق‌تر هستند. این افراد تغییرات را با آغوش باز می‌پذیرند و نسبت به دیگران شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

۲- انگیزه‌ی حرکت داشته باشید

داشتن یک هدف بزرگ بسیار خوب است اما گاهی اوقات وجود اهداف کوچک‌تر نیز ضروری است. این اهداف به ما ثابت می‌کنند که فعالیت‌هایمان بی‌فایده نبوده و در حال ساختن تغییرات و فرصت‌های جدید هستند. همچنین به ما این امکان را می‌دهد که موفقیت‌های خود را در میانه‌ی مسیر جشن گرفته و با انگیزه‌ی بیشتری راه را ادامه دهیم.

۳- از بین بردن موانع

تمام مسیرها دارای موانعی هستند و این بدیهی است که رسیدن به موفقیت نیازمند برداشتن موانع است. در چنین شرایطی است که اهمیت نوآوری خودش را نشان می‌دهد. توانایی تشخیص دادن موانع پیش از تبدیل شدن آن‌ها به فاجعه نیازمند شفافیت است. همچنین توانایی از بین بردن موانع پیش از تبدیل شدن آن‌ها به فاجعه نیازمند داشتن انگیزه‌ی کافی است.

شما به‌عنوان یک کارآفرین وظیفه دارید که برند، شرکت و خودتان را همواره رشد داده و به موفقیت برسانید. مشارکت‌ها، فرآیندها و تغییراتی که در مسیر خود ایجاد می‌کنید اصلی‌ترین وظایف شما به‌عنوان یک بنیان‌گذار یا مدیرعامل هستند. شما مسیر خود را پیدا کرده‌اید و حالا باید آن را دائما هموار کنید.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 24 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی

سینما انگیزش - استیو جابز (دوبله فارسی)

مدت زمان نمایش: دو ساعت

کارک سینما انگیزش - استیو جابز (دوبله فارسی)

نام فیلم: جابز Jobs 2013
کارگردان :Joshua Michael Stern
ژانر: بیوگرافی | درام
محصول: آمریکا ۲۰۱۳
فرمت :MKV
کیفیت:  BluRay 720p
حجم: 908 مگابایت
زبان: فارسی
بازیگران:  Ashton Kutcher, Dermot Mulroney, Josh Gad

خلاصه داستان :داستان فیلم در مورد زندگی استیو جابز فقید از زمان ترک دانشگاه تا زمانی است که یکی از بزرگ ترین و خلاق ترین کار آفرینان قرن ۲۰ می شود و . . . 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 23 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی

عضلات مغزمان را ورزیده کنیم!

 همه رویای این را دارند که خودشان و شاید بیش از خودشان، فرزندانشان مغز کارا و هوش سرشاری داشته باشند و بتوانند بهتر فکر کنند، راحت‌تر درک کنند و هوشمندانه‌تر عمل نمایند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که انسان از تمام پتانسیل‌های مغز خود استفاده نمی‌کند. در مواردی حتی گفته می‌شود که میزان استفاده از توانایی‌های مغز در هر انسان 3-2 درصد است و به طور متوسط بیش از 97 درصد مغز بلااستفاده می‌ماند.

 شاید این موضوع یک خبر بد و تأسف‌بار تلقی شود، ولی از طرف دیگر می‌تواند خبر خوب و امیدوار کننده‌ای نیز باشد. در واقع این موضوع بدین معناست که ما قسمت اعظم مغزمان را آکبند(!) نگه داشته‌ایم و می‌توانیم در صورت لزوم از آن استفاده نماییم! البته اگر راه بکارگیری آن را بدانیم.

مغز انسان پیچیده‌ترین چیز در عالم هستی است و در هر لحظه میلیون‌ها پیام عصبی را از محیط می‌گیرد، آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس به قسمت‌های مختلف بدن ارسال می‌کند و یا در صورت لزوم آنها را ذخیره می‌کند.

برای درک فقط گوشه‌ای از توانایی‌های مغز بشر، کافی است چند لحظه چشم‌هایتان را ببندید و مروری گذرا بر سیر تکامل زندگی بشر، از دوران انسان‌های نخستین تا عصر حاضر داشته باشید. در طی قرون گذشته و به خصوص در عصر حاضر، انسان به کمک ابداعات، اختراعات و اکتشافات، پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای در زمینه تکنولوژی داشته، به طوری که کیفیت زندگی انسان به شدت تغییر پیدا کرده است. این روند تغییرات اکنون با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است، به طوری که آینده را کاملا غیرقابل پیش‌بینی کرده است.
ولی نکته‌ای که باید به آن توجه خاص نمود، این است که، تمام این اختراعات و اکتشافات که منجر به پیشرفت‌های بشر شده، توسط معدودی از افراد که تعدادشان بسیار کمتر از 1% جمعیت انسان‌ها است، صورت گرفته است!

حال سوالی که در اینجا به ذهن خطور می‌کند، این است که «آیا افرادی که در پیشرفت‌های شگرف بشر تاثیرگذار بوده‌اند، انسان‌های برگزیده با ساختمان خاصی از مغز و یا حجم بزرگتری از مغز بوده‌اند؟»

علی‌رغم این که تنوع یکی از بارزترین مشخصه‌های موجودات زنده است و نوع بشر نیز از این امر مستثنی نیست، ولی تمایز دانشمندان و مخترعان بلحاظ تفاوت در ساختمان و حجم مغز نیست. همان طور که پیش‌تر هم ذکر شد، انسان از تمام توانایی‌های مغزش استفاده نمی‌کند و درصد بسیار اندکی از آن را بکار می‌گیرد. در واقع فرق دانشمندان و افراد عادی در این است که دانشمندان طریقه بکارگیری مغز را می‌دانند و از آن به نحو بهتری استفاده می‌کنند. آنها با استفاده مداوم از مغز و تمرین دادن آن، مغزشان را برای درک و تجزیه و تحلیل بهتر موضوعات و مسائل آموزش می‌دهند.

در مواردی مغز انسان را می‌توان با عضلات قسمت‌های مختلف بدن مقایسه نمود. همان طور که یک وزنه‌بردار با برداشتن وزنه و تمرینات متوالی و مستمر، عضلات بدن خود را تقویت می‌کند تا بتواند وزنه‌های سنگین را بردارد؛ یک دانشمند نیز با تفکر روی موضوعات و مسائل مختلف و تمرین دادن به مغز خود برای حل آنها، در واقع عضلات مغزش را تقویت می‌کند. از این‌رو هر چه از مغز بیشتر استفاده شود، توانایی آن در تجزیه و تحلیل مسائل و یافتن راه‌حل‌ها بیشتر خواهد شد.

پس می‌توان نتیجه گرفت که هر فردی حداقل‌های لازم برای تفکر و حل مسائل را دارد و فقط باید با تمرین و ممارست، مغز خود را برای حل مسائل پیچیده‌تر آماده نماید. به عبارت دیگر؛ «در واقع حل معما مانند نرمشی است که به عضلات مغز و ذهنمان می‌دهیم تا تقویت شده و در حل مسائل واقعی زندگی روزمره یاری‌مان نمایند.»

کارک عضلات مغزمان را ورزیده کنیم 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 23 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک عکس نوشته #50




نوع مطلب : عکس نوشته ها، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 22 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی
کارک هوش مصنوعی نیمی از زمان مدیران را به آنها باز می گرداند

هاروارد - هوش مصنوعی نیمی از زمان مدیران را به آنها باز می گرداند.

در عصر هوش مصنوعی، مدیران در هر سطح باید بپذیرند که ماشین‌ها قادرن بخش زیادی از شغلشون رو به نحو اثرگذارتر و بهتری انجام بدهند. محققان روی 1770 مدیر در 14 کشور تحقیقی رو انجام دادند و همینطور با 37 مدیر اجرایی مسئول در حوزه تحولات دیجیتالی سازمانی مصاحبه داشتند.

محققان متوجه شدند که مدیران در هر سطح، بخش زیادی از زمانشان را به کارهای مدیریتی اختصاص می‌دهند مثل تهیه برنامه کارمندان یا نوشتن گزارش. این‌ها کارهایی هستند که به احتمال زیاد در آینده نزدیک بطور خودکار انجام میشوند. در واقع بعضی از شرکت‌ها با تبدیل این کارها به هوش مصنوعی شاهد پیشرفت بودند. بیش از 80 درصد مدیرانی که مورد بررسی قرار گرفتند پذیرای این نوع تغییر بودند. آنها متوجه شدند که برای موفقیت در آینده نیاز به مهارت‌های قضاوت محور دارند. این شامل توانایی تفکر خلاقانه، توانایی آنالیز و تفسیر و ایجاد استراتژی میشود. 






نوع مطلب : موشن گرافیک و انیمیشن، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
شنبه 22 مهر 1396
احمدرضا علی بخشی


( کل صفحات : 4 )    1   2   3   4